Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-جمال خاشقچی روزنامه نگار 59 ساله در تاریخ 2 اکتبر 2018، در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در یک حادثه هولناک قتل عمد که جهان را شوکه کرد به قتل رسید.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از خبرگزاری ها ؛یک دادگاه ترکیه روز پنجشنبه توقف محاکمه غیابی 26 مظنون مرتبط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی - را تایید و اجازه انتقال آن به ریاض را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی دادگاه اعلام کرد: تصمیم گرفتیم پرونده را متوقف کرده و به عربستان سعودی تحویل دهیم.این جریان در زمانی اتفاق می‌افتد که ترکیه به شدتدر پی سرمایه‌گذاری برای کمک به خروج از بحران اقتصادی است.در همین راستا، آنکارا آشکارا تلاش کرده است تا روابط با ریاض را بهبود بخشد.

در 2 اکتبر 2018، این روزنامه نگار 59 ساله در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در وضعیتی هولناک به قتل رسید ؛این اقدام  خشم بین المللی را برانگیخت و همچنان تبعات آن ادامه دارد.آژانس های اطلاعاتی غربی، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به دادن مجوز برای این قتل متهم کردند.

هفته گذشته، بکر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که با درخواست دادستان برای انتقال پرونده به عربستان سعودی موافقت خواهد کرد.

به گفته دادستان، این پرونده به دلیل اینکه احکام دادگاه به دلیل خارجی بودن متهمان قابل اجرا نبود، در حال «به درازا کشیدن» بوده است.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر روز چهارشنبه آنکارا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که این تصمیم "به هر گونه امکان تحقق عدالت پایان می دهد."

مایکل پیج، معاون مدیر خاورمیانه این گروه، گفت که انتقال دادگاه "باور ظاهری مقامات سعودی را تقویت می کند که می توانند ازتبعات این قتل رهایی یابند".

عفو بین‌الملل نیز که اگنس کالامار، رئیس آن به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در سال 2019 به تحقیق درباره قتل پرداخت، تصمیم دولت ترکیه را به شدت محکوم کرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمال خاشقچی سعودی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان