Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@21:26:20 GMT

افتتاح اولین خانه ایرانی در قزوین+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۰۴۶۴

افتتاح اولین خانه ایرانی در قزوین+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

خانه تاریخی زعیم به منظور مرمت و تجهیز با کاربری آموزشی، پذیرایی و فرهنگی از طریق کمیته واگذاری ماده ۲۷ اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین به سرمایه گذاربخش خصوصی واگذار شد و با حجم سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال به عنوان اولین خانه ایرانی قزوین به بهره برداری رسید.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خانه تاریخی سعدالسلطان قزوین نیز از همین طریق به سرمایه گذار واگذار شده و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خزائلی افزود: نهضت احیا و باززنده سازی خانه‌های تاریخی قزوین شکل گرفته است و اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری و توسعه تاسیسات گردشگری در پیش خواهیم داشت.
استاندار قزوین هم در مراسم بهره برداری از این خانه تاریخی گفت:خانه‌ها و آثار تاریخی متعدد موجود در این خطه بیانگر قدمت فرهنگ و عمق شرافت مردمان قزوین است.

محمد مهدی اعلایی افزود: آنچه باید در دستور کار خدمتگزاران مردم در استان قرار گیرد در وهله اول شناختن و در مرحله دوم شناساندن میراث تاریخی و فرهنگی استان است که می‌تواند در کنار دستاورد‌های فرهنگی منجر به توسعه اقتصادی گردد

او جذب گردشگران و توسعه گردشگری را از موضوعات مورد توجه در فضای پیش روی مجموعه مدیریت استان دانست و گفت: مردم قزوین باید اولین گردشگران، بازدید کنندگان و بهره برداران میراث فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری استان باشند و آن‌ها را به دیگران معرفی کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه های تاریخی خانه زعیم میراث فرهنگی قزوین مرمت بنای تاریخی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر