Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شعبانی در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با بیان اینکه مهم‌ترین کاری که در سال جدید باید صورت بپذیرد اجرای سند تحول قوه قضائیه است، گفت: باید با اجرای سند تحول قوه قضائیه در استان قزوین، بتوانیم منشأ خدمت رسانی بیشتر به مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تمام مسئولان قضایی استان خواست تمامی ظرفیت‌های خود را برای تحقق این سند، بکار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس قوه قضاییه در جلسه اخیر بر اجرای این سند تاکید کرده اند و باید مسوولان قضایی استان توجه لازم را در این زمینه داشته باشند تا منشای اثرگذاری و خدمتگذاری بیشتری به مردم باشند.

محاکم و دادگاه‌های مرکز استان تابلو و ویترین هستند و باید تصمیمات آن‌ها راهکاری برای سایر محاکم باشد.

تشکیل نیمی از پرونده‌های قضایی استان، در شهر قزوین

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین هم در این نشست گفت: دادگستری مرکز استان از حیث پرونده‌های حقیقی و حقوقی اثرگذار بوده و بیش از نیمی از پرونده‌ها در دادگستری کل مرکز استان تشکیل می‌شود.

کارکنان این مرکز زحمات بیشتری می‌کشند و تجربه زیادی کسب می‌کنند.

در هر جایگاهی که هستیم، هدف ما تلاش برای خدمت به مردم است تا بتوانیم مشکلی را از دوش مردم و حوزه قضایی برداریم.

کمبود نیروی انسانی و زیر ساخت، از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و امیدواریم با مصوبات رئیس قوه قضاییه در سال گذشته این مشکلات رفع شود و بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

برخورد قاطع، محکم و بازدارنده با مجرمان

حجت الاسلام اکبر کریمی، رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین هم در این مراسم گفت: پرونده‌های متعددی در دادگستری‌ها تشکیل می‌شود، اما برخی افراد به صورت برنامه ریزی شده ظلم می‌کنند که باید برخورد ما با آن‌ها قاطع، محکم و بازدارنده باشد.

 روسای قبلی دادگاه‌های انقلاب شهرستان قزوین با نگاه جهادی و انقلابی کار‌های بزرگ و ارزشمندی انجام داده اند بنابراین کار ما دشوار شده است.

رئیس جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با اشاره به اولویت‌های کاری خود، تصریح کرد: کاهش ورودی ها، کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس، اجرای احکام مدنی، استفاده از فضای مجازی جهت ارتباط همکاران در حد مقدور، آموزش بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو با استفاده از ظرفیت اتحادیه ها، توجه ویژه به پرونده‌های زندانی دار و تعیین زمان استاندارد در اعلام نظر کارشناسی از جمله این برنامه هاست.

در پایان این مراسم، از علی مظفری سرپرست دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قدردانی و اکبر کریمی به این سمت معارفه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قزوین دستگاه قضا دادگاه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد

در پی حریق قریب ۱۵۰ واحد تجاری، اقامتی و تجاری در امام‌زاده ابراهیم شفت، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از تشکیل پرونده قضایی خبر داده است.

به گزارش مشرق، نیمه شب گذشته برای چندمین بار، شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت در فاجعه‌بارانگیزترین حالت ممکن طعمه حریق شد و دستکم ۱۵۰ واحد مسکونی، قامتی و تجاری به صورت کامل تخریب شدند.پس از وقوع آتش‌سوزی هولناک در امامزاده ابراهیم شفت، بازدیدهای میدانی مسوولان اجرایی، نظارتی و قضایی از محل حادثه انجام شد تا ضمن امدادرسانی به سانحه دیدگان حریق، مقصران احتمالی شناسایی و برابر مر قانون با مسببان این فاجعه هولناک که پیشینه چندین باره دارد، در دستور کار قرار بگیرد.

علی‌اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم شفت، اعلام کرده که این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوخته‌اند.دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در راستای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت نیز خبر داده است.

به گفته ‏وی، ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.به نظر می‌رسد در جریان حریق بزرگ شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت، صرفاً کانون آتش سوزی دخیل نبوده بلکه احتمالا زنجیره‌ای از ترک‌فعل‌ها و سهل‌انگاری‌های سهوی و عمدی در گسترش آتش‌سوزی دخیل بوده است.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • یسنا ربوده شده بود؟
  • دادستان کلاله: یسنا ربوده شده بود