Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: چهل و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اعدام اسیران روس توسط سربازان اوکراینی ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۶

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروهی از سربازان اوکراینی پس از اسیر کردن سربازان روسیه، آن‌ها را درحالی که دستهایشان بسته است، به قتل می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این تصاویر که صحت آن از سوی رسانه‌ها از جمله "نیویورک تایمز" تایید شده است، قتل اسیران روس را در یک روستا واقع در غرب کی‌یف پایتخت اوکراین نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در این تصاویر صحبت‌های یک سرباز اوکراینی شنیده می‌شود که می‌گوید: او (سرباز روس) هنوز زنده است، از این غارتگران فیلم بگیرید، او نفس می‌کشد.

مرد دیگری می‌گوید سرباز روس که ظاهرا مجروح است، هنوز زنده است و سپس یک سرباز اوکراینی دو بار به اسیر روس شلیک می‌کند اما این سرباز اوکراینی به دو گلوله اکتفا نمی‌کند و پس از تکان خوردن سرباز روس دو بار دیگر به او شلیک می‌کند.

در این تصویر بدن‌های بی‌جان حداقل سه سرباز دیگر روس درحالی که دستهایشان از پشت بسته شده است، دیده می‌شود.

همچنین صدای یک سرباز اوکراینی شنیده می‌شود که می‌گوید "اینها حتی انسان نیستند."

این ویدئو در یک جاده در شمال روستای دمیتریویکا واقع در ۱۰ کیلومتری شهر بوچا ضبط شده است. در چند روز اخیر تصاویر منتشر شده از اجساد غیر نظامیان کشته شده در بوچا، اتهامات جنایت جنگی علیه روسیه را مطرح کرده است.

وزارت دفاع اوکراین تصاویر مشابهی از حمله نیروهای روسیه به کاروان ارتش روسیه منتشر کرده و مدعی شده که نیروهای اوکراین کار دقیقی انجام داده‌اند.

اختلاف در ناتو درباره اقدام علیه روسیه ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۵

یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی عنوان کرد که میان کشورهای عضو ناتو در مورد اقدامات بعدی علیه روسیه اختلافاتی وجود دارد.

 روزنامه نیویورک تایمز طی این مطلب تصریح کرد: کشورهای عضو ناتو که با چشم انداز طولانی شدن جنگ اوکراین روبرو هستند، بر سر مدیریت مرحله بعدی این مناقشه و همچنین اقدامات در قبال روسیه اختلاف‌نظر دارند.

دو مقام غربی در این رابطه خاطر نشان کردند: کشورهای اروپای مرکزی همچون لهستان و برخی کشورهای حوزه بالتیک خواهان قطع کامل روابط با روسیه و به زانو در آوردن مسکو هستند. آنها نگرانند هر آن چیزی که روسیه به عنوان پیروزی اعلام کند، آسیب جدی برای امنیت اروپا ایجاد خواهد کرد.

اما گروه دیگری از کشورهای عضو ناتو اعتقاد دارند که روسیه را نمی توان به این راحتی تسلیم کرد و نتیجه این جنگ نامشخص خواهد بود. این مقامات غربی تصریح کردند که کشورهایی همچون فرانسه، آلمان و ترکیه خواهان حفظ تماس هاشان با رئیس جمهوری روسیه هستند.

وزرای خارجه ناتو که برای بررسی جنگ اوکراین در این هفته گردهم می آیند، بر این مسئله توافق دارند که که جنگ اوکراین با پایان فاصله دارد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخیر در اظهارنظری گفت: مسکو دست از اهداف و طرح هایش در اوکراین برنمی دارد. شاهد تحرکات چشمگیری نیروهای روس و سازماندهی و تجهیز مجدد برای تمرکز بیشتر بر شرق اوکراین هستیم.

در ادامه این گزارش نیویورک تایمز آمده است: با توجه به حوادث شهر «بوچا» و صحنه های اجساد بر جای مانده در خیابان های این شهر، آمریکا و اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه هستند اما بدون انتظار زیادی از این اینکه این تحریم ها به روند پایان جنگ اوکراین شتاب دهد.

اما در نشست مقامات ناتو، صحبت از انتقال تسلیحات و تجهیزات است نه تحریم.

در میان اعضای ناتو تعهد برای ادامه کمک به اوکراین مشاهده می شود. حدود دو سوم از اعضای ناتو پیشتر تسلیحات مرگبار برای اوکراین تامین کرده اند.

بایدن: جنگ اوکراین ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۴

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به حملات روسیه به اوکراین، گفت که «جنگ هنوز تمام نشده و ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد و ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.»

 جو بایدن روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که وی یک فرمان اجرایی برای ممنوعیت هرگونه سرمایه‌گذاری آمریکا در روسیه را امضا خواهد کرد.

بایدن تأکید کرد: جنگ هنوز تمام نشده است. ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد و ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

وی افزود:‌ روسیه در حمله به اوکراین نتوانست به اهداف خود دست یابد و نتوانست کی‌یف (پایتخت اوکراین) را کنترل کند و جنگ هنوز تمام نشده است.

رئیس‌جمهور ایالات متحده تصریح کرد: ما به ایستادن در کنار مردم اوکراین در مبارزه آنها برای آزادی ادامه خواهیم داد.

انگلیس خودروهای زرهی به اوکراین ارسال می‌کند ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۳

در ادامه تلاش‌های غرب برای تجهیز اوکراین به منظور مقابله با روسیه، روزنامه انگلیسی «تایمز» انگلیس گزارش کرد که انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای ارسال خودروهای زرهی به اوکراین است.

در این گزارش آمده است گزینه‌هایی که وزارت دفاع انگلیس برای ارسال به اوکراین تحت بررسی قرار داده است شامل یک وسیله نقلیه گشت‌زنی حفاظت‌شده چون «ماستیف» یا خودرویی چون «جکل» می‌شود که می‌توان از آن بعنوان یک خودروی گشت‌زنی شناسایی یا دوربرد استفاده کرد.

روزنامه تایمز به نقل از یک منبع دفاعی انگلیس گزارش کرد که وسایل نقلیه مذکور فاقد تجهیزات حساس هستند و ارتش انگلیس برای ارائه نکات آموزشی استفاده از این خودروهای زرهی به اوکراین اعزام می‌شوند.

این روزنامه انگلیسی همچنین گزارش کرده است که مقام‌های دفاعی انگلیس طی روزهای آینده حمایت‌های بیشتر از اوکراین از جمله در خصوص ارسال موشک‌های ضدتانک و ضدهواپیما به این کشور اروپایی را اعلام خواهند کرد.

ارتش اوکراین: نیروهای روسیه برای حمله به دونباس آماده می‌شوند ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۳

نیروهای مسلح اوکراین در جدیدترین اطلاعیه خود در در چهل و دومین روز جنگ گفته‌اند که نیروهای روسیه برای حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین آماده می‌شوند.

به گزارش بی بی سی، نیروهای مسلح اوکراین اعلام کردند که هدف روس‌ها تصرف کامل دونتسک و لوهانسک است که جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه در آن خود را مستقل از اوکراین خوانده‌اند.

این اطلاعیه می‌افزاید: نیروهای اوکراینی در حال جمع‌آوری و انجام عملیات شناسایی هستند.

بر اساس این اطلاعیه، تلاش اصلی نیروهای روسیه بر "شکستن خطوط دفاعی" نیروهای اوکراینی در منطقه دونتسک متمرکز است. روس‌ها همچنین در تلاش هستند تا کنترل کامل شهر ماریوپل را در دست بگیرند. نیروهای روسیه به گلوله‌باران خارکیف در شمال شرق اوکراین ادامه می‌دهند.

نیروهای روسیه از خطوط راه آهن برای انتقال سریع محموله‌های نظامی استفاده می‌کنند و مقادیری تسلیحات و سایر تجهیزات جدید از ایستگاه والوکی در بلگورود روسیه بارگیری شده و به ایستگاه راه‌آهن کوپیانسک در شمال شرقی اوکراین رسیده است.

نیروهای اوکراینی اوسوکوریوکا در نزدیکی خرسون در جنوب اوکراین را از نیروهای روسی پس گرفتند.

آمریکا خانواده پوتین و لاوروف را هم تحریم کرد ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۲

آمریکا ضمن اعلام تحریم بزرگ‌ترین بانک روسیه، از اعمال تحریم علیه اعضای خانواده رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور خبر داد.

کاخ سفید شامگاه روز چهارشنبه با انتشار یک بیانیه خبر داد، که آمریکا در هماهنگی و همکاری با متحدانش در کشورهای گروه ۷ و اتحادیه اروپا، فشارها علیه روسیه را به دلیل بحران اوکراین افزایش داده و تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کرد.

در ابتدای بیانیه کاخ سفید بار دیگر به وقایع شهر «بوچا» در شمال پایتخت اوکراین اشاره شده و روسیه به کشتار غیرنظامیان متهم شده است؛ اتهامی که مقام‌های مختلف مسکو آن را رد کرده و وزیر خارجه روسیه آن را «ساختگی» خوانده است.

در بیانیه آمده است: «امروز ایالات متحده، با گروه ۷ و اتحادیه اروپا به اعمال هزینه‌های سفت و سخت و فوری اقتصادی علیه رژیم پوتین به خاطر جنایاتش در اوکراین شامل بوچا ادامه خواهد داد».

طبق اعلام کاخ سفید، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و مقام‌های این کشور اعمال کرد و حتی اعضای خانواده ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور هم به فهرست تحریم‌های واشنگتن اضافه شدند.

آمریکا همچنین اعلام کرد، «مسدود کردن کامل تحریم‌ها علیه «اسبربانک» بزرگترین موسسه مالی روسیه و «الفا بانک» بزرگترین بانک خصوصی روسیه از جمله اقدامات جدید واشنگتن علیه مسکو است. آمریکا اعلام کرد که از این به بعد هر یک از دارایی‌های این دو نهاد روس را که به سیستم مالی ایالات متحده مربوط می شود مسدود و افراد آمریکایی را از تجارت با آنها منع می‌کند.

در بیانیه کاخ سفید بر ممنوعیت سرمایه‌گذاری جدید آمریکا در فدراسیون روسیه» اشاره شده و آمده است که بایدن «یک فرمان اجرایی جدید را امضا خواهد کرد که شامل ممنوعیت سرمایه گذاری جدید در روسیه توسط افراد آمریکایی در هر کجا که باشد، می‌شود».

در حالی که آمریکا به دنبال آغاز بحران اوکراین، نام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد، در بیانیه جدید کاخ سفید از افزوده شدن اسامی اعضای خانواده رئیس‌جمهور و وزیر خارجه روسیه به فهرست تحریم‌ها خبر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که آمریکا «فرزندان بزرگسال رئیس‌جمهور پوتین، همسر و دختر لاوروف وزیر امور خارجه، و اعضای شورای امنیت روسیه از جمله دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق و نخست‌وزیر پیشین روسیه و نخست‌وزیر میخائیل میشوستین» را تحریم و دارایی‌های آنها را به صورت کامل مسدود می‌کند.

به ادعای کاخ سفید، «این افراد از جیب مردم روسیه ثروتمند شده‌اند و برخی از آنها مسئول ارائه حمایت لازم برای طرفداری از جنگ پوتین علیه اوکراین هستند. این اقدام (تحریم آمریکا علیه این افراد) آنها را از سیستم مالی ایالات متحده قطع می‌کند و هر گونه دارایی آنها را در ایالات متحده مسدود می‌نماید».

انگلیس دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود کرد ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۱:۲۱

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که دارایی‌های «اسبربانک» بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود می‌کند و هشت تاجر روس را در لیست تحریم قرار می‌دهد و تا سال آینده میلادی به واردات نفت و ذغال سنگ از روسیه پایان می‌دهد.

پایگاه تحلیلی-خبری بلومبرگ در این خصوص گزارش کرد در حالیکه «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به دنبال تشدید فشار به دولت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به بهانه حمله به اوکراین است، انگلیس تمامی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در روسیه را ممنوع اعلام کرد و دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک این کشور را مسدود کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بریتانیا در اقدامی هماهنگ با ایالات متحه آمریکا، تمامی دارایی‌های اسبربانک و بانک اعتباری مسکو را مسدود کرده است و همچنین قصد دارد تمامی واردات نفت و ذغال‌ سنگ از روسیه را تا پایان 2022 متوقف کند و هشت نفر از تاجران بانفوذ روس را تحریم کند.

بریتانیا و متحدان غربی این کشور در پی انتشار تصاویر ویدئویی از شهر بوچا در منطقه کی‌یف که در آن غیرنظامیان دست بسته کشته شده بودند و این اقدام را به نیروهای روس نسبت داده بودند، اقدامات خود را علیه روسیه تشدید کرده‌اند و در حقیقت این پنجمین بسته تحریمی بریتانیا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به اوکراین در 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) است.

هشدار آمریکا به چین درباره حمایت از روسیه در اوکراین و اقدام در تایوان

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین باید به چین «درک خوبی» از عواقبی که در صورت حمایت مادی از مسکو با آن مواجه خواهد شد، بدهد.

شرمن شامگاه چهارشنبه اظهار داشت که «محدوده تحریم‌ها» و کنترل‌های صادراتی هماهنگ شده میان متحدان و شرکای آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اقتصاد این کشور و الیگارش‌ها باید به عنوان نمونه ای برای «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی طی جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان توضیح داد: «به نظر من، این به رئیس‌جمهور شی درک بسیار خوبی از آنچه ممکن است برایش در صورت حمایت مادی از پوتین پیش آید، می‌دهد».

این دیپلمات آمریکایی ادعای کرد که پکن باید «درس های درست» را از واکنش هماهنگ غرب در مورد اوکراین بگیرد که هر گونه اقدام چین برای تصرف جزیره تایوان که به طور دموکراتیک اداره می‌شود قابل قبول نیست.

بر اساس این گزارش، شرمن اضافه کرد: «ما امیدواریم که جمهوری خلق چین درک کند که هر اقدامی از این دست با واکنش جامعه بین‌المللی و نه فقط از سوی ایالات متحده مواجه خواهد شد».

وی مدعی شد که پکن نشانه‌هایی از «تعارض» در ارتباط نزدیک با روسیه را نشان می‌دهد، از جمله پس از ظهور تصاویری از اجساد غیرنظامیان در شهر بوچا در شمال اوکراین.

به نوشته رویترز، معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: «این بدان معنا نیست که آنها روسیه را به عنوان یک شریک نمی‌بینند. من ساده لوح نیستم. آنها می‌بینند. اما آنها همچنین علناً اعلام کرده‌اند که این یک اتحاد نیست».

پیش از این، «وانگ لوتونگ» مدیر کل امور اروپا در وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن با تحریم‌ها مخالف است، گفته بود چین طرف مرتبطی در بحران اوکراین نیست و تجارت عادی آن با روسیه نباید تحت تأثیر قرار بگیرد.

ناتو: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد

دبیرکل ناتو چهارشنبه شب هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است «ماه‌ها و حتی سال‌ها» طول بکشد و لازم است آمادگی نیروهای ناتو حفظ شود.

به نوشته وبگاه «نیوز تایمز» «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه ناتو در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک مدعی شد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که «ولادیمیر پوتین» جاه طلبی خود را برای کنترل کل اوکراین از دست داده باشد.

استولتنبرگ گفت: «جامعه بین‌الملل باید در مورد نیات مسکو واقع‌بین باشد و بداند که با ورود به چهل و یکمین روز جنگ، ممکن است این نبرد مدت زیادی طول بکشد. ما همچنین باید آماده باشیم تا راه طولانی را در حمایت از اوکراین، حفظ تحریم‌ها و تقویت دفاعی خود طی کنیم.»

«جو بایدن» رئیس جمهور یالات متحده در روزهای‌های اخیر به ناتو دستور داده است که نیروهای آمریکایی بیشتری را به شرق اروپا بفرستد تا به متحدان اطمینان داده شود در صورت حضور بیشتر نیروهای روسیه در مرزها، از قلمروی آن‌ها محافظت می‌شود.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه به نمایندگان ارشد کنگره آمریکا گفت که احتمال درگیری بزرگ بین قدرت‌های بزرگ جهان در حال افزایش است. میلی تصریح کرد که در حالیکه جهان بی‌ثبات‌تر می‌شود، پتانسیل درگیری چشمگیر بین‌المللی در حال افزایش و نه کاهش است.

وزیر خارجه اوکراین: ناتو همه تسلیحات مورد نیاز ما را تامین کند

وزیر خارجه اوکراین امروز از اعضای ناتو خواست همه تسلیحات مورد نیاز اوکراین در جنگ با روسیه را تامین کنند.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، «دیمیترو کولبا» در مقر ناتو در بروکسل گفت: دستورکار من بسیار ساده است. فقط سه مورد در این دستورکار وجود دارد: تسلیحات، تسلیحات و تسلیحات.

وی افزود: از همه متحدان می خواهم که شک و تردیدها و بی‌توجهی‌ها را کنار بگذارند و به اوکراین هر آنچه سلاح نیاز دارد، بدهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز پنجم رمضان تحولات اوکراین جنگ اوکراین روسیه اروپا چین آمریکا ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز پنجم رمضان قیمت گوشی نیروهای روسیه نیروهای اوکراین ولادیمیر پوتین سرباز اوکراینی بزرگ ترین بانک نیویورک تایمز سرمایه گذاری ایالات متحده رئیس جمهور نیروهای روس جنگ اوکراین وزیر خارجه امور خارجه علیه روسیه کاخ سفید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور در ۵ منطقه این کشور ۱۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است ««سیستم‌های پدافند هوایی ۱۲ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ پنج فروند پهپاد در منطقه بریانسک، یک فروند بر فراز استان کورسک، یک فروند بر فراز استان بلگورود، دو فروند بر فراز قلمرو استان روستوف و سه فروند هم در منطقه کراسنودار»

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه هم در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094925

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود