Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه هیات نظارت سازمان ملل متحد بر آتش‌بس در شهر الحدیده آمده است: روز سه‌شنبه بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای برجای مانده از جنگ در شهرستان «الحوک» استان الحدیده یک کودک کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

هیأت سازمان ملل متحد با ابراز تأسف از این حادثه از طرف‌های یمنی خواست تا اقدام به مین روبی و پاکسازی بمب‌های برجای مانده از جنگ در این کشور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش تر سرتیپ «علی صفره» رئیس مرکز اجرایی خنثی سازی مین یمن گفته بود: بیش از ۳ میلیون بمب خوشه‌ای طی هفت سال گذشته در ۱۵ استان و ۷۰ شهرستان جمع آوری شده است.

صفره گفته بود: ما با یک فاجعه رو به رو هستیم. بمب‌های خوشه‌ای در انواع مختلف و ساخت کشورهای مختلف علیه یمن استفاده شده است. ۱۵ نوع از آنها تنها در حملات هوایی مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس مرکز اجرایی خنثی سازی مین یمن با بیان اینکه در ماه مارس ۴۲ نفر در استان‌های یمن کشته شدند، تاکید کرد: این رقم بسیار زیاد است و نشان می‌دهد که از زمان خروج مزدوران از استان الحدیده در آبان سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ نفر در این استان کشته شدند.

سرتیپ صفره همچنین کاهش تعداد قربانیان بمب‌های خوشه‌ای در یمن توسط گزارش‌های بین المللی و حقوق بشری را تلاشی برای تبرئه کردن ائتلاف سعودی و تغییر واقعیت‌ها و حقایق دانست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن سازمان ملل متحد یمن سازمان ملل متحد خوشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان گفت: شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر قوچان منجر به فوت یک نفر شد.

حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر انفجار منزل مسکونی در شیراز با یک کشته و سه مصدوم

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا