Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان «علت تعدیل نیروهای شرکتی شهرداری ایلام چیست؟» در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این رو خبرنگاران فارس برآن شدند تا آن را پیگیری کنند.

کارگران قسمت‌های مختلف شهرداری ایلام که بخش عظیمی از پروژه‌های عمرانی شهری بر دوش آنهاست و در حوزه نقلیه که در فصل زمستان در درون شهر برف روبی انجام می‌دادند امروز در کنج خانه بیکاری خود را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چرا با کارگران اینگونه برخورد می‌شود؟ شهرداری و شورای شهر در این وضعیت عمران درون‌شهری نیروهایی که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشتند را اخراج کرده و حتی حاضر به پاسخگویی در این باره به آنها نیستند و آنها را یکی پس از دیگری اخراج می‌کنند.

این اقدامات با شعار سال در تضاد و تعارض است و باید هرچه سریعتر وضعیت کارگرانی که بازوان توانمند تولید و عمران آبادانی شهر است، مشخص شود.

سال‌ها مشکلات را با هدف آبادانی شهری تحمل کرده‌ام

یکی از کارگران شهرداری ایلام به خبرگزاری فارس گفت: سال‌ها در شهرداری ایلام مشغول به فعالیت بوده‌ام و با صبر در برابر تمامی دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه به منظور آبادانی شهری ایستادگی کرده‌ام.

وی افزود: وضعیت کارگران شهرداری را همه از درون و بیرون سازمان می‌دانند؛ وقتی که چندین ماه حقوق کارگران به آنها پرداخت نشود چگونه می‌توان به زندگی کردن ادامه داد؟ این چنین مسائلی برای خیلی از افراد قابل باور نیست.

حقوق دریافت نکرده‌ایم

یکی دیگر از کارگران به خبرنگار فارس گفت: بسیاری از کارگران شرکتی سال‌ها در قسمت‌های مختلف شهرداری ایلام کار می‌کردند و تخصص‌هایی در حوزه کاری خود بدست آورده‌اند و حتی می‌توان هر کدام از آنها را مانند یک مهندس در این زمینه قلمداد کرد.

وی افزود: در سال جدید که شعار تولید، دانش ‌بنیان و اشتغالزایی اعلام شده چطور امکان دارد در همین ابتدای سال شروع به اخراج کارگران شهرداری کنند؟ هنوز ما از سال قبل حقوق دریافت نکرده‌ایم و بدون هیچ گونه توضیحی همه را اخراج می‌کنند؛ دستگاه‌های نظارتی چرا به این مسئله ورود نمی‌کنند؟

ما اخراج شده‌ایم

یکی دیگر از کارگران شهرداری به خبرنگار فارس گفت: قرار است که در سال جدید حقوق کارگران در شرایط مناسب‌تری قرار بگیرد با این حال مسئولین شهرداری و شورای شهر به دنبال اخراج کارگران هستند؛ چرا در سال‌های قبل که به سختی کارگران کار می‌کردند و حقوق آنها مناسب نبود به فکر اخراج کارگران نبوده‌اند.

وی ادامه داد: آنها کارگران با تجربه را اخراج می‌کنند؛ حال آن مسئولینی که خودشان را به خواب زده‌اند بیدار شوند و این وضعیت را مشاهده کنند.

قرارداد با کارگران به پایان رسیده است

سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: این تعداد نیروهای وابسته به شرکت‌های پیمانکاری هستند و برای یک پروژه به طور موقت به کارگیری می‌شوند و بعد از اتمام پروژه، پایان کار کارگران هم صادر خواهد شد؛ این افراد نیروهای رسمی و قراردادی شهرداری نیستند که بخواهند همیشه کار کنند.

وی افزود: شهرداری با کارگران قرارداد ندارد بلکه با شرکت پیمانکار قرارداد می‌بندد و شرکت موظف است کار خدماتی برای شهرداری به مدت معلوم انجام دهد؛ حال ممکن است یک کار حجمی مثل احداث بلوار به مدت ۶ ماه یا بیشتر طول بکشد و بعد پروژه تمام می‌شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام ادامه داد: شهرداری با شرکت‌ها قراردادهای ۶ ماهه یا یک ساله می‌بندد، اواخر سال قبل قرارداد به اتمام رسید و باید این پیمان دوباره به مناقصه گذاشته شود که کدام شرکت برنده خواهد شد و دوباره می‌توان همین کارگران اخراج شده را به کارگیری کرد.

سلطانی ادامه داد: کارگرانی با بیش از ۱۰ سال سابقه کار و تخصص داریم ولی باید منتظر باشند فرآیند مناقصه از طرف سازمان بازرسی و استانداری انجام و پروژه و قرارداد عقد شود و شرکت برنده را ملزم خواهیم کرد از تخصص همین نیروها استفاده کنند.

وی افزود: هفته قبل این مناقصه انجام شد ولی با توجه به اینکه در ایام نوروز بود هیچ شرکتی در این مناقصه وارد نشد مناقصه به روزنامه دوباره گذاشته شده هفته آینده مناقصه برگزار خواهد شد و اگر برنده مشخص شود قرارداد خواهیم بست و افراد دوباره به کارگیری خواهند شد.

قرارداد با پیمانکار به اتمام رسیده است

حمید مجیدی عضو شورای اسلامی شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ قرارداد پیمانکار به اتمام رسید و در این اتفاق نیروهایی که در پروژه مشغول به کار بودند الان بیکار هستند؛ طی جلساتی از پیمانکار درخواست کردیم تا با اضافه پرداختی این کار را ادامه دهد اما این کار اتفاق نیفتاد.

وی افزود: به طور مکرر طی جلساتی با سرپرست شهرداری به دنبال برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار جدید هستیم که امیدواریم تا ۱۰ روز آینده این مسئله برطرف شود.

عضو شورای شهر ایلام ادامه داد: با مشخص شدن پیمانکار از او می‌خواهیم برای به کارگیری نیرو حتماً نیروهای بیکار شده قبلی که تجربه و تخصص دارند را جذب کند تا مشکلی این نیروها هم رفع شود.

امیدوارم که هرچه زودتر فرآیند مناقصه انجام شود و با مشخص شدن پیمانکار جدید مشکلات نیروهای بیکار شده در این وضعیت نامساعد بیکاری و اقتصادی مرتفع شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تعدیل شهرداری ایلام کارگران شهرداری حقوق کارگران کارگران شهرداری خبرگزاری فارس شهرداری ایلام فارس گفت سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس + فیلم

آیین تجلیل از کارگران و قدردانی از زحمات این تلاشگران، با محوریت شهرداری بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، به مناسبت فرا رسیدن روز کار و کارگر، شهرداری بندرعباس در آیینی از 2500 کارگر این مجموعه تجلیل کرد. 

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مراسم ضمن تبریک روز کارگر به تمامی کارگران زحمت کش مجموعه شهرداری گفت: در دوره ششم شورا و شهرداری جدید ، با ایجاد یک الگوی درآمدی موجب افزایش درآمد شهرداری شدیم. 

وی افزود: این محل قرار است حقوق کارگران به موقع پرداخت شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا زمانی که حقوق کارگران پرداخت نشده سایر مسئولان شهرداری هم نباید حقوقی دریافت کنند. 

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: جایگاه کارگران والا ارزشمند است و ما در شورای شهر حامی این عزیزان هستیم و تلاش می‌کنیم شرایط فعالیت مناسب برای این قشر مهیا کنیم.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس نیز در این جلسه با گرامیداشت روز کارگر گفت: تلاش داریم قدردان زحمات کارگران باشیم و اجازه ندهیم دستمزد کارگران معوق شود.

وی افزود: در حوزه پاداش هم برای کارگران تشویقی در نظر گرفته شده که پرداخت خواهد شد. 

به گزارش تسنیم در این آیین از کارگران حوزه‌های مختلف شهرداری تجلیل بعمل آمد. 

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس + فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • پرداخت ۱۵ درصد از قرارداد استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور