Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@00:25:36 GMT

نخستین میهمانان بهاری به مازندران رسیدند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۳۲۸۴

نخستین میهمانان بهاری به مازندران رسیدند

کوروس ربیعی گفت: پرستو‌ها به عنوان نخستین گروه از پرندگان مهاجر بهارگذران پس از خروج پرندگان مهمان زمستانی وارد مازندران شدند.

همه ساله در فصل بهار حدود ۴۵ گونه از پرندگان مهاجر برای آشیانه‌سازی و جوجه‌ریزی، مازندران را به عنوان مقصد زیست بهاری خود انتخاب می‌کنند.

به گفته ربیعی پرستو، زنبورخوار، سبزقبا و حواصیل از دیگر پرندگان پیش‌قراولی هستند که در روز‌های آینده مهمانان بهاری طبیعت مازندران خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: در مجموع پیش‌بینی می‌شود که در بهار امسال حدود ۷۰۰ هزار بال انواع پرندگان مهاجر بهارگذران به مازندران بیایند.

به گفته ربیعی روند ورود و خروج پرندگان بهارگذران به مازندران متفاوت است چرا که برخی از این پرندگان مانند چلچله اواسط تابستان و دیگر گونه‌ها مانند پرندگان خشک‌زی، پرستوی دریایی و هدهد تا اواسط پاییز مهمان طبیعت مازندران خواهد بود.

نیزارها، درختان جنگلی، بام و بالکن خانه‌های روستایی و شهری، شاخه درختان و حتی مکان‌هایی که انسان فکرش را هم نمی‌کند محل آشیانه‌سازی پرندگان بهارگذران در مازندران می‌شود.

به گفته رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران حدود ۲۵ گونه از پرندگان مهاجر عبوری مانند انواع مرغابی، چنگر، آبچلیک و غاز که زمستان‌گذرانی خود را در دیگر نقاط جهان انجام دادند اکنون چند روزی مهمان تالاب، آبندان و عرصه‌های طبیعی مازندران هستند و این پرندگان در عرصه‌های طبیعی استان آشیانه‌سازی و جوجه‌ریزی ندارند و بزودی طبیعت مازندران را به سمت مناطق سردسیری ترک خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرندگان مهاجر محیط زیست مازندران پرندگان وحشی پرندگان مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ

دیگر خبرها

  • ربیعی: در فولادشهر مهمان نساجی بودیم!
  • ربیعی: مقصر شکست من هستم ولی توقع بیشتری داشتم
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • (تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند