Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار تمرکز بر راه کار سیاسی در اوکراین است.

خبرگزاری میزان -حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان در خصوص روابط دوجانبه، مذاکرات وین و بحران اوکراین گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن تبریک پیروزی حزب حاکم فیدس در انتخابات پارلمانی مجارستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با مجارستان و عملیاتی کردن توافق‌های «دومین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور» در حوزه‌های مختلف را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران اوکراین، ضمن مردود دانستن جنگ و تحریم اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران خواستار تمرکز بر راه کار سیاسی در اوکراین است.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد مذاکرات وین نیز اعلام کرد که با توجه به ابتکارات ایران، پیشرفت‌های مهمی در مذاکرات حاصل شده است، اما همچنان برخی موضوعات مهم بین ایران و آمریکا باقی مانده است که از طریق مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا تبادل پیام در مورد آن‌ها ادامه دارد.

امیرعبداللهیان بر جدیت ایران برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع‌بینی طرف آمریکایی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به مجارستان، تاکید کرد در چارچوب سیاست خارجی دولت مجارستان، متعهد به توسعه همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

پیتر سیارتو همچنین بر اجرایی کردن توافقات فی ما بین تاکید کرد.

وزیر خارجه لهستان در مورد مذاکرات وین نیز اظهار امیدواری کرد با رویکرد سازنده همه طرف‌ها توافق حاصل گردد.

وی افزود، رویکرد سازنده ایران برای حصول به توافق نهایی بسیار ارزشمند است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از همتای مجارستانی خود به‌دلیل کمک‌های انسان‌دوستانه این کشور برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به کشورمان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ترکمنستان با امیرعبداللهیان

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان اوکراین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان اوکراین وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در یکی از آخرین دیدارها و رایزنی های خود در بانجول و در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی با مامادو تانگارا وزیر امور خارجه گامبیا دیدار و‌ گفتگو کرد.

پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزهامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

امیرعبداللهیان با اشاره به ابلاغ سلام‌های دکتر رئیسی به همتای گامبیایی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران اسلامی،  برگزاری و‌ مدیریت موفق اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را به همتای خود و دولت و‌ مردم گامبیا تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیداری کرد نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد.

وزیر خارجه گامبیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، به‌خاطرات خوب خود از سفرش به تهران و اصفهان و مشاهده ظرفیت های گسترده ایران در عرصه های مختلف علم و فناوری و دانشگاهی اشاره و تاکید کرد ما ایرانیان را به شجاعت شان می شناسیم.

وی ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور و مشارکت فعال کشورمان در اجلاس بانجول تاکید کرد: ما خواستار دوستی و همکاری با کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران هستیم.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی نیز در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

 امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو 2024 تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد