Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در مراسم بهره‌برداری از اولین "خانه ایرانی" قزوین در خانه تاریخی زعیم اظهار کرد: یکی از مزیت ها و حتی مزیت مطلق استان قزوین شأن و جایگاه فرهنگی این استان و اصالت و شرافت حاکم بر مردم استان است.

وی افزود: نمونه های فرهنگی و نماد های تاریخی موجود در این استان نشانگر شرافت و اصالت مردم است و  به طور قطع خانه های تاریخی در این خطه بیانگر قدمت فرهنگ اصیل و عمق شرافت مردمان پیشین این سرزمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین گفت: اینکه این مزیت چه قدر در سطح استان قابل استفاده باشد و بتوان از آن بهره برداری کرد به همت، درایت و تدبیر مسئولان بستگی دارد و به طور قطع چیزی که باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد در وهله نخست شناخت و در وهله دوم شناساندن ظرفیت های تاریخی و میرات تاریخی و فرهنگی استان به مردم است که می تواند منجر به توسعه اقتصادی در کنار دستاوردهای فرهنگی باشد.

اعلایی اضافه کرد: در فضای پیش روی مدیریتی استان، توسعه گردشگری برای شناساندن فرهنگ غنی این خطه و ظرفیت اقتصادی گردشگری در دستورکار قرار دارد و امیدواریم منجر به اقدامات مناسب شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت افتتاح این خانه تاریخی اظهار کرد: مشابه این خانه در سطح استان وجود دارد که بخشی از آنها در معرض استفاده قرار گرفته و بخش دیگری هم باید مورد استفاده قرار گیرد و این فضاها باید در یک زنجیره متصل به یکدیگر جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استانداری قزوین محمد مهدی اعلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با اعلام این خبر گفت: جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گسترد علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902115

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است