Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احسان  شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان سال گذشته توسط معاون صنایع مورد تقدیر واقع شد و به عنوان مجموعه برتر کل کشور انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این ستاد در سال ۱۴۰۱ هم مانند سال گذشته هر هفته، دوشنبه و چهارشنبه‌ها از بنگاه‌هایی که در سامانه ستاد تسهیل ثبت‌نام کرده‌اند دعوت می‌شود و مانعی که برای تولیدشان وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفته و رفع می‌شود.

بررسی پرونده ۱۵ بنگاه اقتصادی استان با اشتغال ۲۹۶ نفری

شهیر با بیان اینکه امروز، یکصد و هشتاد و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و دومین جلسه در سال ۱۴۰۱ تشکیل شد، عنوان کرد: در این جلسه ۱۵ بنگاه که در حوزه محیط زیست چالش‌هایی داشتند، مورد بررسی قرار گرفت؛ مجموعا ۲۹۶ نفر در این بنگاه‌ها اشتغال داشتند و در راستای پایدار شدن اشتغال آن‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: برخی از بنگاه‌هایی که امروز مراجعه کردند مشکل سامانه‌ای داشتند که قرار شد فرآیند کارشان را به اداره صمت ببرند و پس از تایید به محیط زیست بروند تا تایید شود و به این شکل رفع موانع برای توسعه فعالیت‌شان انجام شود.

بنگاه صنایع دستی در شهرضا به مکان دیگر منتقل می‌شود

وی هم‌چنین اضافه کرد: برخی از بنگاه‌های حاضر در جلسه هم مربوط به حوزه صنایع دستی بود که در شهرضا فعال هستند و برای مردم شهر مزاحمت ایجاد می‌کنند، در این باره برنامه‌ریزی شد که در منطقه طراحی شده استقرار پیدا کنند تا مزاحمت برای مردم شهرضا نداشته باشند.

شهیر درخصوص مشکل بنگاه اقتصادی دیگری گفت: نکته دیگری که امروز در جلسه مطرح شد بنگاهی بود که به دلیل آلایندگی‌‌هایی که با تولید پودر گوشت و ماهی ایجاد می‌کرد، مشکلاتی به وجود آورده بود؛ این بنگاه با محیط زیست همکاری خوبی داشت اما در زمینه تصفیه‌خانه مشکل داشت و برای آن نیز تصمیماتی اتخاذ شد تا محیط زیست با او همکاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت: برخی از بنگاه‌ها رده زیست‌محیطی‌شان نسبت به محلی که هستند بیشتر بود که قرار شد در کمسیون هوای پاک بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از این ۱۵ بنگاهی که امروز مطرح شدند، عمدتا موانع‌شان رفع خواهد شد و می‌توانند اشتغال ۲۹۶ نفری را حفظ کنند تا بهبودی برای حوزه کسب و کار استان اصفهان باشد.

شهیر پیرامون اعضای این ستاد نیز توضیح داد: استانداری به عنوان عضو اصلی، اداره صمت دبیر جلسه، سازمان محیط زیست، مجموعه شرکت شهرک‌ها، اداره کار و امور اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت به اضافه اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن به عنوان نمایندگان بخش خصوصی، از اعضای اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستند.

ایرج  حشمتی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۱۵ مورد ضوابط استقرار و رده‌های مربوط به تولیدی بررسی شد که بخشی به دلیل مشابه نبودن کدها که بین سازمان محیط زیست و وزارت صمت وجود دارد، مشکل داشتند.

وی ادامه داد: براساس فرآیندهایی که در جلسه مطرح شد بسیاری از بنگاه‌ها دارای رده‌های بالا نبودند که با توجه به اصلاح فرآیندی که توسط صمت ارائه و به سازمان محیط زیست اعلام می‌شود، مشکلات‌شان حل خواهد شد.

حشمتی با اشاره به اینکه مشکل ۱۳ مورد از ۱۵ مورد بنگاه اقتصادی حل شد، افزود: بخشی از آن نیز نیاز به تعهداتی داشت تا اقداماتی درخصوص بحث آلایندگی داشته باشند؛ در سازمان حفاظت محیط زیست استان با هدایت صنایعی که دارای آلایندگی هستند در مسیر استفاده از مراکز دانش‌بنیان، سعی می‌کنیم هم مسائل زیست‌محیطی و هم کار توسعه بنگاه‌های تولیدی حل شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: تنها موردی که با آن مخالفت شد یک مورد واحد صنعتی بود که داخل شعاع ۵۰ کیلومتری است، با توجه به محدودیت استقرار که توسط شورای عالی انقلاب برای صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی مجاز ایجاد می‌شود و نیاز به مصوبه هیأت دولت دارد، با این مورد مخالفت شد؛ البته این مورد هم با درایت مسؤولان ستاد به شهرک‌های صنعتی معرفی شد تا در زمین مناسب در یک شهرک به صنعتی مجاز بتوانند کار تولید را انجام دهند و بنابر‌این در جلسه امروز موردی با مخالفت مواجه نشد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد تسهیل اصفهان ستاد تسهیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان استانداری اصفهان ایرج حشمتی تسهیل و رفع موانع تولید بنگاه اقتصادی اقتصادی استان استان اصفهان ستاد تسهیل بنگاه ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، با صدور مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه پس از توضیحاتی درباره مناطق چهارگانه محیط زیست، مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره‌برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست قرار گرفت.

کد خبر 6095327

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست