Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:41:28 GMT

سگ های ولگرد همسایگان این روزهای نهاوندی ها

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۱۰۱۹

سگ های ولگرد همسایگان این روزهای نهاوندی ها

طبق دستورالعمل ابلاغی در بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند نسبت به جمع‌آوری و نگهداری حیوانات مزاحم و بی‌سرپرست در سطح شهر‌ها و روستا، برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و دفع حیوانات بیمار و بی‌سرپرست اقدام کنند.

بر همین اساس بهمن ۹۹ مرکز جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بی‌سرپرست به‌صورت زنده‌گیر در نهاوند توسط شهرداری افتتاح و مقرر شد بر اساس دستورالعمل کشوری و کارگروه پسماند شهرستان برای پیشگیری و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان؛ نگهداری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بی‌سرپرست توسط شهرداری با کمک انجمن حامیان حیوانات انجام شود، اما این موضوع بعد از مدت کوتاهی ابتر ماند و عزم و اراده‌ای برای پیگیری و انجام این کار مشاهده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که حالا سگ‌های بی‌سرپرست جزئی از نمای مبلمان شهری در نهاوند شده‌اند و شورای شهر و شهرداری نهاوند نیز رمقی برای جمع آوری و عقیم‌سازی سگ‌های زرد و سیاه و قهوه‌ای که در اطراف خانه‌ها در کوچه‌های شهر پرسه می‌زنند، ندارد.

انبوه سگ‌های بی‌سرپرست در محله‌های مختلف شهر به خصوص تردد بچه‌ها و زنان را دشوار کرده، ترس و احساس ناامنی از یک طرف و خطر گازگرفتگی و بیماری از طرف دیگر باعث ایجاد رعب و وحشت در دل شهروندان شده است.

مشکلی که اگر رسیدگی نشود روز به روز مشکلات بیشتری را به وجود خواهد آورد. در حال حاضر هم جولان سگ‌ها در محله‌های مختلف علاوه بر بیماری هاری، کیست هیداتیک و خطر انداختن سلامت افراد باعث به وجود آمدن وحشت کودکان و زنان هنگام رفتن به مدرسه و محل کار شده است.

پرسه زدن این سگ‌ها در طول روز و شب آسایش را از خانواده‌ها گرفته و صدای آن‌ها خصوصا در شب و پراکنده کردن زباله‌ها آن هم دم در خانه‌ها باعث سلب آسایش مردم شده است.

منبع : تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سگ های ولگرد شهرداری سگ های بی سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.

ایرج ضاربان امروز در بازدید از مناطق سیل زده چابهار اظهار کرد: مبارزه با پشه ناقل بیماری مالاریا بسیار مهم است چون مالاریا بصورت بومی سال‌ها در منطقه بلوچستان وجود داشته است.

وی افزود: پشه مالاریا در آب تخم ریزی می‌کند و تبدیل به لارو و در نهایت پشه بالغ می‌شود از این رو ماموران مراقب مالاریا و لاروکش در منطقه حضور دارند و سمپاشی‌ها برای مقابله با تکثیر پشه‌های آنوفل بالغ انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از آنجایی که چابهار و دشتیاری با کشور پاکستان هم مرز هستند، بیمارانی که از پاکستان می‌آیند اگر در معرض گزش این پشه‌ها قرار بگیرند آلوده می‌شوند و می‌توانند بیماری مالاریا را از طریق گزش به انسان سالم منتقل کنند در واقع پشه باعث انتقال بیماری مالاریا می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم‌های متعددی در دانشکده علوم پزشکی چابهار داریم و همکاران ما برای کاهش شیوع بیماری مالاریا پای کار هستند.

ضاربان افزود: باید اقداماتی در جهت جلوگیری از افزایش پشه‌ها انجام شود و دانشکده علوم پزشکی چابهار در این راستا اقدامات جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: افراد می‌توانند با استفاده از توری، پشه بند، وسایل سرمایشی و استفاده از مواد دورکننده پشه بر روی پوست از گزش پشه جلوگیری کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پشه مالاریا در مناطق گرم و مرطوب و هوای معتدل وجود دارد و تکثیر پشه‌ها در زمان بارندگی و در آب راکد باقی مانده سرعت تکثیر بالاتری دارند که این موضوع سبب نگرانی برای مناطق سیل زده و ساکنین چادرهای اسکان موقت شده است.

وی بیان کرد: زمانی که پشه زیاد باشد سرعت شیوع بیماری‌ها بویژه بیماری مالاریا افزایش می‌یابد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

ضاربان خاطرنشان کرد: بیماری مالاریا هیچ واکسنی ندارد و افراد نباید در معرض گزش پشه قرار بگیرند و زمانی که بیمارانی وارد کشور می‌شوند می‌توانند به راحتی و از طریق گزش پشه بیماری مالاریا را منتقل کنند.

وی افزود: زمانی که گزش صورت می‌گیرد انگل تک یاخته از طریق خون وارد پشه می‌شود و اگر انسانی سالمی در معرض گزش پشه آلوده قرار بگیرد بیمار می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار عنوان کرد: سیل زدگانی که در چادرهای اسکان موقت هستند مورد آموزش تیم‌های آموزشِ بهداشت دانشکده علوم پزشکی قرار می‌گیرند. همچنین درخواست کردیم تعدادی پشه بند و توری برایمان ارسال شود تا در مناطق آلوده و مناطق روستایی توزیع و از خطرات احتمالی بیماری مالاریا جلوگیری‌ کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!