Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@23:30:36 GMT

امنیت مهمترین دغدغه آستان قدس رضوی است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۰۱۸۰

امنیت مهمترین دغدغه آستان قدس رضوی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی چهارشنبه شب در مراسم وداع با پیکر شهید حادثه تروریستی در حرم رضوی افزود: معتقد هستیم زائران این حرم حتی از خانه خودشان باید بیشتر در این مکان احساس امنیت داشته باشند.

وی عنوان کرد: در طول ۲۷ سال گذشته از زمان انفجار در حرم مطهر رضوی تاکنون، با تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی مشکل تروریستی در این مکان مقدس رخ نداد و این در حالی است که این حرم، اولین هدف دشمنان اسلام و نظام برای ناامن کردن است تا حرمت شکنی های این‌ چنینی را در جهان بازتاب دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تولیت آستان قدس با اشاره به تشکیل کمیته های نوروزی که از چندین ماه قبل از عید برای خدمت به زائران رضوی تشکیل شد بیان کرد: در آن جلسات تاکید کردم باید شرایط امنیتی به سطحی برسد که در این مکان شاهد هیچ نوع سرقتی نباشیم.

او اظهار کرد: در ایام نوروز امسال، بیش از ۷۰ میلیون تردد در حرم رضوی ثبت شد و این در حالی بود که می‌دانستیم دشمنان اسلام در صدد اقدام عملیاتی در این ایام هستند که نتوانستند به خواسته خود برسند، ولی این فرد خبیث در یک عملیات غافلگیر کننده توانست شهید حجت الاسلام اصلانی را به فیض شهادت برساند، با این حال اینگونه عملیات های کور، هیچ ارزش نظامی ندارد.

حجت الاسلام مروی گفت:متاسفانه برخی رسانه ها و فضاهای مجازی زحمات صورت گرفته نیروهای امنیتی را نادیده گرفته و به انتقاد پرداخته اند و حال آنکه از سال ۷۳ تا کنون تعداد دشمنان ما افزایش نیز پیدا کرده است.

وی با اشاره به حادثه هتک حرمت حرم رضوی در روز سه شنبه افزود: این رخداد که منجر به شهادت حجت الاسلام اصلانی شد در حدود ۲ دقیقه به طول انجامید که با تلاش نیروهای نظامی مستقر در صحن، این فرد تکفیری در کمتر از پنج دقیقه دستگیر شد واز سوی دیگر با توجه به حجم و انبوه جمعیت در اطراف بارگاه رضوی، آمبولانس در کمتر از سه دقیقه در این حرم حضور یافت.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رسانه های شیعی انگلیسی این رخداد را نتیجه وحدت بین شیعه و سنی معرفی می‌کنند بیان کرد: باید گفت، حادثه دیروز نتیجه نفرت افکنی شماست و نه نتیجه وحدت اسلامی، زیرا وحدتی که مرحوم آیت الله بروجردی، امام راحل و سپس مقام معظم رهبری آن را بیان می‌کنند، همچون گلستانی است که پیامبر اسلام (ص) منادی آن بودندچون وحدت گلستانی است که میوه و محصول آن اُخوت و برادری است.

او عنوان کرد: دشمنان اسلام به دنبال آن هستند تا با ایجاد اختلاف بین مسلمانها دوباره بتوانند بر آنها مسلط شوند همانگونه که با حمله به گنبد حرم امامین عسگرین در سامرا به دنبال ایجاد درگیری در عراق بودند که با هوشیاری آیت الله سیستانی خنثی شد.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: آنها به دنبال این بودند تا با ایجاد درگیری فرقه ای و قبیله ای کشورهای مختلف این منطقه همچون عراق، ایران، افغانستان و پاکستان را با آتش نفاق، شعله ور کنند، همانگونه که اکنون آمریکا، نیروهای نظامی خود را از کشور افغانستان خارج کرده ولی از طریق نیروهای غیر نظامی خود دست به اقدامات شیطانی می زند و این خصوصیت شیطان است که تا آخرین نفس نمیخواهد ما را رها کند.

وی با عرض تسلیت به خاندان نبوت و اهل بیت عصمت و طهارت نسبت به هتک حرمت صورت گرفته در حرم مطهر رضوی گفت: هتک حرمت این مکان مقدس مصیبت بزرگی است و ما نسبت به این رخداد غمگین هستیم. از سوی دیگر، ما به سادگی از کنار این حادثه تلخ نخواهیم گذشت و کمیته هایی برای بررسی قصور صورت گرفته برای برخورد تنبیهی و همچنین کمیته دیگری برای پیدا کردن نقاط ضعف و پیشگیری از وقوع چنین اتفاق هایی تشکیل داده ایم.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: شهید حجت الاسلام اصلانی فداکار و خدمتگزار به محرومین حاشیه شهر مشهد بود که به دعوت آستان قدس رضوی به همراه دو طلبه دیگر برای برنامه ریزی افطاری در حاشیه شهر در این مکان حضور پیدا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه جریان تکفیری و التقاطی روحانیون همچون شهید مطهری و بهشتی را به شهادت رساندند، افزود: امام راحل فرمودند، جز این نیست که روحانیون اسلام در این راه خونین به مبارزه برخیزند و پاسخی جز شهادت به دست آورند.

 فردی به هویت عبدالطیف مرادی ۲۱ ساله و دارای دیدگاه تکفیری که به صورت غیرقانونی و از مرزهای شرقی کشور وارد ایران شده است روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر به نام های حجت الاسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شدند.

هر سه روحانی مزبور که هدف این سوء قصد قرار گرفتند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن مناطق مختلف حاشیه شهر مشهد هستند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام مروی آستان قدس رضوی حجت الاسلام آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی به این مناسبت پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

وی افزود: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندر زاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

شریعتی نژاد اظهار کرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

کد خبر 6095185

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است