Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیشه‌فروش گفت: در رابطه با فرونشست در استان اصفهان دستورالعمل ویژه‌ای را ابلاغ کردیم که بر اساس آن اداره‌کل راه و شهرسازی با در دستور کار قراردادن موضوع فرونشست باید اقداماتی از جمله هماهنگی با کارگروه زیربنایی و بررسی نحوه مواجهه با این پدیده را انجام دهد و شرکت آب منطقه‌ای نیز موظف شد تا احیای رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی، تأمین حقابه‌ها و در کارگروه سازگاری با کم‌آبی مسئله تغذیه آبخوان‌ها را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او برای رسیدگی به موضوع فرونشست در اصفهان قرار بر این شد که اداره‌کل میراث‌فرهنگی طرح‌های تاب‌آوری ابنیه تاریخی در برابر فرونشست زمین را پیگیری و شبکه پایش نصب کند، اداره آبخیزداری طرح‌های بخش سیلاب در دشت‌های مختلف را با هدف تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، روش‌های نوین آبیاری در همه بخش‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب اجرایی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همه دستگاه‌ها و بخش‌هایی که ساختمان دارند همانند پل‌ها، ورزشگاه‌ها، مجموعه‌های مسکونی، ابنیه پل‌های تاریخی، خطوط ریلی و فرودگاهی، تأسیسات و زیرساخت‌ها در برابر فرونشست زمین باید الزامات ایمنی و اصولی در مدیریت ساخت و ساز‌ها رعایت کنند و قبل از احداث در این مناطق استعلام لازم را انجام دهند.

به گفته شیشه‌فروش بر اساس موافقت‌نامه شهرداری با دانشگاه، ظرف امسال مطالعات بهره‌وری خطر فرونشست زمین در شهر اصفهان آماده می‌شود تا مطابق با آن مطالعات اقدامات لازم انجام شود.

بر اساس تشکیل کمیته دائمی همه دستگاه‌ها موظف شدند که سیستم‌های خود را در برابر فرونشست تاب‌آور کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران اصفهان کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی

مدیرکل اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فردا خبر داد و گفت: رگبار باران، رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مهری هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: با تغییر شرایط سامانه بارشی، هشدار زرد هواشناسی به نارنجی تغییر وضعیت داد.

وی افزود: بارش باران طی شنبه از سمت شمال غربی آغاز و تمام استان را در پی خواهد گرفت و بیشترین بارش‌ها مربوط به مرکز استان خواهد بود.

مدیر کل اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: رگبار باران و رعد و برق و تگرگ عمده مخاطرات این سامانه است.

هاشمی در انتها بیان کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر و ایجاد روان‌آب و کاهش دید در جاده‌ها برای فردا پیش بینی می‌شود.

کد خبر 750381

دیگر خبرها

  • محوطه جهانی نقش‌رستم به‌دلیل فرونشست تعطیل شد | مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید: فرونشست نقش رستم بحرانی تر از تخت جمشید است
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • خطرناک‌ترین استان‌های ایران در میزان «فرونشست»
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم