Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@03:08:28 GMT

چگونه به چشم استراحت دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۹۹۷۷

فوق تخصص شبکیه و لیزر با اشاره به ضرورت استراحت دادن به چشم ها، متذکر شد: باید به اجرای قانون ۲۰،۲۰،۲۰ مبادرت کرد؛ یعنی هر بیست دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به وسایلی که در فاصله ۶متری هستند نگاه کنیم. ناطقان: بهرا‌م بحرانی، فوق تخصص شبکیه و لیزر درباره «راه‌های کاهش عوارض استفاده از وسائل الکترونیکی بر چشم»،گفت:‌ برای دیدن اشیا نزدیک نیاز است چشم تطابق پیدا کند تا قدرت انکساری چشم افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:با افزایش سن قدرت تطابق چشم کاهش پیدا کرده و نیاز است برای دیدن اجسام و نوشته‌های نزدیک، عینک پیر چشمی یا مطالعه استفاده کنیم. این شرایط معمولا بعد از ۴۰ سالگی شروع می‌شود و با افزایش سن نیاز به عینک با شماره بالاتر هست.

این فوق تخصص شبکیه و لیزر اضافه کرد: استفاده از گوشی، لپ‌تاب و تبلت با توجه به آن لاین شدن کلاس‌های درسی و آموزشی جز غیر قابل حذف سیستم آموزشی شده است؛ پس باید به جای اینکه به حذف آن فکر کرد بیشتر به راه‌هایی اشاره کرد که عوارض استفاده از آنها را کم کند.

بحرانی با اشاره به راهکار کاهش عوارض استفاده از وسائل الکترونیکی روی چشم،تصریح کرد:قانون ۱،۲،۱۰ در این مورد وجود دارد.۱ پا (هر پا معادل ۳۰ سانتی متر است) برای گوشی همراه، برای لپ تاب و کامپیوتر 2 پا و ۱۰ پا برای تلویزیون فاصله پیشنهادی است.

وی با اشاره به ضرورت استراحت دادن به چشمها، متذکر شد: باید به اجرای قانون ۲۰،۲۰،۲۰ مبادرت کرد؛ یعنی هر بیست دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به وسایلی که در فاصله  ۲۰ پایی (۶متری) هستند نگاه کنیم. البته در مورد بچه‌ها هر یکساعت به مدت ۱۰ دقیقه اسکرین باید خاموش شود و کودک به کارهای دیگری مشغول شود.

این فوق تخصص شبکیه و لیزر با اشاره به کاهش خشکی چشم، ابراز کرد:‌اسکرین نسبت به چشمها ۳۰ درجه پایین‌تر قرار بگیرد. با نگاه کردن به اسکرین تعداد پلک زدن‌های ما کم می‌شود که از علت‌های خشکی چشم است؛ پس به طور خود آگاه و خودخواسته باید پلک بزنیم.

بحرانی با اشاره به میزان شدت نور محیط و اسکرین،ابراز کرد: شدت نور محیط را به نصف شدت نوری که برای کارهایی مثل نوشتن روی کاغذ لازم هست کاهش دهیم. اسکرین در محلی باشد که نور لامپ اتاق از اسکرین به چشمها بازتاب نشود. شدت نور اسکرین به مقدار مورد نیاز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت خواب کافی،خاطرنشان کرد:یک ساعت قبل از خواب از لپ‌تاب و گوشی و تبلت استفاده نکنیم؛ضمن اینکه از بردن آنها در اتاق خواب توسط کودک جلوگیری کنیم.

این فوق تخصص شبکیه و لیزر افزود: روزانه یک ساعت کودک در محیط خارج از خانه فعالیت داشته باشد تا هم با دوستان و اجتماع ارتباط برقرار کند و هم روی اشیا با فاصله‌های مختلف تمرکز کند تا هم عوارض چشمی و هم عوارض یادگیری استفاده از گوشی، تبلت و لپ‌تاب کم شود.

بحرانی یادآور شد: در صورت وجود علایم چشمی حتما توسط چشم پزشک معاینه شوند. منبع: فارس برچسب ها: چشم ، استراحت ، لیزر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چشم استراحت لیزر شدت نور لپ تاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با حسین امیرعبداللهیان گفت وگو کردم تا بار دیگر بر اهمیت خویشتنداری و تنش زدایی در منطقه تاکید کنم.

وی در سایه ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی کشورمان، به «ضرورت ادامه همکاری‌ها در زمینه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای» اشاره کرد.

در حال تکمیل است...

کد خبر 6094740

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • مربی نفت آبادان: یک روز هم استراحت نکردیم
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد