Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@09:10:59 GMT

عرصه بر دشمنان تنگ‌تر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۲۸۳۲

عرصه بر دشمنان تنگ‌تر خواهد شد

عضو فقهای شورای نگهبان و نماینده مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی جنایت حرم مطهر رضوی را محکوم کرد و گفت: دشمنان بدانند مردم مسلمان ایران و روحانیت فداکار در هیچ شرایطی دست از حمایت اسلام و مسلمانان بر نخواهند داشت و دشمن چنین آرزویی را به گور خور خواهد برد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شورای نگهبان متن پیام آیت الله سید محمدرضا مدرّسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

القتل لنا عادة و کرامتنا من الله الشهادة

شهادت در راه خدا افتخار ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمن درمانده از هوشیاری و استقامت مردم، هر روز به زعم خود توطئه‌ای را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و مردم مقاوم ما تدارک می‌بیند، ولی غافل از این است که این خون مظلومان ماست که مردم را بیدارتر و صحنه را بر دشمنان تنگ‌تر خواهد کرد.

خون عزیز روزه‌دار و روحانی خدمتگزار که در ماه خدا در حرم ولیّ خدا در شهر مقدس مشهد مظلومانه بر زمین ریخته شد و نیز حمله‌ها و جراحت‌های وحشیانه‌ای که اتفاق افتاد، بدون شک دارای عقبه‌های پیچیده است و دست‌های ناپاک استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل در پشت آن قرار دارد. ولی دشمنان بدانند مردم مسلمان ایران و روحانیت فداکار در هیچ شرایطی دست از حمایت از اسلام و مردم مسلمان بر نخواهند داشت و دشمن چنین آرزویی را هر چه زودتر به گور خواهد برد.

اینجانب این مصیبت را به خانوادۀ شهید بزرگوار، مردم مسلمان، حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری مدّ ظلّه العالی و ساحت مقدّس امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف تسلیت گفته، پیروزی اسلام و مسلمین را بر دشمنان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

امید است با عنایت خداوند متعال آسیب‌دیدگان هر چه زودتر بهبود یافته و با تلاش مسؤلین محترم، ریشه‌های جنایت در اسرع وقت شناسایی و جنایت‌کاران به سزای اعمال ننگین خود برسند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مردم مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است

آلفا محمد اوری اندیشمند و محقق مسلمان گینه ای در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جنگ غزه را مهم ترین دلیل اثبات این گزاره دانست که وحدت و همبستگی عملی از جهان اسلام رخت بسته است. آلفا محمد اوری اتحاد و همدلی را یک مفهوم بنیادین در دین اسلام دانست و افزود: تقریب و اتحاد یک رویه فکری با تکیه بر دفاع از ارزش های متعالی دین اسلام است  و هدف آن حفظ منافع ملت های مسلمان است.

آلفا محمد اوری با بیان اینکه روند رو به افول قدرت ملت های مسلمان در برابر کشورهای غیر مسلمان، ذیل بی توجهی به اهداف و اصول اسلامی و تمرکز بر گزاره های ساختگی کشورهای غیر اسلامی رخ داده است، افزود: پروردگار در کتاب مقدس قرآن می‌فرماید: «اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید». همبستگی و وحدت با تکیه بر اعتقاد به خدا و رسول و پیروی از توصیه های کتاب الهی صورت می گیرد و این امر، دلیل مهم موفقیت مسلمانان در طول تاریخ بوده است.

او در توضیح بیشتر افزود: در کانون توجه نشاندن مفاهیم و فرهنگ بیگانگان، مسلمانان را از درون دچار زوال کرده و از موقعیت و اعتبار واقعی خود دور می کند. از این رو دشمنان به خوبی می دانند برای تحقق اهداف تفرقه اکنانه خود باید وحدت و همبستگی مسلمانان را نشانه بگیرند. این در حالی است که مسلمانان در اصل به خدا، پیامبر و معاد معتقد هستند و باید گرد هم جمع شوند و هدف واحدی داشته باشند.

آلفا محمد اوری در همین راستا گسترش اتحاد میان همه آحاد اسلامی را ضروری دانست و افزود: تعداد مسلمانان جهان از یک میلیارد مسلمان فراتر رفته است و منابع مادی و ثروت خوبی در اختیار دارند و می توانند در کنار یکدیگر بر چالش های مشترک پیروز شوند. در همین راستا همه ملت ها و دول اسلامی باید مسئله فلسطین را به‌ عنوان چالش اصلی در نظر بگیرند و از طریق وحدت مناقشه بر سر  فلسطین را حل کنند؛ زیرا مسئلۀ جنگ میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق هماهنگی مواضع و همگرایی ملت های مسلمان حل می شود.

این پژوهشگر مسلمان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر آزادی قدس و فلسطین فوری ترین موضوعی است که باید در صدر فهرست چالش های ملت های مسلمان بنشیند و توجه به مهم ‌ترین مسئله اسلام باید همین امر باشد. در همین زمینه کشورهای مسلمان باید در یک رویکرد همدلانه از دشمن دوری کنند و در یک جبهه قرار گیرند که لازمه دستیابی به این هدف عبور از اختلافات درونی است.
 

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است