Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران به مناسبت ۱۸ فروردین روز جهانی کاریکاتور، از آثار کاریکاتور موجود در گنجینه موزه‌های این مجموعه نیز رونمایی می‌کند.

در این رویداد مناسبتی، آثار کاریکاتور هنرمندان برجسته ایرانی و غیر ایرانی از گنجینه موزه‌های مجموعه نیاوران برای نخستین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و همزمان گزیده‌ای از آثار جواد علیزاده کاریکاتوریست معاصر نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد علیزاده، از کارتونیست‌های ایرانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۰ با مجله «کاریکاتور» آغاز کرد. او ماهنامه «طنز و کاریکاتور» را از سال ۱۳۶۹ تا به امروز منتشر کرده که رکورد طولانی‌ترین دوره انتشار یک مجله کاریکاتور و طنز را در اختیار دارد.

علیزاده در زمینه‌های مختلف کارتون مانند کارتون‌های مطبوعاتی، طنز، پرتره، کاریکاتور سیاه، طنز سیاه، کمیک استریپ، ورزشی، سورئال، فلسفی و طنز ۴ بعدی (طنز درباره نظریه نسبیت اینشتین) فعالیت دارد. او همچنین برنده جوایز متعدد و مهمی در عرصه جهانی و داخلی است.

این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۶ در کاخ موزه اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران واقع میدان شهید باهنر (نیاوران) میزبان علاقه‌مندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ نیاوران کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی