Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@22:45:59 GMT

سرقت ۴۰۰ میلیون تومانی ارز دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۳۷۷۶

رییس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که اقدام به سرقت کیف پول دیجیتال مشتری خود کرده بود. ناطقان: رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به سرقت کیف پول دیجیتالی مشتری خود کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه کیف پول الکترونیکی وی مورد سرقت قرار گرفته است، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و با توجه به اظهارات مالباخته و همچنین سرعت عمل کارشناسان پلیس فتا، سرنخ‌هایی از هویت متهم بدست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد که سارق فردی به جز تعمیرکار موبایل گوشی تلفن همراه هوشمند شاکی نبوده و به دلیل بی دقتی مالباخته در نگهداری کیف پول رمز ارز و عدم گذاردن رمز روی برنامه های کاربردی گوشی تلفن همراه، متاسفانه کیف پول دیجیتالی وی توسط تعمیر کار گوشی تلفن همراه خالی شده است که این اهمال کاری شاکی، تعمیرکار موبایل را وسوسه و موجودی کیف پول دیجیتال وی را خالی کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه متهم پس از تشریفات قضایی در یک عملیات غافلگیرانه به همراه ادله دیجیتالی مرتبط با سرقت موصوف دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد خاطر نشان کرد: متهم در مواجهه با اسناد و مدارک فنی موجود به سرقت معادل 400 میلیون تومانی ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی اعتراف و در نهایت بعد از تشکیل پرونده به همراه مستندات جهت کسب تکلیف نهایی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه افرادی که در حوزه خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال بدون دانش کافی و با غفلت از امنیت آن وارد می شوند باید بدانند که ورود به دنیای ارز رمزها دانش و تخصص خود را می طلبد و هرگونه بی دقتی یا اعتماد در این خصوص مساوی با از دست رفتن سرمایه آنها خواهد بود.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت : شهروندان در صورت بروز مشکل یا مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir موارد را مطرح کرده تا اقدامات و راهنمایی های لازم صورت پذیرد. منبع: فارس برچسب ها: سرقت ، ارز دیجیتال ، متهم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرقت ارز دیجیتال متهم رئیس پلیس فتا پایتخت کیف پول دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت

 سرهنگ  علیرضا دلیری گفت: در شب گذشته طی تماس شهروندی از شهرستان ایرانشهر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه موتور سیکلت خود را اعلام می‌نماید که بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی به محل اعزام و طرح مهار در سطح شهرستان و محور‌های مواصلاتی به اجرا در آمد.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد دو نفر بصورت مسلحانه موتورسیکلت یک شهروند را به سرقت برده و به سرعت از محل متواری می‌شوند در اقدام اولیه و در رصد اطلاعاتی یکی از سارقان مسلح را که دارای سوابق متعدد سرقت بود را شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

 که در نهایت طی یک عملیات پلیسی و غافلگیرانه کمتر از یک ساعت از وقوع سرقت سارق مسلح را در یکی از محلات دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد. جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح به کاربرده در این سرقت یا سرقت‌ها همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه کارآگاهان پلیس تاکنون به ۶ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

????سرهنگ "دلیری " در پایان خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد