Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : در طرح نوروزی سال جاری پایانه مرزی بازرگان و رازی استان در بین سه پایانه مرزی پرتردد مسافرین بین المللی در کشور قرار گرفتند.

ارسلان شکری امروز ۱۸ فروردین درپنجمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی در سال جاری گفت : طبق آمار از ابتدای اجرای طرح نوروزی مصادف با ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز چهاردهم فروردین سال ۱۴۰۱ پرتردد ترین پایانه هوایی مسافری کشور فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) بوده و بعد از آن پایانه مرزی بازرگان و پایانه مرزی رازی در استان آذربایجان غربی بیشترین تردد مسافرین بین المللی کشور را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در این مدت در مجموع ترددِ بالغ بر ده میلیون و ۲۸۴ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری استان افزود : از آغاز طرح نوروزی تا پایان ۱۴ فروردین ماه سال جاری میزان تردد ورودی و خروجی از استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار وسیله نقلیه بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۲۱ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

شکری اظهار کرد : در مدت زمان یاد شده ۱۶۹۰ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند که شاهد افزایش ۱۶ درصدی تردد مسافرین در پایانه های مسافری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

 دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ادامه داد : بالغ بر ۲۲۰ هزار مسافر در مدت زمان ذکر شده از پایانه های مرزی استان تردد کردند که بیشترین ترددها به ترتیب در پایانه مرزی بازرگان ، پایانه مرزی رازی و پایانه مرزی تمرچین انجام شد و میانگین تردد روزانه مسافر از پایانه های مرزی استان ۱۲ هزار نفر است. 

شکری گفت : از آغاز طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری از تعداد ۲۴۸۴ ناوگان باری و مسافری بازدید شده که ۸۶ مورد تخلف مشاهده شده برای رسیدگی به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده شده است.

 این مقام مسئول اظهار کرد : علاوه بر تشدید نظارت و بازرسی از مجتمع های خدماتی و رفاهی ، پایانه های مسافری ، شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و حضور و گشت های مستمر و شبانه روزی راهداران در محورهای مواصلاتی استان ، نظر به اهمیت اجرای طرح نوروزی و ارائه سفر ایمن برای مسافرین ، ۵ نوبت جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل در سال جاری برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پایانه رازی خوی پایانه بازرگان پایانه مرزی بازرگان آذربایجان غربی طرح نوروزی بین المللی حمل و نقل سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار در منطقه، تا اواسط هفته جاری در بیشتر نقاط استان شاهد جوی آرام خواهیم بود.

مطیعی، با اشاره به پیش بینی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه در استان افزود: در هفته جاری ، در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی نیز در مناطق مختلف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی استان، با اشاره به کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شوط با ۲۹.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تکاب با ۳.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرها استان بودند.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی