Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: چرخه فولاد باید در سفیددشت شهرستان بروجن کامل شود که امسال فولادسازی افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با بیان اینکه راه نجات مردم در حوزه کشاورزی فعال نمودن بخش گلخانه است، اظهار داشت: در سال 1400 برای اولین بار پس از انقلاب، اعضای کمیسیون کشاورزی با محوریت بروجن در استان حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: وقتی کار شروع شد در کل استان 35 هکتار گلخانه وجود داشت اما در طی این دو سال غیر از احداث 5 مجتمع گلخانه، گلخانه 15 هکتاری در نقنه کلنگ‌زنی شد و سازه آن در حال نصب است، اکنون به جرأت می‌توان گفت در این دو سال بیش از 200 هکتار فقط در شهرستان بروجن به گلخانه‌ها مجوز داده شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات در بخش صنعت در شهرستان بروجن، تصریح کرد: چرخه فولاد باید در سفیددشت شهرستان بروجن کامل شود که امسال فولادسازی افتتاح می‌شود، غیر از فولاد سازی، پتروشیمی در حوزه صنعت قرار می‌گیرد که در این خصوص نیز باید کارهایی انجام شود.

جعفری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی استان نرخ بالای بیکاری بوده و هر نماینده‌ای قطعاً باید به فکر اشتغال باشد، گفت: با ایجاد یک صنعت، رونق در کشاورزی و ... می‌توان اشتغال را تقویت کرد. اقداماتی که در خصوص صنعت پتروشیمی انجام شد ایجاد یک پارک پتروشیمیایی است که 3700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و جزو صنایع پایین دستی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پارک پتروشیمیایی جایگزین پتروشیمی بروجن نشده است، بیان داشت: پتروشیمی مادر 350 نفر شغل ایجاد می‌کرد و سه برابر پروژه بن_بروجن نیاز به آب داشت، که در مسیر باد قرار دارد و حتماً بروجن را آلوده می‌کند، نباید این تمدن را با خود خواهی ویران کرد، 17 جلسه تخصصی در رابطه با پتروشیمی در تهران برگزار شد و با کار کارشناسی خوراک این پتروشیمی تغییر پیدا کرد که جزئیات آن تا ماه‌های آینده با مردم در میان گذاشته می‌شود و جزو مصوبات سفر رئیس جمهور خواهد شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مردم باید بدانند پتروشیمی مادر در گردنه حلوایی ربطی به پارک پتروشیمیایی بروجن ندارد، این که برخی با بیانیه می‌خواهند در توسعه شهرستان بروجن با افکارعمومی بازی کنند، خیانت است، نباید در توسعه شهرستان به دنبال بحث‌های سیاسی و خودخواهی بود.

وی گفت: امروز 80 درصد سردخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن قرار دارد و ما می‌توانیم بزرگترین انبارداری محصولات کشاورزی را بین استان خوزستان و اصفهان داشته باشیم، لذا کارهای بزرگی در این خصوص در حال انجام است.

سند چشم‌انداز فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری تابستان رونمایی می‌شود1600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال و بختیاری صورت گرفتایران بالاترین رشد تولید فولاد را بین 10 تولیدکننده بزرگ جهان کسب کرد

جعفری در پایان با اشاره به افتتاح اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن در سال 1400، خاطرنشان کرد: این نیروگاه 5 مگاوات است و تا 40 مگاوات توسعه پیدا کند، بروجن و سفیددشت بهترین نقطه انرژی خورشیدی برای استان چهارمحال و بختیاری و کل کشور است، امید است با این پروژه‌ها شاهد تغییرات جدی در شهرستان بروجن باشیم.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن بروجن در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن