Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@20:36:31 GMT

(ویدئو) سیاه‌ترین ساعت مچی جهان!

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۲۱۲۷

(ویدئو) سیاه‌ترین ساعت مچی جهان!

‍‍‍‍‍‍

فرارو-دنیای تکنولوژی با سرعت چشمگیری در حال پیشروی است و هر روز فناوری‌های پیشرفته تری به این عرصه وارد می‌شوند. یکی از این فناوری‌های محبوب ساعت‌های هوشمند هستند. از آنجایی که ساعت‌های هوشمند با ویژگی‌های مختلف روز به روز کاربران بیشتری را به سوی خود جذب می‌کنند، سازندگان ساعت‌های مکانیکی سنتی همچنان به دنبال راه‌هایی برای تبدیل ساعت‌های خود به یک جایگزین منحصربه‌فرد و قانع‌کننده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، چند هفته پیش ساعت Octo Finissimo Ultra بولگاری به عنوان نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان با تنها ۱.۸۸ میلی متر ضخامت معرفی شد. این ساعت گران قیمت ۴۴۰۰۰۰ دلاری دارای طراحی منحصر به فردی بوده و از مواد فوق العاده قوی مانند تیتانیوم و کاربید تنگستن ساخته شده است. اکنون شرکت H. Moser & Cie توانسته سیاه‌ترین ساعت جهان را بسازد. بدنه این ساعت با رنگ وانتابلک پوشانده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رنگ وانتابلک (Vantablack) در سال ۲۰۱۴ توسط یک شرکت بریتانیایی به نام Surrey NanoSystems ساخته شد. این رنگ قادر است ۹۹.۹۶۵ درصد از نور مرئی را که به آن برخورد می‌کند جذب کند. وانتابلک مخفف «آرایه‌های نانولوله‌ای تراز عمودی» می‌باشد که در واقع به رنگ خواص غیرعادی می‌دهد. این آرایه‌ها از نانولوله‌های کربنی با جهت عمودی در مقیاس میکروسکوپی تشکیل شده اند که فوتون‌ها را به دام انداخته و آن‌ها را در میان لوله‌ها پراکنده می‌کنند. تعداد بسیار کمی از این فوتون‌ها قادر به فرار هستند و همین ویژگی باعث می‌شود تا به چشم انسان هر چیزی که با وانتابلک نقاشی شده است مانند یک فضای خالی سیاه بی خاصیت به نظر برسد.

وانتابلک در ابتدا فقط کاربرد نظامی و هوافضا داشت و مجوز استفاده از آن در زمینه‌های دیگر وجود نداشت. در سال ۲۰۱۶ یک هنرمند به نام Anish Kapoor توانست بصورت انحصاری مجوز استفاده از وانتابلک را برای استفاده در زمینه‌های دیگر نیز دریافت کند. شرکت H. Moser & Cie در سال ۲۰۲۰ اولین آزمایش‌های ساعت‌شناسی خود را با این ماده انجام داد و توانست سه ساعت با قیمت‌های بین ۲۶۶۰۰ تا ۶۹۰۰۰ دلار را با وانتابلک صفحه بندی کند. نتیجه این کار ساعت‌هایی با ظاهر بسیار منحصر به فرد بود که گویی عقربه‌های آنها روی یک فضای خالی شناور بودند.

در سال ۲۰۲۲، H. Moser & Cie این ایده را چندین گام جلوتر برد و توانست ساعتی طراحی کند که تمام بدنه و کرنوگراف آن با وانتابلک پوشانده شده است. H. Moser & Cie این ساعت را Blacker Than Black نامیده است. این شرکت تصاویر و ویدئو‌هایی از این ساعت منتشر کرده است؛ در تصاویر منتشر شده ساعت Blacker Than Black در مقابل یک پس زمینه وانتابلک قرار داده شده است. این کار باعث شده که کل ساعت بجز چهار عقربه متحرک کاملا ناپدید شود. این شرکت هنوز زمان عرضه ساعت Blacker Than Black را اعلام نکرده است. نمونه اولیه این ساعت که در نمایشگاه Watches & Wonders Geneva به نمایش گذاشته شد، به قدری شکننده بود که به راحتی امکان در دست گرفتن و پوشیدن آن وجود نداشت و حفاظت از آن تا پایان نمایشگاه چالش‌های زیادی به دنبال داشت. مدیرعامل این شرکت می‌گوید در حال کار بر روی راه‌هایی برای بهبود دوام روکش Vantablack است تا روزی نمونه اولیه تبدیل به قطعه‌ای شود که کلکسیونر‌ها بتوانند آن را بخرند و امیدوار است بتوانند آن را به اولین ساعت مکانیکی تبدیل کنند که هیچ کس نمی‌تواند آن را ببیند!

منبع: gizmodo

منبع: فرارو

کلیدواژه: ساعت وانتابلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین

اینالو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه مصرف مشترکان باید رصد شود در استان قزوین کنتور‌های هوشمند نصب شد و در حال حاضر پیک مصرف ما ۸۰۰ مگاوات است بیش از ۵۰۰ مگاوات با همین کنتور‌های هوشمند رصد می‌شود. تعداد کنتور‌های هوشمند نصب شده بیش از ۲۸ هزار دستگاه است که به حدود ۳۰ هزار دستگاه خواهد رسید و امیدواریم که تا فصل اوج مصرف بیش از ۷۵ درصد برق مصرفی با این کنتور‌ها پایش شود.

اینانلو گفت: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم مجهز به کنتور هوشمند شده اند. بر اساس مصوبه هیات دولت احتمال زیاد از ۱۵ خرداد ساعت کار ادارات دولتی تغییر پیدا خواهد کرد. باتوجه به اینکه در ساعات آغازین روز هوا خنک‌تر است و در نیمه شمالی کشور این مساله بیشتر مشهود است این تغییر ساعت می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیر گذار باشد.

وی بیان کرد: مراکز درمانی از مصوبه لزوم کاهش مصرف مستثنی است، اما بقیه دستگاه‌ها از ۳۰ درصد تا ۷۰ درصد باید این مصوبه را در نظر داشته باشند. در بخش صنعت هم جابجایی روز مدیریت مصرف برق را خواهیم داشت. در بخش کشاورزی هم بر اساس ابلاغ شرکت آب منطقه‌ای پنج ساعت مدیریت مصرف خواهیم داشت.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: مشترکان خانگی بر اساس برنامه ابلاغ شده به دو دوره زمانی تقسیم شده که در ماه‌های گرم سال که از خرداد تا شهریور است مصرف ماهیانه هر مشترک حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در بقیه ماه‌ها این الگو ۲۰۰ کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است. خوشبختانه ۸۳ درصد از مشترکان خانگی الگوی مصرف را رعایت کرده بودند.

وی در ادامه گفت: در ماه‌های گرم سال محاسبه نرخ قیمتی به صورت پلکانی خواهد بود. در پله‌های بالای ۷۵۰ کیلووات ساعت که در استان ما هم به ندرت از این نوع مشترکان داریم قرار است افزایش قیمت قابل توجهی صورت بگیرد. مشترکینی که به هر صورت کاهش مصرف داشتند مشمول طرح‌های بخشودگی و پاداش شدند. برای مشترکان مختلف برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. مشترکان دولتی حتما رصد خواهند شد که کاهش مصرف را داشته باشند. با مشترکان صنعتی هم برای تعطیل در یک روز وسط هفته هماهنگ خواهد شد که بجای آن روز جمعه کار کنند. برای مشترکان تجاری هم در ساعات میانه روز برای مدیریت مصرف هماهنگ خواهد شد. به منظور پایداری سراسری شبکه توزیع برق طی روز‌های آینده خبر‌هایی به اطلاع خواهد رسید.

اینانلو اظهار کرد: از مشترکان خودتامین هم برق تولیدشده مازاد خریداری خواهد شد. در بخش صنعت بخصوص مبنایی برای قطع برق وجود دارد البته این به شرط همکاری است. صنایع باید تعطیلی یک روز را رعایت کنند. ما برای حفظ پایداری شبکه گاهی ناگزیر به قطع برق صنایعی هستیم که همکاری نمی‌کنند. در بخش کشاورزی چاه‌هایی که پمپاز آب انجام می‌دهند طبق پروانه صادرشده شرکت آب منطقه‌ای ۱۹ ساعت در شبانه روز است که ۵ ساعت باید خاموش باشند. طبق الگوی کشت سازمان جهادکشاورزی قطعا با این ساعت آبیاری نیاز‌ها برآورده خواهد شد و کاهش مصرف برق خللی در امر تولید ایجاد نخواهد کرد.

وی بیان کرد: کولر‌های گازی شش تا هفت برابر بیشتر از کولر‌های آبی برق مصرف می‌کنند و در صورت استفاده زیاد از کولر‌های گازی باتوجه به نرخ پلکانی قطعا با ارقام بسیار بالا مواجه خواهند شد. اوج مصرف از ساعت ۱۹ تا ۲۳ است که مشترکان می‌توانند استفاده از وسایل برق را مدیریت کنند و به غیر این ساعت منتقل کنند. مشترکانی که احساس می‌کنند در شرایط مصرف و هزینه‌های برق امکان هدررفت وجود دارد باید از کارشناسان راهنمایی بگیرند.

اینانلو گفت: قوانین خوبی در زمینه حاکمیتی برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تدوین شده است. در همین راستا صنایع می‌توانند قسمتی از برق مصرف خود را با استفاده از نیروگاه‌های کوچک مقیاس جبران کنند. استان ما بهترین موقعیت برای استفاده از انرژی خورشیدی را دارد. پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی هم به خانواده‌ها اختصاص داده شده است. نهاد‌های حمایتی هم در این زمینه بسیار خوب وارد شده اند.

وی اظهار کرد: مشترکان در سال گذشته هم از پاداش‌های کاهش مصرف برخوردار شدند که تا دو هزار تومان برای هر کیلووات ساعت پاداش در نظر گرفته بودیم که ده برابر نرخ هزینه بود این پاداش به صورت بستانکاری در صورتحساب مشترکان محاسبه می‌شد. در استان ما بیش از ۳۸ میلیارد تومان در سال گذشته پاداش پرداخت کردیم. ما به وعده‌ای که داده بودیم عمل کردیم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: باتوجه به احتمال افت ولتاژ یا خاموشی به مشترکان توصیه می‌کنیم که حتما از محافظ استفاده کنند. در صورت وقوع رخداد برای وسایل برق در اثر قطعی برق مشترکان می‌توانند به امور مربوطه و مدارک خود را ارائه کنند و شرکت بیمه پس از بررسی، قسمتی از خسارت را پرداخت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نریمان جهان به دنبال تکرار یک لحظه خاص (ویدئو)
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟ | پهباد هرمس ۴۵۰ و ۹۰۰ صهیونیست ها را بهتر بشناسیم | ویدئو
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل