Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-«محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان از دولت انگلیس خواست تا به رای مجلس عوام این کشور در شناسایی فلسطین جامه عمل بپوشاند.  
به گزارش خبرگزاری آریا، حزب کارگر (مخالف دولت انگلیس) که بر لزوم شناسایی کشور فلسطین تأکید دارد در جریان یک رای گیری نمادین و تاریخی که مهر 1393 در مجلس عوام این کشور درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین صورت گرفت، از شناسایی این کشور حمایت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


274 تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس که در این رای گیری شرکت کردند، به این طرح، رای مثبت و 12 نفر نیز رای مخالف دادند. نمایندگان مجلس عوام در نشستی که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، عنوان کردند که شناسایی کشور فلسطین به صورت نمادین گامی مهم و در راستای صلح شمرده می شود.
در همین پیوند، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنجشنبه) در جریان دیدار با 15 نماینده مجلس عوام انگلیس از حزب محافظه کار در شهر «رام الله»، بار دیگر از انگلیس خواست تا در راستای مسئولیت سیاسی و تاریخی، فلسطین را به رسمیت بشناسد و از راه حل تاسیس دو کشور حمایت کند.
اشتیه همچنین از انگلیس خواست به منظور برگزاری انتخابات در قدس اشغالی بر اساس توافق‌های امضا شده، بر رژیم صهیونیستی فشار بیاورد.
وی همچنین با اعلام اینکه اسرائیل بر اساس گزارش های نهادهای حقوق بشری یک رژیم آپارتاید و تبعیض نژادی است بر لزوم اجرای قوانین بین‌المللی و پاسخگویی رژیم صهیونیستی بابت اقداماتش در نقص حقوق ملت فلسطین تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دولت انگلیس مدعی است، زمانی فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که اهداف تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل به بهترین نحو پاسخ داده شود.
دولت انگلیس معتقد است که به رسمیت شناختن فلسطین به تنهایی نمی‌تواند به پایان اشغالگری بیانجامد و بدون حل و فصل مناقشه موجود، اشغالگری و مشکلات ناشی از آن ادامه می‌یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فلسطین دولت انگلیس کشور فلسطین مجلس عوام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح