Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی (۲۰ تا ۲۷ فروردین) ۱۲۰ عنوان برنامه در این استان برگزار می‌شود.

مجید کریمیان، امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مراسم با گروه خادمان شهدا، نمایشگاه پوستر و کتاب، نمایشگاه عکس جهاد افغانستان و مراسم یادبود شهید «احسان اسماعیلی» از مهمترین برنامه‌های این هفته در استان است که به همت حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: مراسم با گروه خادمان شهدا به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره نخستین شهید مدافع حرم استان شهید «مرتضی بصیری‌پور» و یاد و خاطره شهید سید «مرتضی آوینی» در بیرجند برگزار خواهد شد.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: با کمک واحد نمایش حوزه هنری کارگاه آموزش بازیگری ویژه بچه‌های مسجد به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه پوستر ضد استکباری در نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: همچنین در این هفته حوزه هنری استان با همکاری گروه‌های مردمی اقدام به اکران فیلم‌های «موقعیت مهدی» در روز ۲۰ فروردین در مناطق محروم استان و اکران فیلم «روز صفر» با حضور فعالان فرهنگی در سینما بهمن بیرجند می‌کند.

کریمیان از اجرای ۱۰ نمایش با کمک واحد نمایشی حوزه هنری استان در شهرستان‌های مختلف با موضوع انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم شب خاطره در شهرستان خوسف و شب خاطره «خون شریکی» و کارگاه‌های تاریخ شفاهی به‌صورت مجازی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاح نمایشگاه فروش آثار تولیدی و هنری حوزه هنری در محل سینما بهمن بیرجند، رونمایی از کتاب «شیخ اسماعیل» زندگینامه حجت‌الاسلام «اسماعیل دیانی» و به قلم «مریم سبحانیان» و «احمد اسداللهی گازار» از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: نماهنگ «اسماءالحسنی» با اجرای گروه سرود مفضال بیرجند ویژه ماه مبارک رمضان در این هفته در فضای مجازی به کارگرانی «سعید فوداجی» منتشر و نمایشگاه پوستر و کتاب در شهرستان‌ها و مساجد بیرجند برپا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری روز هنر انقلاب اسلامی یادآور شد: پس از شهادت سید مرتضی آوینی در روز ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.

کریمیان گفت: شهید آوینی همه لحظه‌های عمر با برکت خود را به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده و کم‌نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه هنر به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و مؤثرترین شیوه انتقال اندیشه‌ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی است افزود: هنر انقلابی هنری برگرفته از مضامین اسلامی و در خدمت اهداف عالی انقلاب اسلامی در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و آماده‌سازی جهان برای عرصه ظهور حضرت حجت (عج) است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری خراسان جنوبی هفته هنر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

عبدالله شاهینی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

وی افزود: این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال ۱۳۹۴ شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

کد خبر 6093865

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس