Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ از امشب آغاز می‌شود، جایی که نمایندگان ایران به مصاف رقبای‌شان می‌روند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل 2022 لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از امشب (پنجشنبه) با به میدان رفتن نمایندگان ایران در گروه‌های C و D آغاز خواهد شد. مسابقاتی که فوتبال ایران با توجه به عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال و پرسپولیس تنها دو نماینده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولاد و سپاهان به ترتیب به عنوان قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران باید با حضور مقابل تیم‌های آسیایی از حیثیت و اعتبار فوتبال این سرزمین دفاع کنند. مسابقات هر دو گروه به صورت متمرکز به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد.

فولاد

تیم جواد نکونام به لطف حذف پرسپولیس از آسیا به عنوان نماینده اول ایران در سید یک لیگ قهرمانان قرار گرفت و به همین دلیل در گروه نسبتاً مناسبی قرار گرفته است. فولادی‌ها با الغرافه قطر، آخال ترکمنستان و شباب‌الاهلی امارات همگروه هستند. اهوازی‌‌ها بعد از دو پنجره نقل و انتقالاتی بسته در نیم فصل گذشته لیگ برتر حسابی در بازار نقل و انتقالات فعال بوده‌اند و حالا با توان مضاعفی در آسیا نیز به میدان خواهند رفت، مخصوصاً اینکه ایبای گومز مهاجم 32 ساله سابق اتلتیکو بیلبائو را برای 6 بازی آسیایی‌شان نیز جذب کرده‌اند.

فولاد تاکنون 4 بار در لیگ قهرمانان حضور داشته‌ و تنها در فصل 2014 موفق شده از گروهش صعود کند. این تیم البته در دور حذفی مقابل السد به دلیل گل خورده در خانه از گردونه مسابقات کنار رفت. فولادی‌ها فصل گذشته نیز با قرار گرفتن در رده سوم لیگ برتر ایران با جواد نکونام مجوز حضور در لیگ قهرمانان را گرفتند که البته بعد از صعود به مرحله گروهی در رده چهارم قرار گرفتند و از صعود به مرحله حذف بازماندند. فولاد با توجه به حفظ ساختار کلی تیمش و با توجه به تجربه آسیایی دوره گذشته می‌تواند امسال شرایط خیلی بهتری را در آسیا رقم بزند.

الغرافه اما یکی از تیم‌هایی است که معمولاً عادت داریم این تیم را در مسابقات آسیایی ببینیم. الغرافه با وجود اینکه عنوان قابل توجه‌ای در آسیا کسب نکرده اما چندین بار قهرمان لیگ ستارگان قطر شده است. محمدرضا خلعتبری هافبک کنونی فولاد یکی از چندین بازیکن ایرانی است که در این تیم سابقه بازی داشته است. علاوه بر این سعید عزت‌اللهی هافبک تیم ملی فوتبال ایران هم‌اکنون عضو این باشگاه قطری است و همچنین هدایت این تیم قطری با استراماچونی سرمربی پیشین استقلال است.

حضور این مربی و سعید عزت‌اللهی در الغرافه می‌تواند به حساسیت‌های مصاف این تیم با فولاد اضافه کند. شباب‌الاهلی دیگر تیمی نام‌آشنایی است که بار‌ها با تیم‌های ایرانی دیدار داشته است. در ترکیب این تیم مهدی قائدی و احمدنوراللهی بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس حضور دارند و مصاف‌شان با نماینده ایران دیدنی خواهد بود. آخال اما تیم گمنامی است که تاکنون سابقه حضور در این سطح از فوتبال آسیا را نداشته و در نخستین حضور آسیایی‌اش به دنبال کسب تجربه خواهد بود.

سپاهان

سپاهان در ابتدا به عنوان سومین تیم ایرانی مجوز لیگ قهرمانان را اخذ کرد ولی این تیم نیز از حذف پرسپولیس منفعت برد و از پلی‌آف به سید دوم این مسابقات رسید. سپاهانی‌ها تاکنون 12 بار در این مسابقات حاضر شده‌اند و در آخرین دور‌ه‌شان نیز دو فصل قبل با قرار گرفتن در رده سوم موفق به صعود از گروه‌شان نشدند. باشگاه سپاهان از آن زمان تا به امروز کادر فنی و شاکله اصلی تیمش را حفظ کرده تا امسال از شانس قابل توجه‌ای برای صعود و موفقیت برخوردار باشد. سپاهانی‌ها در گروه D با الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان و التعاون عربستان همگروه هستند و به نظر می‌رسد کار‌ سخت‌‌تری به نسبت دیگر نماینده ایران در پیش دارند.

الدحیل بعد از ادغام دو باشگاه لخویا و الجیش در سال 2017 ظهور پیدا کرد و چند قهرمانی لیگ ستارگان را در کارنامه دارد. الدحیل که از آن به عنوان ثروتمند‌ترین باشگاه قطری یاد می‌شود با وجود برنامه‌ریزی‌ و البته صرف هزینه‌های سنگین هنوز موفق نشده در لیگ قهرمانان آسیا به عنوانی قابل توجه دست پیدا کند. با این وجود این تیم اصلی‌ترین حریف سپاهان در این گروه به حساب می آید. پاختاکور تا به حال 14 بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده و سابقه دو بار حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات را در سال‌های 2003 و 2004 در   کارنامه دارد. التعاون عربستان اما یکی از تیم‌های باسابقه آسیاست که البته به اندازه قدمتش افتخارات زیادی کسب نکرده است. این تیم در شهر بریده از مسابقات این گروه میزبان خواهد کرد.

برنامه مسابقات فولاد در گروه C:

پنجشنبه- 18 فروردین
فولاد- الغرافه/ ساعت 21:45

یکشنبه- 21 فروردین
شباب الاهلی-فولاد / ساعت 21:45

پنجشنبه- 25 فروردین
فولاد- آخال/ ساعت 21:45

دوشنبه- 29 فروردین
آخال- فولاد/ ساعت 21:45

شنبه- 3 اردیبهشت
الغرافه- فولاد/ ساعت 00:45

چهارشنبه- 7 اردیبهشت
فولاد- شباب الاهلی/ ساعت 00:45

برنامه بازی‌های سپاهان در گروه D:

پنجشنبه- 18 فروردین
سپاهان - پاختاکور/ ساعت 21:45 

یکشنبه- 21 فروردین
سپاهان- الدحیل/ ساعت 21:45

جمعه- 26 فروردین
سپاهان- التعاون/ ساعت 00:45

سه‌شنبه- 30 فروردین
سپاهان- التعاون/ ساعت 00:45

جمعه- 2 اردیبهشت
سپاهان - پاختاکور/ ساعت 21:45

سه‌شنبه-6 اردیبهشت
سپاهان- الدحیل/ ساعت 21:45

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا فولاد خوزستان سپاهان اصفهان لیگ قهرمانان آسیا فولاد خوزستان سپاهان اصفهان لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان شباب الاهلی ساعت 00 ساعت 21

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان پیروز شدند

در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال تیم‌های شهید شاملی، زغال‌سنگ، صنعت مس، فولاد مبارکه سپاهان و آلومینیوم موفق به کسب پیروزی مقابل رقبای خود شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ برگزار شد که تیم‌های شهید شاملی، زغال‌سنگ، صنعت مس، فولادوند مبارکه سپاهان و آلومینیوم موفق به کسب پیروزی مقابل رقبای خود شدند.

گیتی‌پسند اصفهان - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال گیتی‌پسند اصفهان میزبان نیروی زمینی شهید شاملی کازرون بود؛ در این رقابت نزدیک گیتی‌پسند بازی را از ابتدا در دست گرفت، اما از اواخر نیمه نخست نیروی زمینی شهید شاملی موفق شد از حریف‌ش پیش بیفتد.

در نیمه دوم این دیدار، بازی نزدیک و حساس‌تر پیش رفت، اما در نهایت نیروی زمینی شهید شاملی بود که موفق شد با اختلاف یک گل پیروز میدان شود.

زغال‌سنگ طبس - نفت‌وگاز گچساران

در دیگر دیدار این هفته زغال‌سنگ طبس میزبان نفت‌وگاز گچساران بود؛ این بازی از ابتدا نزدیک و پایاپای پیش رفت و در نهایت هر دو تیم با نتیجه تساوی راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم این بازی زغال‌سنگ موفق شد عملکرد بهتری را از خود نشان دهد و بازی را در دست گیرد تا در نهایت با نتیجه ۲۹ بر ۲۴ پیروز میدان شود و دو امتیاز این دیدار را در خانه حفظ کند.

پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد - صنعت مس کرمان

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر صنعت مس کرمان میهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد بود؛ مس از ابتدا بازی مالکانه‌ای را آغاز کرد و نتیجه بازی را با اختلاف پیش برد و در نهایت موفق شد پیروز نیمه نخست راهی رختکن شود.

در نیمه دوم این دیدار روند بازی مالکانه صنعت مس تغییر نکرد و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد نیز موفق به کم کردن اختلاف نشد و در نهایت مغلوب تیم مس شد.

پیکان خراسان - فولاد سپاهان نوین

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم فولاد سپاهان نوین میهمان پیکان خراسان بود؛ پیروزی در نیمه نخست این دیدار را سپاهان نوین با بازی قدرتمند مقابل این تیم از آن خود کرد و راهی رختکن شد.

در نیمه دوم این دیدار اما شاگردان رحیمی‌زاده موفق به حفظ نتیجه و اختلاف با حریف نشدند و در نهایت به تساوی در این دیدار رضایت دادند.

فرازبام خائیز دهدشت - فولاد مبارکه سپاهان

در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیستم لیگ‌برتر فرازبام خائیز دهدشت میزبان فولاد مبارکه سپاهان بود؛ رقابت نزدیکی را از سوی هر دو تیم در نیمه نخست شاهد بودیم، اما در نهایت تیم سپاهان موفق شد بر حریف خود غلبه کند و پیروز نیمه نخست راهی رختکن شود.

در نیمه دوم این دیدار طلایی‌پوشان اصفهان اختلاف را با رقیب بیشتر کردند و در نهایت پیروز میدان شدند.

پرواز هوانیروز اصفهان - آلومینیوم اراک

در دیگر دیدار این هفته پرواز هوانیروز اصفهان میزبان آلومینیوم اراک بود؛ در نیمه نخست این دیدار پرواز اصفهان موفق شد عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و دقایقی از حریف پیش باشد، اما در نهایت هر دو تیم با تساوی راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم اما علی‌رغم بازی نزدیک و پایاپایی که از سوی هر دو تیم شاهد بودیم، تیم آلومینیوم موفق شد با اختلاف دو گل پیروز میدان شود.

نتایج کامل هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال گیتی‌پسند اصفهان ۲۶ - نیروی زمینی شهید شاملی کازرون ۲۷ زغال‌سنگ طبس ۲۹ - نفت‌وگاز گچساران ۲۴ پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد ۲۶ - صنعت مس کرمان ۳۳ پیکان خراسان ۲۴ - فولاد سپاهان نوین ۲۴ فرازبام خائیز دهدشت ۲۲ - فولاد مبارکه سپاهان ۳۰ پرواز هوانیروز اصفهان ۲۴ - آلومینیوم اراک ۲۶
جدول هفته بیستم لیگ‌برتر هندبال

فرازبام خائیز دهدشت، زغال‌سنگ طبس، فولاد مبارکه سپاهان، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، صنعت مس کرمان، پرواز هوانیروز و نفت‌وگاز گچساران در لیگ هندبال نوجوانان موسوم به لیگ آیندگان شرکت کردند و بر این اساس یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، زغال‌سنگ طبس، نیروی‌زمینی شهید شاملی کازرون، نفت‌وگاز گچساران، پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، آلومینیوم اراک، گیتی‌پسند، پیکان سبزوار، پرواز هوانیروز، فرازبام خائیز دهدشت و صنعت مس کرمان که در مسابقات هندبال جوانان پسر شرکت کرده‌اند، یک امتیاز به مجموع امتیازات این تیم‌ها افزوده شده است.

کد خبر 751213

دیگر خبرها

  • دیدار قهرمانان فوتسال با رهبر انقلاب (عکس)
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تراکتور به سهمیه آسیا و فولاد به سقوط نزدیک‌تر شدند
  • چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع
  • مدعیان پیروز شدند
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • ترکیب احتمالی سپاهان در مصاف با استقلال
  • انرژی‌ای که رامین در نقش جهان هم نیاز دارد (عکس)