Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@08:18:24 GMT

دریافت پلاک خودرو ویژه معلولان چه شرایطی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۰۹۰۷

دریافت پلاک خودرو ویژه معلولان چه شرایطی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن ایروانی، سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور در این باره می‌گوید: صدور مجوز برای پلاک ویژه خودروی معلولان مبتنی بر بودجه نیست. صدور این مجوزها فقط وابسته به این امر است که معلولان جسمی حرکتی اندام تحتانی دارای خودرو و گواهینامه بتوانند از این امتیاز جهت انجام فعالیت‌های شغلی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، از مزایای پلاک خودروی ویژه معلولان را می‌توان امکان بهره‌مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان دانست. از سوی دیگر پلیس و سایر رانندگان با مشاهده این پلاک متوجه می‌شوند که فرد راننده، دارای معلولیت است.

سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان در خصوص روند اعطای پلاک ویژه خودرو اظهار کرد: پس از ارائه درخواست کتبی از سوی معلولان متقاضی به واحدهای مددکاری شهرستان‌ها، در صورت برخورداری از شرایط اولیه دریافت پلاک ویژه (معلولان جسمی حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدید مطابق با دستورالعمل) موارد به کمیته توانبخشی ارجاع و در صورت تایید نهایی توسط مدیر شهرستان به استان مربوطه ارجاع داده می‌شود. بهزیستی استان‌ها پس از جمع‌آوری تقاضاهای شهرستان‌های تابعه، آنها را در قالب لیست واحدی به بهزیستی کل کشور اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: در نهایت دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور مشخصات تمامی معلولان واجد شرایط را در قالب یک لوح فشرده به صورت محرمانه و مهر شده به معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ارسال می‌کند که پس از طی مراحل اداری، بارگذاری اطلاعات بر روی سایت راهور ناجا صورت می‌گیرد و معلولان می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی و معرفی‌نامه استان به واحدهای تعویض پلاک مراجعه و پلاک خود را تعویض کنند.

محسن ایروانی در پاسخ به این سوال که آیا افراد تحت پوشش مراکز شبانه روزی نیز مشمول این خدمت خواهند بود؟ می‌گوید: چنانچه فرد دارای معلولیت در مرکز یا محل دیگری نگهداری شود، مشمول دریافت پلاک ویژه نیست.

وی درباره شرایط فک پلاک خودرو معلولان افزود: چنانچه فرد دارای پلاک خودرو مرتکب تخلف شده یا فوت شود این امتیاز از وی سلب خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فرد چگونه می‌تواند برای پلاک اقدام کند؟ گفت: در صورتی که فردی واجد شرایط باشد می‌تواند به یکی از مراکز مثبت زندگی یا بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1135699 برچسب‌ها خودرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خودرو پلاک خودرو پلاک ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و تقدیر از برگزیدگان جشنواره کیش بهشت خانواده برگزار شد.

فاطمه حسینی از بندرعباس، مرتضی رحمتی از تهران و مهدی قنواتی از اهواز در بخش طراحی پوستر عناوین اول تا سوم بخش جوایز ملی را کسب کردند.

نگین استادی نیز جایزه بخش ویژه آزاد را کسب کرد و در بخش ویژه کیشوندی نیز عاطفه چراغ چشم دیپلم افتخار دریافت کرد.

هیات داوران در بخش فیلم ۱۰۰ ثانیه ای هیچ اثری را برای کسب رتبه نخست اعلام نکردند.

آیدا حافظی از تهران مقام دوم و سمیه محمدی از کیش و علی اشرف از تهران نیز مقام سوم مشترک را کسب کردند.

حسن جمشیدی از تهران در بخش ویژه آزاد و مهدی کشتکار نیز در بخش ویژه کیشوندی دیپلم افتخار را کسب کردند.

سید حسن حسینی از تهران، علی خوانین از شیراز و امیر عنایتی از تهران عناوین اول تا سوم بخش عکس را در حوزه جوایز ملی کسب کردند.

امین رحمانی از تاکستان در بخش ویژه آزاد و جابر غلامی نیز در بخش ویژه کیشوندی تندیس و دیپلم افتخار جشنواره را دریافت کردند.

امین رحمانی از تاکستان، وجیهه شکاری آذر و محمود خاکباز از کیش نیز در بخش عکس موبایلی دیپلم افتخار دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا