Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران/ندا نعمتی- زیبایی چهره و بهره مندی از صورت زیبا در حال حاضر برای برخی بانوان از نان شب هم واجب تر شده است ولع و عطش زیبایی با پیشرفت تکنولوژی در زنان روز به روز بیشتر شده تا جائی که برای دستیابی به این هدف در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه خود را به دست افراد غیرمتخصص سپرده که گاه با این اقدام دچار خسارت و نقصان جبران ناپذیری می‌شوند به گونه ای که آرزوی برگشتن به زیبایی اولیه خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها در فضای مجازی و یا محافل مختلف زنانه تعریف و تمجید از فلان مرکز زیبایی و لیزر به گوش می رسد به گونه ای که شنونده گمان می‌‌کند بهترین متخصص زیبایی و لیزر را خداوند بر سر راه او قرار داده است.

شنیده هایی که گاه پایه و اساس منطقی ندارند و فقط بر حسب شنیده از دیگری برای دیگران نقل می‌شود تا راه درآمدهای میلیونی را برای این مراکز غیر قانونی هموارتر کند.

مراکز لیزرهای غیر مجاز و حکیم باشی های سنتی به یک معضل نو و تازه پا گرفته در جامعه تبدیل شده تا جائی که این روزها شاهد حضور افراد بسیاری که از این مراکز آسیب های جدی دیده اند در راهروهای نظام پزشکی و یا شبکه بهداشت و درمان جهت شکایت هستیم.

مراکز لیزر غیرمجاز که مانند قارچ های فصل بهار هر روز در حال افزایش هستند باعث شده تا در ازای ریسک و به خطر انداختن جان مردم پول های کلانی را به جیب خودشان سرازیر کنند.

هر شخصی با توان مالی خوب و یا حتی با گرفتن وام اقدام به خرید دستگاه های لیزر کرده و با اجاره مکان و گاه حتی مجوز پزشکان با دیدن یک دوره کوتاه ماشین پولسازی لیزر خود را در ازای صدمه زدن به شهروندان روشن کرده و درآمدهای کلان و باد آورده‌ای را از این راه کسب کرده است.

مراکزی که با انجام لیزر بدن، برداشتن چین و چروک صورت و غیره هرکدام ادعای بهترین بودن را در این حرفه دارند، تابلو اینگونه مراکز را با کمی توجه می توان در خیابان ها و حتی بر سر درب آرایشگاه‌ها دید.

حالا دیگر برخی از آرایشگاه‌ها نیز به این حرفه وارد شده و به راحتی و بدون هر گونه نظارتی با سلامت مشتریان خود بازی می کنند تا جائیکه آرایشگاه‌ها را به جای مراکز زیبایی به کلینیک‌های پوست و سلامت تبدیل کرده‌اند.

 همواره مواردی وجود داشته که افراد پس از دریافت خدمات زیبایی، با مشکلاتی نظیر سوختگی پوست یا سایر بیماری‌های ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی در محیط مرکز زیبایی، مواجه شوند.

 نباید فراموش کرد که بسیاری از خدمات لیزر و پوست، تزریق ژل، نیازمند داشتن مجوزهای پزشکی و انجام آنها توسط پزشک متخصص و یا نظارت پزشک متخصص باید انجام شود.

  نباید این‌گونه خدمات توسط افراد غیر متخصص و پزشک انجام شود چرا که ممکن است آسیب های بدنی جبران‌ناپذیری مانند سوختگی پوست، ایجاد عفونت، صدمه به چشم هنگام انجام خدمات ایجاد شود.

  قرار بود مراکز لیزر زیبایی ‌آراستگی و وجاهت ارمغان کارشان باشد،  زواید را حذف کنند، قلم اصلاح بکشند روی عیب‌ها ‌اما قرار‌ها را کنار گذاشتند و ‌پای رویاهای دور و دراز جماعت زیبایی طلب که وسط آمد، حرف آرزوهای محال که به میان کشیده شد، گوش‌شان زنگ خورد، شست‌شان خبردار شد و به همه فن حریف‌هایی تبدیل شدند که چراغ جادوی‌شان هر آرزویی را برآورده می‌کند به شرطی که کیسه شان رنگ اسکناس های زیبا را ببیند.

اتفاقی که این روزها زنگ هشداری برای بانوان شده تا جائیکه گاه یک زندگی براثر اشتباهات این مراکز ازهم پاشیده است.

گچساران نیز از رشد مراکز لیزر غیر مجاز در امان نمانده تا جائیکه اغلب خیابان ها و محلات این شهر و گاه آرایشگاه ها به راحتی این خدمات را ارائه می دهند.

سلامت مردم، بازیچه دست مراکز لیزر غیر مجاز و حکیم باشی های استاد نما

یکی از بانوان گچسارانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وجود مراکز لیزر غیر مجاز در این شهرستان واقعا باعث نگرانی برای بانوان شده است تا جائیکه هرکدام سعی دارند با تبلیغات رنگارنگ خود برای جلب مشتری حتی با قیمت های پایین کار خود را خوب جلوه دهند.

وی گفت: متاسفانه چندی پیش یکی از خانم های فامیل بر اثر مراجعه به یکی از مراکز لیزر که به گفته متصدی آن دستگاه پیشرفته نیز داشته دچار صدمات جدی شده است.

این شهروند گچسارانی بیان کرد: هر شخصی توانسته حتی به صورت شراکتی با دکتر یا افراد عادی سرمایه ای را جهت خرید دستگاه های لیزر فراهم کرده و پس از خرید و یک دوره کوتاه خود را همه فن حریف در این کار می نامند.

وی افزود: متاسفانه این مراکز لیزر پر سود کارشان به جایی رسیده که حتی پزشکان را برای کسب درآمد بیشتر وسوسه کرده و برخی از پزشکان پروانه و یا مجوز خود و حتی مطب خودشان را برای چند روز در هفته به این مراکز اجاره می دهند، اگر نظارت مسئولان و برخورد با متخلفان خوب و قاطع باشد دیگر شاهد رشد اینگونه مراکز و صدمات آنها نخواهیم بود.

یکی دیگر از بانوان میز با اشاره به اینکه آرایشگاه ها نیز از قافله لیزرهای غیر مجاز جا نمانده اند، خاطرنشان کرد: کار این افراد غیر متخصص و مراکز لیزر غیر مجازبه جایی رسیده که مانند متخصصان پوست تجویز هم می کنند.

این شهروند گچسارانی ادامه داد: من نمی دانم بانوان چرا به هر جا برای اقدامات لیزر و زیبایی رجوع می کنند، این مراکز در یک اتاق لیزر و خدمات آن و در سوی دیگر نیز تزریق ژل و و بوتاکس را انجام می دهند، کاش مسئولان شهرستان نظارت و برخورد قاطع وقانونی را با اینگونه افراد و مراکز انجام می دادند.

یک خانم دیگر نیز بیان کرد: مشکلات مراکز لیزرهای غیر قانونی از یک سو و از سویی دیگر این حکیم باشی های به اصطلاح ماهر از سوی دیگر داد مردم را درآورده است.

وی با اشاره به اینکه این حکیم باشی ها با تجویز های نادرست گیاهی نه تنها درد را درمان نمی کنند بلکه دردی دیگر به شخص اضافه می کنند، ادامه داد: یکی ازآشناهای ما بر اثر تجویز اشتباه یک حکیم باشی که چندین گیاه محلی و طبیعی را برای او نسخه کرده بود متاسفانه دچار تاول های پوستی شده است.

این شهروند گچسارانی اظهار کرد: با مراجعه به پزشکان متوجه شدند کبد او به دلیل تجویز نادرست چندین گیاه که برای او مضر بوده دچار مشکل شده و حال هزینه گزافی را برای درمان خود پرداخت کرده است.

با مراجعه به یکی از این مراکز درمان حکیم باشی ها متوجه شلوغی بیرون مرکز می شوم، کسانی که از راه های دور یا روستاهای اطراف آمده اند، افرادی هم که در خود گچساران زندگی می کنند برای ویزیت بیرون ایستاده اند تا نوبتشان شود، حال مسئولان چگونه می خواهند با این معضل های نوپا به صورت قانونی برخورد کنند.

بیش از 60 مراکز لیزر و 7 حکیم باشی بدون مجوز در گچساران شناسایی شد

سید طاهر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در این شهرستان مانند دیگر نقاط کشور شاهد رشد بی رویه مراکز لیزر غیر مجاز هستیم.

وی بیان کرد: سلامت مردم برای همه ما بسیار مهم بوده و با کسانی که آن را به مخاطره بیندازند به جد برخورد قانونی خواهیم کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه بانوان باید خودشان نیز برای انجام خدمات لیزر فقط به پزشک مراجعه کنند، تصریح کرد: بیش از 60 مراکز لیزر غیر مجاز به غیر از آنهایی که در آرایشگاه ها مستقر هستند را در این شهرستان شناسایی کرده ایم.

حسینی عنوان کرد: هماهنگی های لازم با دادستان گچساران جهت برخوردهای قانونی و پلمپ آنها و حتی مراکز لیزر در آرایشگاه ها انجام شده و بعد از تعطیلات نوروزی برای پلمپ این مراکز اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به مطب های حکیم باشی ها در گچساران گفت: تا کنون 7 نفر حکیم باشی بدون مجوز از علوم پزشکی یا شبکه بهداشت و درمان در این شهرشناسایی شده اند که با آنها نیز همزمان با مراکز لیزرغیر مجاز برخورد می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: از مراکز لیزرهای غیرمجاز و طبابت حکیم باشی ها در این شهرستان شکایت مردمی زیادی به نظام پزشکی و گاه شبکه بهداشت و درمان ارائه شده است.

حسینی بیان کرد: شهروندان برای انجام خدمات لیزر حتما به پزشکان متخصص مراجعه کرده تا دچار صدمه های جبران ناپذیر نشوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس غیرمجاز گچساران سید طاهر حسینی مراکز لیزر غیر مجاز شبکه بهداشت و درمان حکیم باشی ها آرایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نظامی‌ گنجوی شاعر و حکیم ایرانی است که بعضی کشور‌های جدیدالتأسیس اطراف برای هویت تراشی برای خود مدعی غیر ایرانی بودن او شده‌اند در حالی که این شاعر ایرانی با استناد به اشعار نظامی و البته تأیید سازمان جهانی یونسکو در خانه‌ای در روستای «تا» به دنیا آمده و زندگی داشته است.
مهم‌ترین این مستندات، اشعار نظامی در دلتنگی برای طاد بود: «چو در گرچه در شهر گنجه گُمم، ولی از کهستان شهر قُمم/ به تفرش دهی است «تا» نام او، نظامی از آنجا شده نامجو»

روستای «تا» روستایی آراسته و زیبا با کوچه‌های سنگفرش و هوایی دل‌انگیز است که علاوه بر اینکه زادگاه حکیم نظامی است بلکه اولین روستا در کشور است که کوچه‌هایش به اسم یک فرهیخته اسم گذاری شده است.
تکیه روباز تاریخی، مسجد جامع در کنار خانه حکیم نظامی و طبیعت این روستا از جاذبه‌های آن است.
از آثار حکیم نظامی می‌توان به مثنوی‌های عاشقانه‌ مثل خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت‌پیکر اشاره کرد که در اوج زیبایی به زبان فارسی سروده شده است.

دیگر خبرها

  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • کری مک‌منمن با توخل: گفتم موفق باشی، نه اینکه ببری!
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود