Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@10:46:42 GMT

شناسایی دو بیمار مبتلا به سرخک و سرخجه در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۳۵۳۲

شناسایی دو بیمار مبتلا به سرخک و سرخجه در کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تائید آزمایشگاهی دو مورد سرخک و سرخجه در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی دلاوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اپیدمی سرخک در کشورهای همسایه، در ایران نیز متأسفانه در برخی از استان‌های کشور مواردی از سرخک را داشته‌ایم، در کاشان تا به امروز دو مورد سرخک و سرخجه تأیید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرخک یک بیماری ویروسی واگیردار است، افزود: با تزریق دو نوبت واکسن MMR در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی می‌توان از ابتلاء به این بیماری پیشگیری نمود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در توصیه به شهروندان گفت: همه شهروندان به‌خصوص اتباع خارجی جهت تکمیل واکسیناسیون روتین به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه بهداشت، خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: همه اتباع خارجی که در سن ۹ ماه تا ۳۰ سال هستند و به تازگی وارد کشور شدند بدون درنظر گرفتن سابقه قبلی واکسیناسیون یک دوز واکسن سرخک را دریافت نمایند.

دلاوری تصریح کرد: چنانچه فردی دچار هرگونه تب و بثورات جلدی شد سریعاً جهت بررسی‌های بعدی و نمونه‌گیری به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

کد خبر 566696

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهدی دلاوری شیوع سرخک در ایران سرخک و سرخچه شیوع سرخک در کودکان درمان سرخک بیماری سرخک چیست واکسن سرخک در کودکان علائم سرخک واکسن سرخک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند