Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها بر لزوم واکسیناسیون دانش آموزان لرستانی در مقابل بیماری کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: آمار ابتلاء به کرونا رو به افزایش است.

وی گفت: والدین دانش آموزان نسبت به تکمیل دوز دوم و سوم واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ۲۳۵ هزار نفر دانش آموز با سنین بین ۵ تا ۱۲ سال، فقط ۴۸ هزار نفر دز اول را دریافت کرده اند، افزود: توصیه می‌شود هم‌استانی‌های گرامی با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلفان با اشاره به اینکه آمار دوز اول واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان، ۸۹.۱ درصد است، افزود: آمار دوز دوم ۷۹.۱ درصد و دوز سوم که در سلامت مردم و پیشگیری بیماری اهمیت و نقش بسزای دارد فقط ۳۵.۴ درصد تزریق واکسن داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: از مردم انتظار داریم برای دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند چرا که باعث کاهش ابتلاء به بیماری کرونا، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مقایسه آمار سه روز گذشته بیانگر افزایش میزان ابتلاء به کرونا در استان است و این یعنی هشدار کرونا هنوز هم هست و امکان مبتلا شدن وجود دارد، همچنان هست.

کد خبر 5461164

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی آمار کرونا مشهد بازگشایی مدارس مسافران نوروزی گردشگری سانحه تصادف گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!