Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله ویژگی‌های مهم لایحه بودجه امسال حرکت به سمت عدالت است به طوری که طبقات پایین جامعه، روستاها و مناطق محروم بیش از ۷۰ درصد از توجه بودجه امسال را به خود اختصاص داده‌اند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  خمین ، علیرضا نظری ظهر امروز در نشست شورای اداری خمین با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های تحقق شعار امسال را از یک‌سال گذشته با مصوبات حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل در صدور مجوز کسب و کار مهیا کرده است، تقویت تولیدات دانش‌بنیان با وجود اقداماتی که در سال‌های گذشته بوده هنوز جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقداماتی که در سال‌های گذشته در این زمینه انجام شده اقدامات ناقصی هستند و خروج نخبگان از کشور و حرکت شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت و سوی ورشکستگی مبین عدم حمایت لازم از تولیدات دانش‌بنیان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دنبال مصوبه مجلس در زمینه تسهیل صدور مجوز کسب و کار؛ رانت، انحصار صدور مجوز کسب و کار و زیرمیزی و سایر فسادهای موجود در این حوزه برداشته شد و دستگاه‌های مربوطه ظرف مدت زمان 3 ماهه باید به تعیین تکلیف درخواست ثبت نام کرده در سامانه بپردازند.

نظری بیان کرد: از جمله ویژگی‌های مهم لایحه بودجه امسال حرکت به سمت عدالت است به طوری که طبقات پایین جامعه، روستاها و مناطق محروم بیش از 70 درصد از توجه بودجه امسال را به خود اختصاص داده‌اند، از دیگر اقدامات مجلس در بودجه امسال حذف حقوق‌های نجومی و ساماندهی حقوق است و بیشترین حقوق پرداختی با رشد 7 برابری 38 میلیون تومان است.

جدول تبصره 14 بودجه 1401 محرمانه شد/ مجلس مقصر است یا سازمان برنامه و بودجه؟35 هزار میلیارد تومان ویژه اشتغال‌زایی در لایحه بودجه 1401 کشور تصویب شد2 هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه 1401 به استان کردستان اختصاص یافت

وی ادامه داد: در این اقدام مجلس مالیات به صورت پلکانی برعکس از جمله مزیت‌های مهم و بی‌سابقه در ادوار مختلف مجلس است، همچنین در این اقدام توازن در پرداخت کمترین و بیشترین حقوق و ضریب افزایش به سود حقوق بگیران پایین تعریف شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ساماندهی حقوق‌ها از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود که با هدف رضایت‌مندی عامه مردم انجام شد زیرا پرداخت حقوق از سوی دولت‌های گذشته دچار ولنگاری بود و همواره با شتاب به سمت شکاف طبقاتی حرکت می‌کرد.

نظری افزود: برای نخستین بار در بودجه، صندوق توسعه استان‌ها مورد توجه قرار گرفته و دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای هر استان لحاظ شده  و این اعتبار با نظارت استاندارها برای رشد و شکوفایی در استان‌ها هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که دولت‌های ادوار گذشته هر ساله با کسری بودجه، خلق پول بدون پشتوانه، تورم و فشار به طبقات پایین جامعه رو به رو می‌شدند به همین دلیل برای نخستین بار دولت و مجلس یازدهم لایحه بودجه 1401 را مطابق هزینه‌های قطعی براساس درآمدهای قطعی مصوب کردند که این اقدام حفظ ارزش پول ملی که به شدت آسیب دیده، ثبات اقتصاد کشور و جلوگیری از تورم را به همراه دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ماه‌های اخیر شاهد موفقیت دولت در کنترل ارز 30 هزار تومانی بودیم و  توافق برجام محقق شود یا نشود، دلار به کمتر از 20 هزار تومان می‌رسد و ارزش پول ملی که نقش مهمی در اقتصاد دارد افزایش پیدا می‌کند و به زودی آثار آن را در زندگی مردم احساس خواهیم کرد.

نظری بیان کرد: انتظار می‌رود تحول بزرگی در زندگی مردم و رضایت‌مندی اقشار مختلف جامعه را با ریل‌گذاری که مجلس در کشور انجام داده و بودجه مصوب و اجرای درست این بودجه شاهد باشیم.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طبقات پایین جامعه بودجه امسال لایحه بودجه دانش بنیان بودجه 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه