Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) قم گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین جاری، یکهزار و ۵۰۰ جهادگر از قم در قالب ۳۱ گروه جهادی و ۴ قرارگاه در مناطق محروم ۱۱ استان کشور به ارائه خدمات مختلف پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، علیرضا ایراندوست ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های بسیج سازندگی اجرای طرح‌های عام المنفعه با امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف به منظور کاهش هزینه‌های عمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه، تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر احداث 50 واحد مسکونی ویژه مددجویان به امضا رسید و در نوروز امسال احداث 10 واحد از واحدهای مذکور آغاز شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) بیان کرد: قرارگاه حضرت معصومه‌(س) مستقر در بندر امام خمینی(ره) به انجام فعالیت‌های عمرانی و ساخت منزل مسکونی برای روستاییان محروم این منطقه مبادرت می‌ورزید.

قرارگاه جهادی خیران در سیستان و بلوچستان تشکیل شدظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی برای رفع معضل آب در روستاهای استان فارس استفاده شود

ایراندوست توزیع بسته‌های معیشتی در ماه مبارک رمضان به همت پایگاه‌های بسیج و مدیران محلات قم را نیز بخش دیگری از طرح‌های بسیج سازندگی برشمرد و عنوان کرد: بعد از اتمام فعالیت قرارگاه‌های مذکور، مدیران جهادی، مقرهای جدیدی را برای شناسایی مناطق محروم و عرصه‌های مورد نیاز فعالیت گروه‌های مردمی تشکیل خواهند داد.

وی با اشاره به فعالیت 4 قرارگاه مذکور ادامه داد: قرارگاه بزرگ دانشجویی عهد خدمت در ایام نوروز، شامل 350 دانشجوی خواهر و برادر بود که در روستاهای محروم شهرستان هلیلان استان ایلام فعالیت می‌کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) افزود: قرارگاه حضرت زهرا(س) نیز با حضور خواهران دانشجوی بسیجی، در 9 روستای بخش مرکزی قم به فعالیت‌های پزشکی، آموزشی و فرهنگی می‌پرداختند.

ایراندوست گفت: در طرح آب‌رسانی به روستاهای قم نیز که با تفاهم‌نامه با آبفای استان و همکاری گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی انجام می‌شود، پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد، قجه‌داغی و فیض‌آباد قم معروف به خط قیام در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در دو روستای خیرآباد و قجه‌داغی حفر کانال، لوله گذاری، ریگلاژ لوله و پرکردن خط حفاری توسط گروه‌های جهادی فنی انجام و آبرسانی تکمیل شده است و انجام این عملیات در روستای فیض‌آباد نیز بعد از ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) گفت: بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و 500 کیلومتر مربع دارای 2 دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود 35 هزار نفر دارد،احداث مخازن آب و آبرسانی به 12 روستای قم نیز طرح ویژه‌ای است که پس از ماه ضیافت الهی پیگیری خواهد شد.

ایراندوست با بیان اینکه دغدغه‌مندی نسبت به معیشت و زندگی محرومان از خصوصیات نیروهای جهادی است، تصریح کرد: چنین افرادی با روحیه و انگیزه بسیار بالا، همچون ایثارگری‌های برگرفته از دوران دفاع مقدس، به ارائه خدمت به محرومان جامعه می‌پردازند.

وی افزود: زدودن محرومیت از اقشار مختلف،نشاط معنوی را برای نیروهای جهادی که با تمام وجود و بدون نگاه صنفی به فکر حل مشکلات محرومان هستند، به دنبال دارد و بسیار ارزشمند است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: از 24 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین جاری، نزدیک به یکهزار و 500 جهادگر از قم در قالب 31 گروه جهادی و 4 قرارگاه در مناطق محروم 11 استان کشور از جمله ایلام، بشاگرد، قلعه گنج کرمان، قزوین و غیره به ارائه خدمات مختلف در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی و ساخت موکب اربعین در مهران پرداختند.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم ابیطالب ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد