Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:42:20 GMT

خسارت میلیاردی سرما به باغ‌ها و مزارع اقلید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۲۵۵۲

خسارت میلیاردی سرما به باغ‌ها و مزارع اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: سرما به محصولات هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی باغی و بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خسارت زد.

سید علی آقا میرطالبی افزود: کاهش ناگهانی دما در تاریخ‌های ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ و هفتم تا نهم فروردین ماه ۱۴۰۱ محصولات کشاورزی و باغی شهرستان اقلید دچار سرمازدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خسارت وارد شده به مزارع بین ۱۰ تا ۵۰ درصد بیش از هزار میلیارد ریال و در باغ‌های شهرستان بین ۲۰ تا ۵۰ درصد به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

میرطالبی گفت: بیشترین خسارت در بخش محصولات زراعی به گندم، جو آبی و دیم و در محصولات باغی به زردآلو، بادام، هلو، گردو، انگور آبی و دیم وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از کشاورزانی که مزارع و باغ‌های خود را بیمه کرده اند خواست برای دیریافت خسارت تقاضای خود را به کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی ارائه دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان، علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، کشاورزان و باغداران نسبت به تغذیه مناسب اراضی زراعی خسارت دیده اقدام کنند تا بخشی از خسارت‌های ایجاد شده در اثر عوامل جوی جبران شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز بکان و آسپاس از قطب‌های کشا. ورزی فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمازدگی خسارت محصولات باغی شهرستان اقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ میلیمتر)، ۲۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد