Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@11:32:27 GMT

آمریکا بزرگترین بانک در روسیه را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۹۵۰۲

آمریکا بزرگترین بانک در روسیه را تحریم کرد

منابع خبری از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه برخی افراد و نهاد‌های روسی از جمله دختران رئیس‌جمهور روسیه و همچنین بزرگترین بانک این کشور خبر دادند.

 

آمریکا امروز (چهارشنبه) لیست تحریم‌هایی علیه برخی افراد روسیه را منتشر کرد که در میانشان نام دو دختر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و همچنین همسر و دختر وزیر امور خارجه این کشور نیز به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه و آرتی از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه دختران پوتین و برخی دیگر از افراد و نهاد‌های روسی خبر دادند.

همچنین واشنگتن در تحریم‌های امروز خود تحریم‌هایی را علیه «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه، و «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت این کشور و رئیس‌جمهور سابق روسیه، اعمال کرد.

دختر و همسر «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، نیز از جمله دیگر افرادی هستند که در لیست تحریم امروز آمده‌اند.

کاخ سفید نیز از تحریم کامل اسبربانک (Sberbank/ بزرگترین بانک در روسیه و اروپای شرقی) و آلفا بانک (دومین بانک بزرگ در یونان) خبر داد.

واشنگتن هدف این اقدام را افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین پس از انتشار تصاویر وحشتناک از شهر «بوچا» در اوکراین دانسته است.

اسبربانک در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرد: تحریم‌های اخیر هیچ تأثیری بر ما نخواهد گذاشت. آلفا بانک نیز در بیانیه‌ای جداگانه برای واکنش به این اقدام آمریکا گفت که این تحریم‌ها بی‌تأثیر خواهند بود.

انگلیس هم تحریم‌های روسیه را افزایش داد

به دنبال اعمال تحریم‌های امریکا علیه افراد و نهاد‌های روسی، انگلیس ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد.

«آندری آکیموف» عضو هیئت مدیره گازپروم بانک، و همچنین «الکساندر دیوکوف» رئیس شرکت تولیدکننده نفت به نام گازپروم نفت، از جمله افراد افزوده شده به لیست انگلیس هستند.

همچنین نام «سرگیویچ ایوانوف» رئیس بزرگترین تولیدکننده الماس جهان نیز در لیست تحریم‌های انگلیس جای گرفته است.

انگلیس همچنین اعلام کرد که تمام دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود می‌کند و تمام سرمایه‌گذاری‌های خارجی جدید انگلیس در روسیه نیز خاتمه می‌یابد.

ایندیپندنت نیز در گزارشی با بیان آنکه دولت انگلیس اعلام کرده است که دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک کرملین را مسدود کرده و به تمام سرمایه‌گذاری‌های جدید در روسیه پایان می‌دهد، افزود: «مسدود شدن دارایی‌های اسبر بانک با هماهنگی آمریکا انجام خواهد شد. لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، نیز متعهد شد که تا پایان سال ۲۰۲۲ به واردات زغال سنگ و نفت روسیه پایان دهد.»

لیز تراس در بیانیه خود در این باره با متعهد شدن به خاتمه دادن به واردات زغال سنگ و نفت از روسیه، اعلام کرد: «امروز ما کمپینی با هدف پایان دادن به جنگ وحشتناک پوتین در اوکراین را آغاز می‌کنیم و در این راه برخی از سخت‌ترین تحریم‌هایمان را اعمال می‌کنیم. آخرین موج اقدامات ما به واردات انرژی از روسیه پایان می‌دهد، افراد و مشاغل بیشتری را تحریم می‌کند و در نتیجه آن ماشین جنگی پوتین نابود می‌شود. ما به همراه متحدان خود به نخبگان روسیه نشان می‌دهیم که نمی‌توانند دستان خود را از جنایاتی که به دستور پوتین انجام شده است بشویند، ما تا زمانی که اوکراین پیروز نشود، آرام نخواهیم گرفت.»

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیست تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پنجمین مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور این کشور اظهار کرد: منافع امنیت مردم روسیه بیش از هر چیز برای من اهمیت خواهد داشت. سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان به خاطر نسل های امروز و آینده تعیین خواهیم کرد.

وی افزود: انتخاب روس ها تاکیدی بر عزم آنها برای دفاع تزلزل ناپذیر از آزادی و منافع ملی روسیه است.

پوتین با تأکید بر اینکه روسیه گفت‌وگو با کشورهای غربی را رد نمی کند، انتخاب با آنهاست، اظهارکرد: گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی و ثبات راهبردی امکان پذیر است، اما نه از موضع قدرت، بلکه فقط در شرایط مساوی. 

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه به همکاری با شرکای خود برای تشکیل نظم جهانی چندقطبی ادامه خواهد داد. اطمینان داریم که روسیه این دوره دشوار و حساس را با عزت پشت سر خواهد گذاشت و حتی قوی تر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند