Web Analytics Made Easy - Statcounter

باوقار گفت: ۵۸ گروه جهادی از خود هرمزگان و ۶۵گروه جهادی مهمان؛در مجموع به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در نوروز ۱۴۰۱ برای انجام کارهای جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ایام نوروز فرصتی مغتنم برای دید و بازدید و مسافرت های نوروزی به شمار می رود و همزمان با شکوفه زدن درختان مردم آغاز سالی جدید را به یکدیگر تبریک می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که دید و بازدید در ایام نوروز جز لاینفک از فرهنگ و رسومات ایرانیان به شمار می رود؛ اما در سال های اخیر گروهی از افراد جامعه برای تزکیه نفس خود از خوشی ها و دورهمی های خانوادگی خود می گذرند و برای شاد کردن افراد محروم جامعه به مناطق محروم عزیمت می کنند.

جهادگران بسیجی که خود را همواره رهرو راه پیر جماران می دانند در سال های اخیر با حضور پر رنگ تر خود در مناطق محروم امید را در جامعه تزرق می کنند.

در جنوبی ترین نقطه کشور نیز در نوروز ۱۴۰۱ جهادگران بسیجی با حضور در مناطق محروم حس همدلی و نوع دوستی را در جامعه افزایش دادند.

حضور ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جهادگر در نوروز ۱۴۰۱

یاسین باوقار، مسئول بسیج سازندگی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ۵۸ گروه جهادی از خود هرمزگان و ۶۵گروه جهادی مهمان؛در مجموع به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در نوروز ۱۴۰۱ برای انجام کارهای جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان تصریح کرد: جهادگران بسیجی در زمینه های مختلف پروژه های عمرانی، زیر بنایی، ساخت سرویس های بهداشتی و حمام نیازمندان همچنین در حوزه های پزشکی گروه های جهادی در بحث دندان پزشکی و سایر مسائل پزشکی و درمانی به مناطق محروم اعزام و به خدمات رسانی پرداختند.

خدمات رسانی به مناطق محروم از آبرسانی تا تعمیر منازل نیازمندان
باوقار با اشاره به انجام امورات فرهنگی در ایام نوروز ۱۴۰۱ در مناطق مختلف هرمزگان مطرح کرد: گروه های جهادی از طلاب و فرهنگیان علاوه بر انجام امور فرهنگی در بحث تحصیل و درسی نیز یاری گر محرومان بودند.
وی با اشاره به انجام پروژه های آبرسانی در مناطق محروم هرمزگان گفت: آبرسانی و تعمیر شبکه های آبرسانی از دیگر برنامه های گروه های جهادی بود‌
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به راه اندازی قرارگاه امام جواد(ع) برای مرمت و بازسازی منازل محرومان عنوان کرد: مرمت، شیب بندی؛ ایزوگام تعدادی از منازل را در شهر بندرعباس آغاز و برنامه داریم تا هنگامی که منزلی از محرومان باقی نماند این کار را ادامه دهیم.
باوقار با بیان اینکه ۲۰ گروه جهادی همچنان در مناطق محروم استان در حال ادامه خدمات رسانی هستند، اذعان کرد: ۱۲۰۰ گروه جهادی در استان وجود دارد و با توجه به باقی ماندن برخی از پروژه ها آمادگی اعزام به مناطق مختلف را دارند.
وی خاطر نشان کرد: به یاری خداوند برنامه داریم که تعداد جهادگران در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد تا بتوانیم با قدرت بیشتر یاری رسان محرومان باشیم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مناطق محروم نوروز ۱۴۰۱ مناطق مختلف خدمات رسانی گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری