Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@08:27:56 GMT

رشد ۶ درصدی اهدای خون در اصفهان/کمبود در گروه خونی O-

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۱۵۸۹

رشد ۶ درصدی اهدای خون در اصفهان/کمبود در گروه خونی O-

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه ذخیره خون استان اصفهان با توجه به استقبال خوب شهروندان از اهدای خون در ایام عید نوروز به هشت روز رسیده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد شش درصدی مواجه بودیم اما همچنان گروه خونی O- با کمبود مواجه است.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب شهروندان از اهدای خون در ایام عید نوروز، ذخیره خون استان اصفهان با افزایش مواجه شده است و درحال‌حاضر حدود هشت روز است که در حد مطلوب به سر می‌برد و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان نیز برابر با شش روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گروه‌های خونی که با کمبود بیشتری مواجه هستند، افزود: عموماً کمبود در ذخیره خونی O- دیده می‌شود و درحال‌حاضر نیز همچنان همین گروه خونی با کمبود مواجه است.

رئیس روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه اهدای خون در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد شش درصدی مواجه بوده است، ادامه داد: از یکم تا سیزدهم فروردین‌ماه سال گذشته، سه هزار و ۴۴۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۹۶۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به آمار اهداکنندگان خون در نوروز سال جاری، خاطرنشان کرد: در ۱۲ روز ابتدایی فروردین سال جاری، چهار هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۹۴۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کد خبر 566607

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهدای خون کرونا و اهدای خون اهدای خون و پلاسما اهمیت اهدای خون شرایط اهدای خون مراکز اهدای خون اهدای خون زنان اهدای خون در اصفهان وضعیت اهدای خون در اصفهان آمار اهدای خون در اصفهان اهدای خون در نوروز وضعیت ذخیره خون استان اصفهان وضعیت ذخیره خون در استان اصفهان ذخیره خون استان اصفهان کاهش ذخیره خون در اصفهان کاهش ذخیره خونی کمبود ذخیره خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خون استان اصفهان اهدای خون ذخیره خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم معزی گفت: در کمتر از ۵ روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است و از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم، زیرا بدون شک این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که ۴ مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معزی ادامه داد: از همه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و همه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی، مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص می‌گوید: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم، با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد.  

دیگر خبرها

  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته