Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد جمعی از نخبگان جوان شهرستان در جلسه با پرفسور سید منصور واعظ پور، تشکیل اتاق فکر جوان و آموزش در زمینه‌های مختلف را یکی از پیش‌نیازهای پیشرفت و توسعه در ابرکوه عنوان کردند.

پرفسور «سیدمنصور واعظ‌پور» که جزء سه درصد دانشمندان برتر جهان است، در راستای فعالیت‌های بنیاد خرد در نظر دارد اقداماتی را در راستای آموزش، رشد و افزایش اعتماد به‌ نفس دانش آموزان ابرکوهی انجام دهد که بدین منظور طی نشستی با نخبگان جوان شهرستان از آنان دعوت کرد تا با تشکیل کمیته جوان بنیاد خرد، در این زمینه همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که در فرمانداری ابرکوه برگزار شد، نخبگان شهرستان یکی از مهم‌ترین مطالبات خود را تشکیل اتاق فکر جوان در ابرکوه عنوان و اظهار کرد: جوانان ابرکوه باید اعتمادبه‌نفس داشته و مورد حمایت ویژه مسئولین قرار گیرند و با آموزش‌های مختلف فقر فرهنگی حاکم بر برخی مناطق شهرستان را برطرف کنند.

این جوانان تصریح کردند: عظیم‌ترین مشکلات NGO ها نیز محدودیت منابع مالی به ویژه در سطح دانش‌آموزی است لذا نیاز مسئولین به این حوزه توجه بیشتری داشته و با انتخاب ناظرانی از میان افراد فرهیخته و با تجربه شهرستان بر این تشکل‌ها، به فعالیت‌های دانش‌آموزی جدیت و رسمیت ببخشند.

تأکید بر آموزش‌های نوین، به روز و کارآمد در حوزه‌های مختلف و استمرار و پایداری این فعالیت‌ها و آموزش‌ها نیز از جمله مهم‌ترین درخواست‌های نخبگان جوان ابرکوه بود.

پیشرفت شهرستان در گروی هم افزایی جوانان

در ادامه پروفسور واعظ‌پور شعار بنیاد خرد را «گام‌های کوچک، تحولات بزرگ» عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار آموزشی و ارتقا فرهنگی شهر ابرکوه از جمله اهداف بنیاد خرد است که استعدادهای برتر بسیاری دارد. در حوزه کارآفرینی، اشتغال‌زایی، کشاورزی و سایر بخشها می‌توان فعالیت‌های زیادی انجام داد که مقدمه پیشرفت‌های بزرگ باشد.

مؤسس بنیاد خرد با تأکید بر اینکه برای رسیدن به نتایج مطلوب نیازمند هم‌افزایی جوانان هستیم، افزود: بنیاد خرد در نظر دارد بستری جهت این هم‌افزایی فراهم کند که وابسته به هیچ گروه و جناحی نبوده و تنها هدف آن هم ارتقای همه‌جانبه شهرستان با کمک جوانان است.

آموزش جوانان کارآفرین برای ایجاد اشتغال

وی توسعه کارآفرینی را یکی دیگر از اهداف بنیاد خرد عنوان کرد و ادامه داد: درصد قابل‌توجهی از افراد جامعه جویای کار بوده و می‌توان گفت بخش کوچکی از جامعه را کارآفرینان تشکیل می‌دهند. لذا می‌توان با شناسایی جوانان کارآفرین، برای آنان دوره‌های آموزشی موردنیاز را برگزار کرد تا آنان نیز با ورود به این حوزه فرصت‌های کارآفرینی را شناسایی و تحولی بزرگ در زمینه کار و اشتغال ایجاد کنند.

این دانشمند برتر جهان، رونق کتاب‌خوانی، توسعه گردشگری، راه‌اندازی کمیته حمایت و مطالبه گری را نیز از جمله برنامه‌های بنیاد خرد اعلام و تصریح کرد: ما به ابرکوه بازگشتیم تا با خدمت به مردمان زادگاه خود، دین خویش را به این دیار ادا کرده و ثابت کنیم که در ابرکوه هم می‌توان شاهد تحولات عظیم و پیشرفت‌های چشمگیر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه نخبگان جوان کارآفرینی و اشتغالزایی کتابخوانی استانی شهرستانها بنیاد خرد فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور

رضا پسندیده دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره براینکه طی هرساله بنیاد برکت از طرح‌های اقتصادی در سراسر کشور حتی از مناطق محروم و کم توسعه یافته بسته‌های حمایتی تخصیص می‌دهد، گفت: از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۲)، تمرکز ویژه‌ای در زمینه زنجیره‌های سبز و آبی داشتیم؛ زنجیره سبز مربوط به کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته به این حول محوری است و زنجیره آبی مربوط به صنایع آبزی پروری و صنایع وابسته به آن محسوب می‌شود.

دبیر زنجیره‌های بنیاد برکت در ادامه تاکید کرد: برای هر زنجیره (سبز و آبی) یک کمیته مجزا و تخصصی ایجاد شده که تمام تصمیمات طرح‌های اقتصادی بنیاد برکت به صورت جزئی بررسی و اتخاذ شود و با متولیان هر ارگان مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک کشاورزی، نظام مهندسی کشوری و افراد فعال این صنعت، مسؤولیت تصمیم‌گیری‌های مهم در این زمینه را عهده دار هستند. همچنین در حوزه زنجیره آبی افراد متولی از ارگان‌های شیلات، اتحادیه آبزیان، شهرک‌های کشاورزی، سازمان تحقیقات شیلات و افراد فعال حوزه آبزی پروری حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو سال گذشته در حوزه زنجیره سبز در زمینه خورد و خانگی ۲۲ هزار طرح، کسب و کار متوسط ۹۴ طرح و در زمینه زنجیره آبی ۸ هزار طرح خورد و خانگی و ۴۶ هزار طرح کسب و کار متوسط در سراسر کشور توسط بنیاد برکت تأمین مالی شد؛ همچنین در سال جاری توسعه اشتغال این زنجیره‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پسندیده در خصوص حمایت بنیاد در زمینه صادرات این طرح‌ها، ادامه داد: علاوه بر صادرات، در زمینه توسعه بازار این طرح‌ها بسته‌های حمایتی در نظر داریم که موجب گسترش بازار و رفع شکاف‌های چالشی کشور شود.

این مسؤول در ادامه هدف اساسی بنیاد برکت را عنوان کرد و گفت: هدف اصلی شناسایی چالش و موانع کشور است که با کشف شکاف‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری مناسب برای مطلوب شدن شرایط در این زمینه خواهد کرد، ناگفته نماند، این بنیاد تنها مسؤولیت تأمین مالی را بر عهده دارد و هیچ‌گونه تصدی‌گری وجود ندارد.

کد خبر 6091387 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود