Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اینکه بسیاری از موارد فرهنگی و اجتماعی در استان نیازمند تسهیلات بانکی است، گفت: با این وجود متاسفانه بخشی از منابع بانک های گلستان از استان خارج می شود.

علی محمد زنگانه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری با تاکید بر ضرورت آغاز اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش از دوران مدرسه، اظهار کرد: اجرای طرح نماد با هدف آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص، درمان و مددکاری اجتماعی یکی از این اقدامات مهم و اثربخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اجرای پایلوت استانی طرح نماد در استان گلستان، افزود: باید در راستای رفع چالش ها برای اجرای طرح نماد در گلستان گام برداریم چرا که ائتلاف بزرگی در کشور برای اجرای این طرح شکل گرفته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته دستگاه ها باید وظیفه مندی خود را در کنار آموزش و پرورش انجام دهند، خاطرنشان کرد: کار اجتماعی اثربخش 

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت تعیلم و تربیت باید بخش قابل توجهی از منابع به سمت آموزش و پرورش و پرورش نسل های آینده هدایت شود، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی به نظام تعلیم و تربیت اختصاص می یابد.

زنگانه با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته برای پرورش نیروهای ماهر و توانمند سرمایه گذاری از مهدهای کودک، پیش دبستانی و دبستان آغاز می شود، ادامه داد: این اقدام برای آن است تا شهروندانی به هنجار و واجد سلامت جسمی، روحی، روانی و معنوی داشته باشند.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه سرانه ای که در کشور برای یک زندانی هزینه می شود ۲۰ برابر یک دانش آموز است، تصریح کرد: امروز تمرکز مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان متوجه آموزش و پرورش است و البته لازم است سایر دستگاه ها باید با آنها همکاری کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه باید به دلیل عدم شکل گیری تفکر انتزاعی در کودکان، مفاهیم به روش های غیر مستقیم به کودکان ارائه شود، اضافه کرد: مسئله استحکام بنای مدارس، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بانک های استان باید با ارائه تسهیلات حمایتی همراهی لازم را در این زمینه و بهبود اوضاع داشته باشند.

زنگانه با بیان اینکه به هیچ عنوان پذیرفته نیست که بخش قابل توجهی از منابع بانک هایی در گلستان، خارج از استان هزینه شود، افزود: انتظار ما این است که این منابع در مواردی همچون استحکام بخشی مدارس که در آن جان فرزندان استان مطرح است، هزینه شود.

وی از اجرای برنامه ای جهادی تا سال ۱۴۰۴ به منظور پایان استحکام بخشی تمام مدارس استان خبر داد و گفت: نکته دیگری که می تواند در دستور کار مدارس باشد استفاده خانواده ها از امکانات ورزشی مدارس در روزهای پایان هفته و در ایام تعطیلی مدارس است که به شادابی خانواده کمک می کند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تلاش داریم طی دو سال آتی تمامی شهرستان های استان به حداقل یک خودرو کتابخانه سیار مجهز شوند، خاطرنشان کرد: در این راه و برای رسیدن به هدف از مسیر منابع استانی و ملی اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلستان مدارس استاندار گلستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس