Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال رحمانی در گفت وگو با خبرنگار فارس از قزوین ضمن تأکید بر واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال اظهار کرد: بیماری سرخک مختص کودکان زیر ۵ سال است و با توجه به اینکه این بیماری در کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان شیوع پیدا کرده، خانواده هایی که کودک زیر ۵ سال آن ها واکسن دریافت نکرده است باید سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: تردد از کشورهای افغانستان و پاکستان که در همسایگی کشور ما هستند به ایران بسیار زیاد است و با توجه به شیوع بیماری سرخک در این کشورها ما نیز دیده بان های خود را فعال کردیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: مهاجران افغانی که کودکان زیر پنج سال دارند باید کودکان خود را واکسینه کنند و اگر مورد مثبتی در هر منطقه ای شناسایی شود تا شعاع یک هزار متری تمام کودکان زیر پنج سال خانواده های ساکن در آن منطقه واکسینه می شوند.
رحمانی گفت: تمام کودکان ایرانی به صورت روتین در ۱۲ و ۱۸ ماهگی واکسن MR دریافت می کنند که واکسن سرخک را نیز شامل می شود اما اگر کودک زیر پنج سال به هر دلیلی این واکسن ها را دریافت نکرده باشد باید با مراجعه به مراکز بهداشت واکسن مذکور را دریافت کند.
وی خاطرنشان کرد: کودکان افغان و به ویژه مهاجران جدید نیز واکسینه می شوند تا از ابتلا به بیماری سرخک جلوگیری شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: خانواده هایی که کودک زیر پنج سال دارند اگر واکسن MR را برای کودکان خود دریافت نکرده اند، ضرورت دارد هر چه سریعتر نسبت به تزریق این واکسن به کودک خود اقدام کنند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون سرخک مهاجران پناهندگان زیر پنج سال کودکان زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی