Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه حرم مطهر رضوی گفت: دشمن به دلیل پیروزی‌های جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به دنبال کشاندن جنگ مذهبی و قومی به داخل ایران است اما امروز کانون بحران از شرق به غرب جهان منتقل شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار ‌شد، ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه رمضان گفت: امسال که از سوی مقام معظم رهبری با نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شد نقطه عطفی است که  نیروهای انقلابی را مکلف کرد در زمینه امید بخشی و امید آفرینی تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آن چیزی که مشخص است استراتژی امروز دشمن سیاه‌نمایی است و دشمن تلاش ‌می‌کند با کوچک نمایی و هیچ انگاری نظام، نقاط ضعف را بزرگنمایی کند و با این کار به حوزه اعتماد عمومی‌لطمه وارد ‌می‌کند.

سروری تاکید کرد: نقشی که نیروهای انقلابی باید ایفا کنند با امید آفرینی و کمک به دولت مردمی ‌و مدیریت شهری زمینه‌های تولید خدمت به مردم را افزایش دهند. طبیعی است که نقش شورای عالی استان‌ها به عنوان عالی‌ترین نهاد شورایی کشور بسیار مهم است. جامعه ۱۲۶ هزار نفری شوراهای کشور نیز ‌می‌توانند در راستای تحقق رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری عمل کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ سال پرچالشی است، گفت: مدیریت لحظه‌ها باید در دستور کار همه دلدادگان نظام  قرار گیرد. آنچه که مشخص است اتفاقات ویژه‌ای در دنیا رخ داده است. نقطه کانونی تنش‌ها از شرق به غرب جهان منتقل شده و این تنش‌ها زمینه‌های چالش‌های بزرگتر را فراهم کرده است. دنیا بالقوه در معرض یک چالش بزرگ ‌بین‌المللی است و بالفعل شاهد این تنش‌ها در سطح اروپا و به نوعی نظام ‌بین‌الملل قرار گرفته است.

سروری ادامه داد: در این تنش‌ها کشوری پیروز است که بتواند منافع ملی خود را بر اساس واقعیت‌های نظام ‌بین‌الملل تنظیم کند. ما باید بدانیم که شرایط امروز اگر خوب مدیریت شود ‌می‌تواند زمینه برون رفت از مشکلات را فراهم کند. در حالی که سقف قیمت هر بشکه نفت از سوی مجلس در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ دلار اعلام شده است، با آغاز سال جدید قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار رسید و توسعه تنش‌ها در اوکراین و روسیه و هدف قرار دادن مراکز نفتی عربستان زمینه‌ها را برای افزایش درآمدهای کشور و به نوعی خنثی سازی تحریم‌ها ایجاد کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: امروز نظام سلطه که به دنبال تحریم نفتی ایران بوده به نوعی مطالبه‌گر است که ظرفیت نفتی ایران به سبد نفتی دنیا اضافه شود. چرا که اگر اینطور نباشد قیمت نفت از ۳۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز موقعیت‌هایی وجود دارد که هم فرصت است هم تهدید، افزود: تعیین این فرصت و تهدید بستگی به مدیریت ما دارد. به نوعی امروز یکی از کشورهای بزرگ دنیا در معرض شدیدترین تحریم‌های تاریخ قرار گرفته است و این سبب شده تا زمینه همکاری ما با کشورهایی دارای ظرفیت که علاقه به همکاری دارند، فراهم شود.

سروری ادامه داد: بنابراین درگیری روسیه و اوکراین، درگیری عربستان و یمن و مذاکرات احیای برجام مثلثی را به وجود آورده است که در صورت مدیریت درست می‌تواند منجر به یک اتفاق بزرگ و پیروزی در سال جدید باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه حرم مطهر رضوی، گفت: این‌ها نشانه‌ای از تلاش دشمن برای کشاندن درگیری‌ها به درون ایران است. چرا که جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به پیروزی‌های مهمی دست پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به روی کار آمدن طالبان گفت: این یک شکست برای آمریکا بود چرا که بعد از ۲۰ سال و هزینه بسیار از کسانی شکست خوردند که برای نابودیشان آمده بودند. جمهوری اسلامی‌هم تلاش کرده است این مسئله را مدیریت کند. امروز ‌می‌بینیم که کِشت خشخاش در افغانستان ممنوع شده است و طالبان وعده داده حق‌آبه ایران را پرداخت کند. به نوعی مدیریت جمهوری اسلامی‌شرایطی را فراهم کرده است که طالبان با داعشی که قصد قدرت گرفتن در افغانستان و استقرار در مرزهای ایران را داشت، مبارزه کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: به همین دلیل است کسانی که از این مسئله ناراحتند تلاش ‌می‌کنند اختلافات در داخل ایران را توسعه دهند و جنگ‌های مذهبی و قومی‌ایجاد کنند. همه می‌دانند که ایران کشوری است که سمبل اتحاد قومی ‌و مذهبی بوده است و این تنها مربوط به دوره جمهوری اسلامی ‌نمی‌شود و در تمام تاریخ ایران جریان دارد. ایران و فرهنگ غنی ایرانی به نوعی بوده است که همیشه میان مذاهب و اقوام هم افزایی ایجاد کرده است و این نکته باعث شکست دشمن شده است.

وی افزود: من فکر ‌می‌کنم شورای عالی استان‌ها که شورایی تقریبا بی‌بدیل در کشور است و از مذاهب و اقوام مختلف در آن حضور دارند به همراه جامعه ۱۲۶ هزار نفری شورایی در کشور ‌می‌توانند در خنثی کردن استراتژی ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب در درون کشور نقش مهمی‌ایفا کنند.

سروری همچنین با اشاره به هفته شوراها گفت: در تصمیماتی که گرفته شده است ما بنا داریم هفته شوراها در کشور را به هفته معرفی شوراها به مردم و مسئولین تبدیل کنیم. جلسه‌ای که ما با وزارت کشور در این زمینه داشته‌ایم جلسه بسیار مهمی ‌بود که زمینه همکاری بین ما و وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها را به وجود ‌می‌آورد.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین از تلاش شورای عالی استان‌ها برای دیدار شورائیان با رهبر انقلاب گفت و ادامه داد: ما در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۱ به حضور رهبر معظم انقلاب برسیم و حتی اگر به صورت حضوری نشد به صورت مجازی تمام کشور از رهنمودهای ایشان استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شورای عالی استانها ، بحران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عالی استانها بحران رئیس شورای عالی استان ها جمهوری اسلامی بین الملل تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است