Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه فارین پالیسی در گزارشی به قلم «رابی گرمر» و «سارا هوگز» تصریح کرد که ایالات متحده درها را به روی پناهجویان اوکراین باز می کند؛ اما درها را به روی پناهجویان آفریقا می بندد.

در این گزارش آمده است: پناهجویانی که از جنگ کامرون فرار می کنند در حیرتند که چرا با آنها رفتاری مشابه با پناهجویان اوکراین نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداران پناهندگی و مهاجرت، تصمیم دولت بایدن مبنی بر تمدید وضعیت حمایت موقت از اوکراینی ها در ایالات متحده را ستودند. با این حال، این تصمیم خیلی سریع سوالات تازه و دشواری را درباره رویکرد دولتِ بایدن در رسیدگی به پناهجویان دیگر کشورهای جنگ زده- به ویژه کامرون- مطرح کرد.

گزارش مذکور ادامه می دهد: مردمی که از درگیری و خشونت های کامرون فرار کرده اند، ۵ سال است از واشنگتن همان حمایت هایی را می خواهند که اوکراینی ها تنها یک هفته پس از درگیری دریافت کرده اند. برای حامیان پناهندگی و فعالان حقوق بشر، این تبعیض در سیاست ایالات متحده نسبت به پناهجویان اوکراین و کامرون بیانگر یک صفحه نمایش دو بخشی است که رویکرد دولت بایدن نسبت به سیاست های مهاجرت و پناهندگی را در بر می گیرد. آنها استدلال می کنند که دولت بایدن در تغییر سیاست های سرکوبگرانه همتای پیشین خود، دونالد ترامپ، در موضوع مهاجرت و پناهندگی بسیار کند عمل کرده است. آنها همچنین بر این باورند که دولت بایدن در تمدید وضعیت حمایت موقت برای اوکراینی ها شتاب زده عمل کرد؛ در حالیکه همچنان کامرونی ها را از حمایت های مشابه محروم می کند. این امر بر نژادپرستی ذاتی سیاست مهاجرت ایالات متحده اشاره دارد.

فارین پالیسی افزود که «امی فیشر» (Amy Fischer) یکی از مدیران سازمان عفو بین الملل می گوید: بسیاری از ما خشمگین هستیم که اوکراینی ها می توانند در مدت زمان کوتاهی از حمایت هایی برخوردار شوند؛ اما به کامرونی ها همچنان گفته می شود که منتظر باشید. وزارت امنیت داخلی و شورای امنیت ملی کاخ سفید پاسخی در این باره نداده است.

این گزارش اضافه می کند: از سال ۲۰۱۷، کامرون درگیر خشونت و بی ثباتی است. در جنگ داخلی کامرون دست کم ۴ هزار غیرنظامی کشته و بیش از ۷۰۰ هزار نفر خانه و کاشانه خود را تَرک کرده اند. تخمین زده شده است که بیش از ۲.۲ میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیازمندند. علاوه بر جنگ داخلی، شورش های خشونت آمیز گروهک تروریستی بوکوحرام در شمال این کشور نیز ۳۴۰ هزار نفر را آواره کرده است. فعالان حقوق بشر از کُندی دولت بایدن در تمدید وضعیت حمایت موقت برای کامرونی ها ناخرسندند و می خواهند بدانند که چرا در مسیر اجرای آن مانع تراشی می شود. این تصمیم به نوبه خود در یک برزخ بوروکراتیک گرفتار شده و در انتظار تصمیم نهایی مقامات وزارت امنیت داخلی و کاخ سفید است.

نشریه فارین پالیسی خاطر نشان می کند: برای «تسه» (Tse) این یک جنگ شخصی است. او از کامرون به ایالات متحده آمد. او حالا یک کارزار حمایتی برای تمدید وضعیت حمایت موقت با گروه های فعال در این زمینه راه انداخته است. او می گوید اینکه دنیا و دولت بایدن کامرونی ها را تنها گذاشته اند، آزارم می دهد. نظام وضعیت حمایت موقت (TSP) توسط وزارت امنیت داخلی مدیریت می شود و به شهروندان خارجی که گرفتار بحران هستند وضعیت قانونی و مجوزهای کار اعطا می کند. نکته مهم اینجاست که وضعیت حمایت موقت فقط برای خارجیانی تمدید می شود که در زمان تصویب TPS در ایالات متحده بوده اند نه برای آنها که از خارج از کشور تلاش می کنند وارد شوند. این مجوز برای یک دوره ۶، ۱۲ و ۱۸ ماهه است و می تواند تمدید شود. در حال حاضر برای ۴۰ هزار کامرونی حاضر در ایالات متحده این قانون اعمال می شود.

در پایان گزارش مذکور آمده است: این کارزار، متحدانی را در کنگره آمریکا جلذب کرده و جناح مترقی، حزب دموکرات بایدن را به خاطر کُندی در تمدید این وضعیت مورد انتقاد قرار می دهد. ۱۷ سناتور دموکرات نیز در ماه مارس طی نامه ای به بایدن خواستار تمدید TPS برای کامرونی ها شدند. گزارشی که در ماه فوریه توسط سازمان دیده بان حقوق بشر ارائه شد نشان می داد کامرونی هایی که به اجبار به خانه خود بازگردانده شده اند با آزار و اذیت و سایر نقض های حقوق بشر روبرو می شوند. این گزارش به این نتیجه رسید که ایالات متحده اصل عدم بازگشت یعنی سنگ بنای حقوق بین المللی پناهندگان و حقوق بشر را نقض کرده است.

این گزارش همچنین اضافه می کند که آژانس مهاجرت و گمرک ایالات متحده در طول اخراج، از اسناد محرمانه پناهجویان محافظت نکرده که به مصادره اسناد مهاجران و مجازات آن ها توسط مقامات کامرونی منتهی شده است.

کد خبر 5461072

منبع: مهر

کلیدواژه: کامرون ایالات متحده امریکا جو بایدن سیاست مهاجرتی ترامپ حزب دموکرات آمریکا اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی ولودیمیر زلنسکی عمران خان اتحادیه اروپا پناهجویان اوکراین ایالات متحده اوکراینی ها دولت بایدن کامرونی ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

بیشتر بخوانید: آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم. این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود ۲۵۰۰۰ کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۰۰۰ نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل ۲۵۰۰۰ زندگی، ۲۵ هزار آرزو و ۲۵ هزار امید و لبخند را از بین برده است.

در این نامه مطرح شده است: شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشورهای غربی ناامید شده‌ایم زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روزها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

در این نامه بیان شده است: سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است‌؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

در بخشی از این نامه مطرح شده است: ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم: رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور ۱۰۰ خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228980 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • رسانه عبری: در اسرائیل هم دانشگاهیان معترض هستند
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است