Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:12:04 GMT

مبلغان در بیان مطالب خود از خرافات پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۸۸۲۶

مبلغان در بیان مطالب خود از خرافات پرهیز کنند

 نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در کردستان گفت: عرصه تبلبغ عرصه نصرت الهی است یعنی اگر خدا را یاری کنید، خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد و مبلغین آمده اند که به گسترش و تبلیغ دین خدا کمک کنند لذا در این راه علی رغم تمام مشکلات تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: چهار نکته اساسی درموضوع تبلیغ وجود دارد که یکی از آن‌ها هوشیاری مبلغ است، مبلغ باید همواره در حال فکر کردن باشد که در بیان مطالب خود به چه چیزی توجه کرده و از بیان چه موضوعاتی بپرهیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید:پرهیز از خرافات وداستان سرایی دومین نکته در موضوع تبلیغ است،همچنین مبلغ باید به بیان مباحث اعتقادی و کاشتن بذر محبت و امید در میان مردم جامعه بپردازد که این دو موضوع نیز از دیگر نکات اساسی در این زمینه به شمار می‌رود.

تبلیغ به معنی ارشاد و هدایت انسان‌ها است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با محکوم کردن حادثه حرم مطهر رضوی گفت: تبلیغ و ابلاغ از دیدگاه قرآن از اهمتی زیادی برخوردار است و علما و روحانیون در این زمینه وظیفه و رسالت بزرگی بر دوش دارند که باید آن را انجام دهند.

ماموستا فایق رستمی گفت: تبایغ به معنی ارشاد، راهنمایی و هدایت بوده و از اساسی‌ترین برنامه‌های دین به شمار می‌رود و در این راه علما علی رغم تمام مشکلات و بخاطر دین خدا تبلیغ کرده و سنگر ارشاد را ترک نکرده اند.

او می گوید: از علما و روحایون خواستاریم همواره با نصایح حسنه برای کمک به دین خدا در میدان حاضر بوده و جاعه را بسازید و موانعی که بر سر راه دین وجود دارد، برداشته و با مناظره حقیقی مردم را راهنمایی کنید.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویح دین و مباحث و مسائلی که در این ماه مبارک باید مدنظر ما باشد به شمار می‌رود واین برنامه نیز بر هیمن اساس برنامه ریزی شده است.
مبلغان در بیان مطالب خود از خرافات و داستان سرایی پرهیز کنند

حجت الاسلام برومند رازیانی می گوید:ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین است و این مهم در یک سال بیش از ۵۰بار توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته ک، خود بیانگر اهمیت موضوع است.

او گفت:ما در صدد تشریح جهاد تبیین نیستیم بلکه می‌خواهیم در کف میدان این تبیین محقق شود، در حال حاضر دشمن در صدد وارونه جلوه دادن واقعیت هاست ومی خواهد روایت خود را از ماجرا‌ها بیان کند نه ان چیزی که در واقع وجود دارد لذا ما با جهاد تبیین این مهم را برای مردم روشن کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان  می گوید: باید تلاش کنیم در این ماه مبارک تبیین گر بوده و واقعیت‌ها را بیان کنیم و اجازه ندهیم که دشمن انچه خود می‌خواهد بیان کرده وامید را از مردم و کشور ما بگیرد.

همایش طلایه داران تبلیغ روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام "محمد تقی سیفایی"مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی، استاندار کردستان و جمعی از روحانیون و علمای استان کردستان در سنندج برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کردستان همایش طلایه داران تبلیغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی سپاه را یک اقدام ارزشمند عنوان کرد و گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی میکنم چرا که یک اقدام ارزشمند و بجاست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است. 

وی با اشاره به اینکه مقام معلم باید در جامعه تکریم شود گفت: نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

وی با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست. 

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد، دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست، اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیرو‌های امنیتی و پلیس امریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد. وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیرو‌های مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند