Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن استان کرمان امروز در نشست خبری اظهار داشت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری، ۶۳ هزار و ۵۵۵ نفر مسافر توسط حوزه استحفاظی راه آهن استان کرمان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد ۸۱ درصدی جابه‌جایی مسافر داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش رشد مسافر در سال جاری این بود که سال گذشته ظرفیت مسافر در کوپه‌ها به دلیل کرونا و طبق اعلام ستاد ملی کرونا ۵۰ درصد بود که این رقم در سال جاری به ۸۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌آهن کرمان گفت: به دلیل جاذبه‌های تاریخی و مزار سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی زائران زیادی در ایام پیک نوروز به استان کرمان از طریق راه آهن سفر کردند و به همین دلیل تقاضای یک رام قطار اضافه در این مدت کردیم.

ارجونی عنوان کرد: واگن‌های قطار ارگ در خود استان در کارخانه واگن سازی شهرستان زرند بازسازی شدند و در شبکه راه آهن استان شروع به فعالیت کردند و این واگن‌ها هوشمند سازی شده‌اند.

مدیرکل راه آهن استان کرمان افزود: استان کرمان جز پنج استان کشور است که به خودکفایی در زمینه ساخت واگن‌سازی مسافربری و باری رسیده است و با افزایش این واگن‌ها روزانه ۸۰۰ نفر به صورت رفت و برگشت به ناوگان حمل و نقل ریلی استان افزوده شد.

ارجونی عنوان کرد: در ایام پیک نوروز بالغ بر۶۰ هزار تن تخلیه و بارگیری بار در کنار مسافر در راه آهن کرمان داشتیم، که عمده بار کنسانتره آهن و گندله از سمت شهرستان زرند بود.

وی افزود: سال گذشته انقلابی در خطوط فرعی از محل امکانات ایجاد شد به این صورت که کارخانه گندله و کنسانتره آهن جلال آباد به طول ۱۸ کیلومتر، فولاد زرند ایرانیان ۱۱ کیلومتر و ۱۳ کیلومتر و روغن نباتی گلناز به شبکه ریلی متصل شد.

ارجونی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان کرمان این است که همه شهرستان‌های استان به شبکه ریلی وصل نیستند، ابراز داشت: شبکه ریلی سیرجان با همکاری بخش خصوصی در حال وصل شدن به شبکه ریلی کرمان است.

مدیرکل راه‌آهن کرمان با بیان اینکه اطلس ریلی استان در حال آماده‌سازی است، اظهار کرد: راه آهن استان کرمان یکی از قدیمی‌ترین خط ریل‌های کشور است و ۴۶ کیلومتر خط ریلی بحرانی و فرسوده داریم که بیشتر آن در محدود سی‌ریز شهرستان زرند قرار دارد و قدمت این ریل‌ها به ۵۰ سال قبل بر می‌گردند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که خط فرسوده ریلی استان را بازسازی کنیم که خوشبختانه توانستیم ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان مدیریت در این زمینه دریافت کنیم و همچنین ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات خودمان در راه آهن استفاده خواهیم کرد که در مجموع ۱۸۵ میلیارد تومان برای بازسازی محور سی‌ریز به کرمان اعتبار دریافت کردیم و به زودی پیمانکار مشخص و کار بازسازی ریلی شروع می‌شود. 

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: واگن سازی کرمان راه آهن استان کرمان مدیرکل راه آهن سال گذشته شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات موثری اجرا شده است که یکی از آن ها خط کشی محور ها است اظهار داشت: در این راستا، در یکسال گذشته ، خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ  امانی این اداره کل انجام شده  که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی گردیده است .

وی  تهیه و نصب ۷۰۰متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تامین ایمنی عبور و مرور جاده ای اعلام کرد  و گفت ؛ تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در  استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان می باشد. 

کرد یادآور شد:تهیه ،نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان  طی این بازه ی زمانی اجرا شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  در پایان خاطر نشان کرد:کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه  مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت  رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران