Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : نخستین تفاهمنامه بین «موسسه خیریه اندیشه رشاد»، قوه قضاییه و انجمن حمایت از زندانیان بسته شده تا تعدادی از بانوان زندانی بتوانند با دریافت رای باز مدت حبس و محکومیت خود را در بیرون از زندان بگذرانند و در کنار خانواده و فرزندان خود باشند.

مهوش صابری، مدیر موسسه خیریه اندیشه رشاد، اولین بانوی نیکوکار تهرانی است که توانسته برای این گروه از بانوان زندانی رای باز بگیرد و آنها را در مرکز کارآفرینی کوثر در منطقه٨ تهران سامان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین گروه، شامل ٢۵ نفر از مادران و دختران جوان بودند. آنها جرائم مختلفی داشتند و حکم زندان‌شان بین ٤ تا ٢٠ سال بود. حالا ٧٦ نفر شده‌اند. با هم ناهار و صبحانه می‌خورند و حتی صندوق پس‌انداز بین خودشان راه انداخته‌اند. هر روز که می‌گذرد تعدادشان بیشتر می‌شود و تنها شرط ماندن‌شان حسن اخلاق و همکاری است.

البته طبق قانون هرکسی در دوران محکومیت فقط یکبار می‌تواند از قانون رای باز استفاده کند و مسلما این بانوان نمی‌خواهند تا خدای ناکرده این حقشان ضایع شود.

صابری که اقدامات خیرخواهانه بسیاری در طول این سال‌ها داشته، لحظه آزادی زندانی‌ها و بازگشت آنها به کانون گرم خانواده را شیرین‌ترین لحظه زندگی اش دانست و گفت: «تعداد زیادی از افرادی که در زندان بسر می‌برند دارای سابقه کیفری و سوء سابقه نیستند، این افراد به دلیل گمراهی، نادانی، بلند پروازی و سادگی در دادگاه به جرم‌های مختلفی محکوم شده‌اند و طبق قانون باید دوران محکومیت خود را در زندان بگذرانند، اما نباید فراموش کرد که فضای زندان آلودگی هایی هم دارد و می‌تواند این افراد را به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های دیگری بکشاند که درست نیست.»

صابری ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مهمانی خدا گفت:«از افرادی که می‌توانند برای آزادی زندانی‌های غیر عمد به‌ویژه بانوان و مادران زندانی اقدام کنند می‌خواهم که در این ماه شریف و عزیز، اسباب آزادی زندانیان غیر عمد را فراهم کنند تا طاعات و عباداتشان کامل‌تر شود.»

او تاکید کرد که اکنون خیلی از بانوان زندانی منتظر دریافت رای باز از دادگاه هستند و او به عنوان عضوی کوچک و خدمتگزار قول می دهد که اگر در مناطق مختلف شهر تهران فضای مناسب و کافی برای راه اندازی کارگاه اشتغالزایی آنان در اختیارش بگذارند در اولین فرصت با اقدامات قانونی و طی مراحل اداری، برای آزادی دیگر بانوان و مادران زندانی اقدام خواهد کرد.

 

کد خبر 668170 برچسب‌ها نیکوکاری موسسه خیریه اشتغال محله همشهری آنلاین سازمان زندان ها همشهری محله کارآفرینی زنان سرپرست خانوار زندان خیریه زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نیکوکاری موسسه خیریه اشتغال محله همشهری آنلاین سازمان زندان ها همشهری محله کارآفرینی زنان سرپرست خانوار زندان خیریه زنان رای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند

آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند