Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:53:00 GMT

«عبدالله عبدالله» حادثه تروریستی مشهد را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۹۷۰۹

«عبدالله عبدالله» حادثه تروریستی مشهد را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالله عبدالله»، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در واکنش به حمله تروریستی اخیر در حرم مطهر رضوی با انتشار بیانیه‌ای گفت: با تأسف آگاه شدیم که روز گذشته فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) در حرم امام رضا علیه السلام در شهر مشهد با حمله به سه طلبه یکی از آن‌ها را به شهادت رساند و دو تن دیگر را زخمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله به روحانیون نشانهٔ آشکار زبونی و درماندگی است.

رئیس پیشین پیشین شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین تاکید کرد: برخی حلقه‌های معلوم الحال تلاش کردند تا با نسبت دادن هویت عامل این حادثه به افغانستان، فضای روابط دوستانه میان دو ملت را متشنج سازند که خوشبختانه با موضع‌گیری معقول مقامات جمهوری اسلامی ایران این شیطنت خنثی شد. مردم افغانستان طرفدار قاطع صلح، همدیگر پذیری و همزیستی مسالمت آمیز با خود و با دیگران هستند.

در پایان این بیانیه، عبدالله عبدالله حمله تروریستی در مشهد را محکوم و تسلیت خود و مردم افغانستان را به رهبری جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران ابراز کرد.

کد خبر 5461146

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران افغانستان ایران حرم رضوی شورای عالی مصالحه افغانستان عبدالله عبدالله مشهد اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی ولودیمیر زلنسکی عمران خان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

منابع خبری در غرب افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات شماری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افراد مسلح ناشناس به سوی نمازگزارن شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه یک عالم دین و شماری از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع محلی می گویند نمازگزاران پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله دو مهاجم موتور سوار قرار گرفتند.

گفته می‌شود حجت الاسلام جاوید از بزرگان این شهرک در حادثه تروریستی مسجد امام زمان عج و پنج نفر دیگر به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی منتشر نشده است.

مقامات امنیتی هرات نیز تاکنون اظهارنظری نکرده‌اند.

دور تازه حمله به نمازگزاران در افغانستان 11 کشته برجا گذاشتایران حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شهر هرات را محکوم کردمحکومیت همه جانبه حمله انتحاری هرات

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات