Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@11:50:35 GMT

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز در خرداد راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۹۲۸۶

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز در خرداد راه اندازی می شود

بلاغی گفت: پردیس ۲۹ بهمن تبریز در خرداد افتتاح خواهد شد و تحولی بسیار خوب در حوزه سینمایی رخ می‌هد. پردیس قدس مراغه در خرداد شروع به بازسازی و در بازه شش ماهه به پایان خواهد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمدحسین بلاغی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هنر انقلاب اظهار داشت: ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب است و به همین واسطه سال به سال هم تبیین ابعاد انقلاب، هم معرفی چهره‌های انقلاب افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهید آوینی یکی از پدیده‌های انقلاب اسلامی است که در حوزه فرهنگ و هنر نفس امام شهید آوینی را آوینی می‌کند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ بحث تحول در فعالیت‌ها و نگاه حوزه هنری به هنر انقلاب آغاز شده است، گفت: چهار رویکرد بوم گرایی و استفاده از ظرفیت‌های زیست بوم هر منطقه و مقابله با تمرکزگرایی، اندیشه ورزی مسائل، مردم گرایی و برون سپاری و توسعه کنشگران حوزه هنر انقلاب از جمله دستور کارهای ماست.

وی ادامه داد: تدوین سند زیست بوم حوزه هنری و تدوین نقشه تحول استان در سه ماهه آخر سال ۹۹ انجام شد که با نگاهی ۲۰۰ ساله این اسناد تدوین شد.

بلاغی با اشاره به تدوین ۸۰ کتاب، ۱۰۰ فیلم کوتاه و بیش از صد موشن گرافی گفت: ما مخاطب نسل جوان و فضای مجازی را در نظر گرفته‌ایم و تلاش داریم در این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین المللی شعر غدیر عنوان کرد: نخستین کنگره شعر غدیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و خوشبختانه آن را ادامه می‌دهیم همچنین اولین برنامه استندآپ کمدی زعفران را با وجود برخی ریسک‌ها برگزار کردیم.

رئیس حوزه هنری استان در خصوص راه اندازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن در خرداد ماه ابراز داشت: با افتتاح این پردیس تحولی بسیار خوب در حوزه سینمایی رخ می‌هد. پردیس قدس مراغه در خرداد شروع به بازسازی و در بازه شش ماهه به پایان خواهد رسید، در خصوص سینمای سراب هم با پیگیری نماینده این شهرستان به زودی کار را جلو خواهیم برد.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه در هفته هنر انقلاب در استان عنوان کرد: تمام تلاشمان این خواهد بود که در این برنامه‌ها از مشارکت مردم استفاده کنیم. جشن هنر انقلاب و معرفی چهره هنر انقلاب هم در روز ۲۳ فروردین برگزار خواهد شد.

بلاغی در خصوص همکاری با مدارس تبریز توضیح داد: بسته‌های یک و نیم ساعته‌ای تهیه شده تا دانش آموزان بیشتر با شهید آوینی آشنا شوند. همچنین ده عنوان نمایش در سطح شهر و مساجد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فیلم موقعیت مهدی عنوان کرد: باید به این فیلم از دو بعد نگاه کرد یک اینکه همه باید این فیلم را ببینند و دوم هم اینکه همه باید در سینما آن را نگاه کنند تا جایگاهش را در بین فیلم‌های کشور پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هنر انقلاب حوزه هنری حوزه هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند