Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تفاهم‌نامه در جریان نشست آنلاین با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی اصغر محمدی، سفیر ایران در مالزی، پروفسور Dzulkifli Abdul Razak رئیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی، دکتر محمدحسین آیتی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه، محمد نظام حلیمی، دبیر اول و کاردار سفارت مالزی در ایران و دکتر امید سبزواری، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مالزی و سنگاپور به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ابراز خرسندی از ایجاد فرصتی برای توسعه همکاری‌های مشترک با دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه فصل تازه‌ای از تعاملات دو مجموعه در زمینه‌های آموزش، پژوهش، تکنولوژی و تبادل اطلاعات خواهد بود.

قناعتی با معرفی اجمالی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران توانایی تأمین بیش از ۹۰ درصد از نیاز پزشکی کشور را با همراهی دانشکده داروسازی و شرکت‌های داروسازی دارد.

وی با اشاره به همکاری موفق دانشگاه با شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: ما در آینده نزدیک شهر علم شهید سردار قاسم سلیمانی را افتتاح خواهیم کرد که بیش از یک هزار شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های پزشکی و تکنولوژی را پوشش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مقوله تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و تأثیر آن بر دسترسی به امکانات و تجهیزات موردنیاز علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز از جمله دوربین اسکن هسته‌ای قلب، دستگاه‌های جراحی، دستگاه رهیابی عصبی (Neuronavigation) در داخل تولید و حتی به برخی کشورها نیز صادر شده است.

وی با اشاره به ساخت ربات جراحی سینا در کشور به عنوان یکی از جدیدترین و به روزترین این دستگاه‌ها، یادآور شد: این ربات که تاکنون دو نمونه آن به اندونزی صادر شده در دسته‌بندی آمریکایی از نوع داوینچی قرار می‌گیرد و به اذعان کارشناسان خبره این کشور، به لحاظ کیفیت قابلیت رقابت با نمونه آمریکایی را دارد.

قناعتی با بیان اینکه در قرآن کریم مقوله دانش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و تأکید بسیاری بر آن شده است، اظهار داشت: وظیفه همه مسلمانان است که از دستورات اسلام تبعیت کنیم و امید دارم با همکاری دو دانشگاه بتوانیم وضعیت بهتری را به لحاظ پزشکی و سلامت برای کشورهای اسلامی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به پیشی گرفتن برخی کشورهای غیراسلامی به لحاظ تکنولوژی از کشورهای اسلامی، افزود: این وظیفه ما است که با تلاش بیشتر، به بالاترین سطح از پیشرفت دست یابیم. در این میان همکاری‌های بین‌المللی میان کشورهای اسلامی بهترین ابزار برای رشد و اعتلای قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود خواهد بود.

ایجاد شهر علم شهید سردار قاسم سلیمانی به عنوان شهری بین‌المللی و با فعالیت شرکت‌ های دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران شهر علم شهید سردار قاسم سلیمانی را با نمایش ماکت معرفی کرد و گفت: این پروژه در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار در منطقه یافت‌آباد تهران راه‌اندازی می شود. این مجموعه به عنوان شهری بین‌المللی و با فعالیت تعداد قابل توجهی شرکت‌ دانش‌بنیان، فرصت بسیار خوبی برای همکاری با مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان مالزیایی فراهم می‌کند.

وی از امکان تبادل اطلاعات در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی میان دانشمندان و متخصصان ایرانی و مالزیایی با راه اندازی این شهر خبر داد و با اشاره به امکانات شهر علم شهید سلیمانی و تجهیز آن به بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی کودکان و مرکز تجمعات آموزشی گفت: این شهر بر مقوله‌های سلامت و تحقیقات سلامت متمرکز است.

قناعتی افزود: در این شهر علم به منظور تأمین و تولید دستگاه‌های موردنیاز چون پت اسکن، ام آر آی و سی‌تی‌اسکن با بخش صنعت نیز همکاری داشته است. شهر علم شهید سلیمانی با همکاری دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال راه اندازی است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص قابلیت‌ها و توانایی‌های دانشگاه در آموزش علوم پزشکی پایان داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در برخی فیلدها چون داروسازی، پیوند کبد و کلیه و Neurointerventional Radiology بسیار موفق عمل کرده که امکان برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و برنامه‌های تبادل اساتید با دانشگاه‌های مالزیایی در این زمینه‌ها وجود دارد.

ارتباط هر چه بیشتر بهداشتی و درمانی ایران و مالزی و حل چالش‌ها و مشکلات جوامع اسلامی

پروفسور Dzulkifli Abdul Razak رئیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی نیز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به نتیجه رسیدن تعاملات دو دانشگاه با امضای تفاهم‌نامه مشترک، گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شرایط برای دیدار حضوری مسئولان دانشگاه‌ها فراهم شود چرا که با شناختی که از ایران به ویژه در زمینه‌های علوم و تکنولوژی داریم، مطمئن هستیم که فرصت‌های بسیاری برای همکاری وجود دارد.

وی ارتباط هر چه بیشتر بهداشتی و درمانی ایران و مالزی را در حل چالش‌ها و مشکلات جوامع اسلامی در این حوزه‌ها بسیار تأثیرگذار دانست و با تأکید بر اینکه در تعامل دو دانشگاه باید چشم‌انداز گسترده‌تری داشته باشیم، افزود: در کنار برنامه های مشترک آموزشی باید در عرصه‌های پژوهشی به ویژه پس از پاندمی کرونا با رویکرد انتقال دانش و تجارب کسب شده، همکاری کنیم.

دکتر علی اصغر محمدی، سفیر ایران در مالزی نیز حضور در این نشست را باعث افتخار دانست و اظهار داشت: خوشبختانه طی دو سال اخیر همکاری‌های زیادی میان دانشگاه‌های ایران و مالزی شکل گرفته و حدود ۲۰ تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

محمدی افزود: امیدوارم انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی پلت فرم جدیدی در همکاری دو کشور ایجاد و دولت‌های ایران و مالزی نیز از آن حمایت کنند.

در ادامه، دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران سیاست‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه از تشکیل میزهای همکاری علمی با کشورهای مختلف را تشریح کرد و به معرفی میز مالزی و سنگاپور و دکتر امید سبزواری از اساتید شناخته شده داروسازی به عنوان مسئول آن پرداخت.

نکوفر تفاهم‌نامه مشترک را نتیجه تلاش‌ها و زحمات دکتر سبزواری و ساعت‌ها کار کارشناسی، برگزاری نشست‌های آنلاین و مکاتبات فراوان دانست و از سفارتخانه‌ها خواست از اجرایی شدن آن حمایت کنند.

دکتر امید سبزواری، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی مالزی و سنگاپور نیز ضمن تشکر از همکاران مدیریت روابط بین‌الملل، از سفیر ایران در مالزی برای ایجاد بسترهای ارتباط دو دانشگاه قدردانی کرد.

در پایان این نشست محمد نظام حلیمی، دبیر اول و کاردار سفارت مالزی در ایران نیز ضمن اعلام حمایت از ارتباطات شکل گرفته، ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز توسعه همکاری علمی و پژوهشی میان ایران و مالزی شود.

کد خبر 5461326

منبع: مهر

کلیدواژه: مالزی دانشگاه علوم پزشکی تهران حسین قناعتی تفاهم نامه همکاری آموزش حضوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خوابگاه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی دوره های فراگیر ارشد سازمان سنجش اطلاعیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون گروه علوم پزشکی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دانشگاه تهران رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بین الملل دانشگاه ایران و مالزی شهر علم شهید دانشگاه ها تفاهم نامه دو دانشگاه دانش بنیان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار  اظهارکرد: این تفاهم‌نامه در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات علمی و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی همکاری خواهد کرد.

عبدالغفور بادپا افزود: امضای این تفاهم‌نامه، فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجارب بین ۲ دانشگاه فراهم می‌کند و به ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا در منطقه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: توسعه دانش جغرافیا در جنوب شرق ایران‌، تمرکز بر حوزه‌های توسعه پایدار، مدیریت منابع آب و مخاطرات محیط زیستی، تبادل دانشجو و استاد، برگزاری همایش و کارگاه آموزشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک‌، انتشار مقالات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از اهداف عقد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار اظهار امیدواری کرد این همکاری مشترک، به حل چالش‌های منطقه جنوب شرق کشور و ارتقای سطح رفاه مردم این منطقه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • داستان شکستن مارپیچ سکوت را برای نوه‌هایتان تعریف خواهید کرد
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد