Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی جهانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور آماده‌سازی غرفه‌های نوروزی صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی گیلان در مناطق گردشگرپذیر استان در دستورکار ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی استان گیلان قرار گرفت.

به گفته او، به صورت کلی ۵۵۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در ۳۸ نمایشگاه سطح شهرستان‌های استان گیلان طی ایام نوروزی برپا شد که این نمایشگاه‌ها با استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان گیلان ظرفیت گسترده‌ای در حوزه صنایع‌دستی با وجود ۷ شهر و روستای ملی و جهانی صنایع‌دستی دارد و در این ۵۵۰ غرفه که در ۳۸ نقطه از سطح استان گیلان برپا شد هنرمندان به عرضه محصولات بومی و محلی در حوزه صنایع‌دستی پرداختند که بر اساس آمار قریب به ۵۲۷ هزار نفر در محل این نمایشگاه‌ها حضور داشتند.

بر اساس برآورد‌های انجام شده میزان فروش این غرفه‌ها از بازه زمانی برپایی این نمایشگاه‌ها در ۲۶ اسفندماه سال گذشته لغایت ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی محصولات بومی استان گیلان نمایشگاه ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو

 وحیده رخشانی اظهار داشت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه علاوه بر موارد صادراتی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز معرفی و در معرض نمایش قرار دارد که غرفه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در سالن ۲۵ پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان است. 

وی افزود: در این نمایشگاه ۲ تعاونی صنایع‌دستی "دوچ بلوچ" از زاهدان و تعاونی "دست هنر مکران" از چابهار هم حضور پیدا کرده‌اند و گروه هنری "اسپیدژ" برای اولین بار سوزن‌دوزی بر روی چوب را ارائه میدهد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است. در این نمایشگاه پرچم‌های خامه‌دوزی سیستان به بازدید کنندگان هدیه داده می‌شود که طرفداران زیادی دارد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)