Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:04:39 GMT

تعداد روستاهای گازدارشده کردستان به ۱۴۷۹ مورد رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۷۷۰

تعداد روستاهای گازدارشده کردستان به ۱۴۷۹ مورد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله‌گری اظهار کرد: گاز طبیعی پاک‌ترین و از لحاظ اقتصادی ارزان‌ترین و باصرفه ترین منبع برای تولید انرژی است و جایگزینی با سایر سوخت‌های فسیلی یکی از گام‌های بزرگ در جهت نیل به توسعه پایدار است، به گونه‌ای که در ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم کشور نقش به سزایی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناقصه برای گازرسانی به ۷۷ روستای کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها نیز تعیین می‌شود.

فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و صعب العبور در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، لذا هزینه گازرسانی به این مناطق نیز بیشتر خواهد شد.

وی بیان داشت: نهضت گازرسانی با مطالعات و ملاحظات اقتصادی در سال ۹۵ با جدیت آغاز شد و با تلاش بی وقفه کارکنان فداکار شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای گازدار را از ۹۹۵ مورد در سال ۱۳۹۵ تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ به هزار و ۴۷۹ روستای گازدار ارتقا داده است.

فعله‌گری اظهار داشت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان ۱۰۰ درصد است که ۳۲ شهر استان را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: با گازدار شدن یک هزار و ۴۷۹ روستای استان از نعمت گاز طبیعی ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از مرز ۹۷/۵ درصد فراتر رفته است و به ضریب ۹۸ درصد چسبیده است که تعداد ۴۵ روستا فقط در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده است.

فعله‌گری عنوان کرد: تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان در تمام بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی ۵۸۵ هزار مشترک است و با برخورداری بیش از ۹۸/۷ درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی، فقط ۱/۳ درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتاً روستاهای دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار و برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها هستند.

کد خبر 5461070

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج گازرسانی روستایی ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد آمار کرونا بازگشایی مدارس مسافران نوروزی گردشگری گرگان خرم آباد استان کردستان گاز طبیعی فعله گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت