Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور حمله تروریستی منجر به شهادت یک روحانی در صحن مطهر رضوی(ع) را محکوم کرد و گفت: تروریسم منطقه‌ای و تکفیری، زاییده نگاه استکباری است که تلاش دارد رابطه ایران با کشورهای همسایه را تخریب کند.

به گزارش ایران آنلاین دکتر احمد وحیدی روز پنج ‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این حادثه، یک عملیات تروریستی شنیع بود که علیه سه تن از افراد مجاهد، پرتلاش و خدمتگزار مردم اتفاق افتاد که به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهادت این شهید بزگوار را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و بستگان این شهید، تبریک و تسلیت عرض می کنیم و برای دو مجروح دیگر این حادثه، آرزوی سلامتی عاجل داریم.

وزیر کشور اضافه کرد: این واقعه که بسیار واقعه زشت، تلخ و تروریستی بود، نشان از آن دارد که دشمن به دنبال ترویج تروریسم در منطقه است . تروریسم منطقه ای و تکفیری، زاییده نگاه استکباری است و آنها داعش و گروه تروریستی دیگر را ایجاد کرده‌اند.

وحیدی تاکید کرد: آبشخور جریان فکری این گروه های تروریستی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم همان جریان استکبار است.
وی درباره تلاش دشمن برای اختلاف افکنی بین مردم ایران و افغانستان هم اظهار کرد: بهترین جوانان افغانستان در مقابله با جریان تکفیری، جان خود را از دست داده اند. 

رئیس شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی، به جایگاه ملت افغانستان شائبه ای وارد نمی کند. مردم ایران و افغانستان از یک سابقه تاریخی و تمدنی مشترک برخوردارند اما دشمنان تلاش دارند که رابطه ایران و کشورهای همسایه را مخدوش کنند.

دکتر وحیدی تصریح کرد: دشمن در پی آن است که ایران هراسی را در افغانستان و افغانستان هراسی را در ایران رواج دهند؛ اما حتما موفق نخواهند شد.
وی با یادآوری اینکه همه جریانات متعهد اهل سنت و افغانستانی، این جنایت تروریستی را محکوم کرده‌اند، گفت: ما قدردانی می کنیم و انتظار این است همه کسانی که حرفشان شنیده می شود، این ماجرا را محکوم کنند و وارد مبارزه جدی با این جریانات شوند.

وزیر کشور در عین حال اظهار کرد: البته از کشورهای غربی و آمریکایی ها انتظار نداریم این حادثه را محکوم کنند چرا که خودشان موجد این جریانات هستند. اساسا همین محکوم نکردنشان هم نشان از خط فکری آنها است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم 
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد