Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@02:59:00 GMT

اعزام ۱۰ هزار و ۶۳۲ زائر مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۷۴۸

اعزام ۱۰ هزار و ۶۳۲ زائر مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عسکر مجیدی ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان، در خصوص جمع بندی  راهیان نور سال ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیوند نسل جوان و گذشته است.

وی با تقدیر از مردم مازندران که در برنامه‌های مختلف فرهنگی به‌ویژه برنامه‌هایی با موضوع شهید و شهادت ما را همراهی می‌کنند، افزود: باتوجه به شرایط به وجود آمده و بسترسازی انجام شده ۱۰ هزار و ۶۳۲ نفر به اشکال مختلف به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا با بیان اینکه به‌عنوان خادم شهدا میزبانی از زائران را در استان خوزستان برعهده داشتیم، اضافه کرد: باتوجه به اینکه مطلوب شدن وضعیت کرونا و اطلاع‌رسانی انجام شده تصمیم بر آن شد برنامه‌های راهیان نور را در سال جدید در دستور کار داشته باشیم.

 رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به اینکه ستاد راهیان نور در استان مازندران شکل گرفت، گفت: کمیته‌ها تشکیل شد که در ادامه با درنظر گرفتن سازوکارها سامانه‌ای طراحی شد که عموم مردم و علاقه‌مندان در این سامانه ثبت‌نام کردند و در پی آن تیم‌های پشتیبانی به اردوگاه‌های ما حضور پیدا کردند.

این مسوول با اعلام اینکه اردوگاه‌های شهید جعفرزاده در اندیمشک، شهید شیرخوار در هفت‌تپه و شهید بلباسی برای حضور زائران بسترسازی شد، تصریح کرد: از ۱۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ این مراکز برای پذیرش زائران آماده شدند.

مجیدی ادامه داد: از میان زائران، ۶هزار و ۲۷۳ نفر از آنان به‌صورت اتوبوسی و گروهی، یک‌هزار و ۳۶۰ نفر به‌صورت کاروان دانشجویی، ۱۲۰ نفر کاروان دانش‌آموزی، ۲۲۹ نفر از راویان و طلاب، ۲هزار و ۶۵۰ نفر در قالب خودروهای شخصی در اردوی راهیان نور حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: نگاه جدید ما این است اردوی راهیان نور به سمت عتبات عالیات سوق یابد و افراد خودشان به این اردو اعزام شوند که در این زمینه باید مؤسساتی شکل بگیرند که اقدام به اعزام زائران کنند.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا در بحث سلامت، اضافه کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا، ۲۳ دستگاه اعزام شدند و در کنار آن اقدام به اعزام بهورز و اکیپ‌های پزشکی کردیم.

این مسوول اظهار کرد: مهم‌ترین عامل بحث امنیت زائران بود، که چه به‌صورت نامحسوس و چه به‌صورت محسوس شاهد بروز مشکلی نبودیم.

مجیدی یادآور شد: چند سالی است برادران و خواهران بسیجی به‌عنوان خادم شهدا در اردوگاه‌های ما حضور پیدا کرده و به‌صورت افتخاری مدت طولانی را از گرما و لذت خانواده جدا شده و به‌عنوان خادم حضور پیدا کرده و در خدمت زائران هستند.

وی با تقدیر از حدود ۴۰۰ نفر از بسیجیان مازندران به‌‌عنوان خادم در دو مرحله در اردوی راهیان نور حضور پیدا کردند، گفت: قطعا افرادی که باعنوان خادم شهدا و در مسیر شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند ‌و بین نسل نقشی را ایفا می‌کنند دارای جایگاه والایی هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: اردوی راهیان نور نوروز ۱۴۰۱ فرهنگ ایثار و شهادت اردوی راهیان نور عنوان خادم سپاه کربلا حضور پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان گفت: پس از یک دهه تاخیر در اعزام به حج عمره، این پرواز شامل دو کاروان از اهل سنت و یک کاروان شیعه بود که به سرزمین وحی اعزام شدند.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: این سفر ده روزه است و حجاج ۵ روز در مدینه منوره، و بقیه را در مکه مکرمه اقامت دارند.

بیشتر بخوانید؛ افزایش ۷ درصدی جابجایی مسافران نوروزی در فرودگاه‌های هرمزگان
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در هرمزگان افزود: کوچیک‌ترین حاجی ۷ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۷ ساله است.
جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان هم گفت: حجاج ۱۹ اردیبهشت ماه از مبدا جده به بندرعباس باز میگردند.

دیگر خبرها

  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند