Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه باید هر سال در زمینه نظام ارجاع و پزشک خانواده برنامه کامل‌تری را نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم، گفت: نظام ارجاع می‌تواند در بحث ساماندهی ارز دارو، پوشش بیمه همگانی، رفع همپوشانی و شناسایی و درمان بیماران صعب العلاج کمک بسیاری کند.

به گزارش ایران اکونومیست و بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی در جلسه تفاهم نامه خدمات سطح اول روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهایی با جمعیتی کمتر از ۲۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ که با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت برگزار شد، بیان کرد: باید تمام برنامه‌های خود را به نحوی تنظیم کنیم که بهترین خدمت را به خصوص در مناطق نیازمند ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است برای رسیدن به این هدف شبکه‌های بهداشتی و درمانی به ویژه در روستاها تقویت شوند موضوعی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بر آن تاکید بسیاری داشته اند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: برخی مناطق کشور از حداقل‌های ممکن نیز برخوردار نیستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود تا علاوه بر ارائه خدمات مناسب از نظر پزشکی در حوزه پیشگیری و سلامت، مباحث مهمی همچون ماندگاری ارائه دهندگان خدمت به خصوص پزشکان نیز به درستی دیده شود.

وی افزود: برای تداوم کار باید رضایت بهورزی که چندین سال در یک روستا خدمت می‌کند، جلب شود به نحوی که برنامه های ارتقایی برای آن در نظر گرفته شود.

ناصحی بر اجرای دقیق برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در روستاها تاکید کرد و گفت: همچنین موضوعات مهمی همچون نسخه نویسی الکترونیک و اجرای صحیح آن و اصلاح هوشمند خدمات با استفاده از اطلاعات سامانه‌ها از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما باید هر سال در زمینه نظام ارجاع و پزشک خانواده برنامه کامل‌تری را نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم. نظام ارجاع می‌تواند در بحث ساماندهی ارز دارو، پوشش بیمه همگانی، رفع همپوشانی و شناسایی و درمان بیماران صعب العلاج به ما کمک کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که امسال توانستیم در بیمه سلامت برای بیماران صعب العلاج جذب کنیم، این موضوع بسیار می تواند به خصوص برای دو صندوق ما از جمله بیمه همگانی و روستایی کمک کند که بتوانیم نظام ارجاع را چابک کنیم تا مردم بتوانند خدمت بهتری دریافت کنند. باید خود را مکلف کنیم که در بحث روستاها بهترین شکل و تاثیر را نظام شبکه داشته باشیم.

در ادامه دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت بر اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور تاکید کرد و گفت: در سنوات گذشته واقعی بودن سرانه برای رضایتمندی پرسنل بیشترین دغدغه ما بوده است. باید منابع را مدیریت کرد و نمی‌توان واقعیت‌ها را نادیده گرفت. مسائل اقتصادی بر ارائه خدمت تاثیر منفی داشته که سازمان برنامه باید به این مساله توجه کند تا بتوانیم خدمات منااسبی را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات از سوی سازمان برنامه در بحث طرح تحول، واکسیناسیون و مراکز منتخب و شبانه روزی از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده نشد، بیان کرد: اگر پرداختی سازمان بیمه سلامت ایران در سال گذشته انجام نمی‌شد،   قطعا با آسیب جدی در این بخش‌ها مواجه می‌شدیم. برای پرداخت اعتبارات برنامه پزشک خانواده در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ای برای مجلس و سایر بخش های مرتبط تنظیم شده است که امیدواریم در نهایت این اقدامات به نتیجه برسد تا با مشکلی مواجه نشویم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان بیمه سلامت ، ارز دارو و تجهیزات پزشکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت ارز دارو و تجهیزات پزشکی سازمان بیمه سلامت ایران پزشک خانواده بیمه همگانی نظام ارجاع ارز دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی

به گزارش ایفدانا، سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته دکتر محمدی مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،   دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکو‌های متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکو‌ها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکو‌ها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکو‌های اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند