Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@12:42:22 GMT

حادثه تروریستی مشهد در راستای جنگ ترکیبی دشمن شکل گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۴۳۰۹

حادثه تروریستی مشهد در راستای جنگ ترکیبی دشمن شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با محکومیت هتک حرمت به آستان مقدس رضوی و شهادت و مجروحیت سه تن از طلاب مجاهد اظهار کرد: این حادثه تروریستی و تکفیری حادثه بسیار درناک و تلخی بود که قلوب مسلمانان و همه انسان ها را جریحه دار کرد، تروریسم تکفیری زاییده نگاه استکبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی درمانده و ناتوان در مقابله با اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی هستتد که هر روز با برنامه ریزی و طراحی فتنه و توطئه هایی به دنبال ضربه زدن به مردم و اصل نظام می باشند ولی قطعا خون مظلومین مردم را هوشیارتر و بیدارتر میکند و اینگونه حوادث بصیرت مردم نسبت به توطئه ها و فتنه های دشمنان را ارتقاء می بخشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در راستای جنگ ترکیبی دشمن و ایجاد اختلاف قومی، قبیله ای و مذهبی است،گفت: دشمنان با اینگونه اقدامات عجز و ناتوانایی خود در مقابل اقتدار انقلاب اسلامی و نقش آفرینی مدافعان حریم اسلام و ولایت را نشان می دهند.

کریمی با تأکید بر اینکه نقش و حضور روحانیت در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب همواره برجسته وماندگار است، گفت: جامعه روحانیت همواره به عنوان پرچم دار دفاع از ارزش های اسلامی نقش آفرینی کرده و در عرصه های تبلیغی، فرهنگی، دفاعی ، جهادی و مردم داری همواره پیشتاز بوده و خلق بسیاری از دستاوردها به برکت حضور موثر و فعال روحانیت در میدان های جهاد بوده است.

وی تأکید کرد: تحقق جهاد تبیین در حوزه نقش برجسته روحانیت در همه مقاطع انقلاب و خصوصا دفاع مقدس یک ضرورت و تکلیف مهم است و دومین اجلاسیه شهدای روحانی استان باید این رسالت را به خوبی انجام دهد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه تبیین بسیاری از نقش آفرینی ها و حضور موثر روحانیت در میدان های مختلف مغفول مانده و باید به درستی به آن پرداخته شود ،گفت: به طور مثال هویت بخشی به مسئله دفاع مقدس یکی از اقدامات مهم روحانیت در جنگ تحمیلی است و این عزیزان با نقش آفرینی خود مسئله جنگ اسلام در برابر کفر و حق علیه باطل را به خوبی تبیین کردند که دستاورد این اقدام مهم بسیج مردمی بود و باید به خوبی تبیین شوند.

کریمی افزود: جامعه روحانیت به عنوان الگوهای برتر نسل فعلی باید به خوبی معرفی شوند چراکه روحانیت در طول ۴۳ سال گذشته در عرصه های مختلف دفاعی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی ، درمانی و سایر بخش ها حضوری موثر و فعال داشته که نمونه اخیر آن بیماری کرونا و سیل و زلزله سال های گذشته است.

وی تأکید کرد: محور دومین اجلاسیه شهدای طلاب استان مرکزی جهاد تبیین و محتوا سازی باشد که به کارگیری خلاقیت و ابتکار از مسائل مهم می باشد و با الگوگیری از تجربیات کنگره باید کاری ماندگار و مردمی شکل بگیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه محوریت فعالیت های گام دوم کنگره جهاد تبیین است، گفت: در این راستا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین و برنامه ریزی شده و سالجاری با قوت و اقتدار برنامه های حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت را با محوریت و در ذیل ستاد کنگره شهدای استان پیش خواهیم برد.

کریمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته با جهادهای شکل گرفته موفقیت ها و دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف کسب کرده ، گفت: به برکت خون مطهر شهدا و مجاهدت های ایثارگران و خانواده های آنها و حضور همیشه در صحنه مردم انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و عزت است و دهه پنجم انقلاب و گام دوم فصل درخشش انقلاب در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: جنگ ترکیبی و شناختی برای جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی راهکار دشمن است که تحریم های ظالمانه و عملیات روانی با استفاده از فضای مجازی را در دستور کار قرار داده که البته دشمن به اذعان خودشان در تحریم ها و جنگ اقتصادی با شکست جدی روبه روشده و قطعا با جهاد تبیین در جنگ روانی نیز شکست خواهد خورد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: ملت ایران در گام دوم انقلاب به سمت درخشش و خودکفایی در همه بخش ها گام برمی دارد و توجه به رهنمودهای ولایت، غیرت دینی، روحیه جهادی و مردم داری از ابزارهای حرکت است که باید در کنار جهاد تبیین رقم بخورد.

دومین اجلاسیه شهدای طلاب استان مرکزی با ۳۵ عنوان راهبردی در دستور کار قرار گرفت

غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید اصلانی اظهار کرد: اقدام تروریستی در حرم مطهر امام رضا(ع) و به شهادت رساندن روحانی پیشکسوت دفاع مقدس و جهادگر و مجروحیت دوتن از طلاب دیگر با هدف ضربه زدن به اتحاد بین مسلمانان و تفرقه افکنی صورت گرفت و پشت اینگونه حوادث تروریستی قطعا دستان ناپاک استکبار جهانی و خصوصا آمریکاو رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارد.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی آرزوی تفرقه بین مسلمانان را به گور خواهند برد و به فضل الهی و هوشیاری و بصیرت مردم، دشمنان در جنگ ترکیبی که اختلاف قومی و قبیله ای یکی از ابعاد آن است با شکست جدی مواجه خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: شهادت حجت الاسلام اصلانی که خود برادر دوشهید والامقام بود بار دیگر مظلومیت جامعه روحانیت و حضور گمنامانه این عزیزان در عرصه های مختلف پاسداری از حریم اسلام، ولایت و انقلاب و حضور موثر در میدان های خدمت به مردم را نشان داد و روحانیت در طول ۴۳ سال گذشته همواره نقشی مهم و برجسته داشته که باید به خوبی تبیین شود.

کریمی با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون در سالجاری گفت: در راستای تبیین نقش مهم و برجسته روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دومین اجلاسیه شهدای روحانی استان در ذیل برنامه های گام دوم کنگره در دستور کار قرار گرفت و با جلسات تخصصی و مشارکت جامعه روحانیت تاکنون بیش از ۳۵ عنوان تخصصی در این راستا به عنوان راهبرد تعیین شده است.

وی ولایت پذیری، مردمی، انقلابی و جهادی بودن را ازویژگی های برجسته روحانیت در طول ۴۳ سال گذشته خواند و افزود: اینها باید به خوبی تبیین شوند و جامعه روحانیت در کنار مردم همواره در صحنه بوده و توانسته بزرگترین دستاوردها را خلق کندو در بسیاری از مقاطع همچون کرونا با حضور موثر خود تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بسیج طلاب و امور روحانیت اداره کل حفظ آثار استان با مشارکت و هم افزایی که در میان دستگاه های متولی حوزه روحانیت ایجاد کرده اند شاهد اقدامات و برنامه های خوبی هستیم که جای تقدیر دارد و باید ادامه پیدا کند و همکاری ها و پشتیبانی های سایر دستگاه ها نیز جدی تر باشد.

طرح یک مدرسه یک شهید بسیج طلاب در استان مرکزی اجرا می شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون در سالجاری اظهار کرد: در راستای ادامه برنامه های تبیینی کنگره شهدای استان مرکزی دومین اجلاسیه تخصصی بیش از ۱۱۰ شهید روحانی استان در دستور کار قرار گرفت و کلیه دستگاه های متولی در حوزه روحانیت پای کار آمدند.

وی افزود: برنامه های دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شروع شد که بیش از ۵۰ عنوان برنامه راهبردی تاکنون برگزار شده و برنامه ها با رویکرد تبیینی و جهاد تبیین همچنان ادامه خواهد داشت که نهایتا در اجلاسیه اصلی خروجی کارها بیان می شود.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تولید کتاب، مستندات از شهدا و خانواده شهدای روحانی، تولیدات چند رسانه ای، فعالیت های خدمت رسانی طلاب، یادواره های شهرستانی طلاب، اردوهای راهیان نور با رویکرد جهاد تبیین، نهضت های خدمت رسانی و حضور طلاب در اردوهای جهادی و بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله عناوین فعالیت ها بوده که همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رجبی با اشاره به اینکه طرح یک مدرسه یک شهید با هدف آشنایی نسل جدید با شهدای طلاب و روحانی از مهمترین برنامه ها است،گفت: در هر مدرسه یک شهید با رویکرد تبیین سیره و شناخت شهید به نسل جدید در نظر گرفته شده است و همچنین یادواره های شهرستانی با محوریت شهدای طلاب شهرستانی از دیگر برنامه ها است.

وی با تشریح برنامه های بسیج طلاب در راهیان نور بیان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب استان مرکزی با رویکرد جهاد تبیین به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و به عنوان سفیران فرهنگی برای نقش آفرینی در سایر بخش های استان به کارگیری شدند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: سرکشی از ۱۱۰ خانواده شهید روحانی استان، ادامه فعالیت های محرومیت زدایی و خدمت رسانی طلاب، نامگذاری اماکن به نام شهدای طلاب و سایر برنامه های محتوایی از دیگر برنامه ها در ذیل دومین اجلاسیه طلاب است و امیدواریم با برگزاری اجلاسیه اصلی شاهد خیرات و برکات این فعالیت ها باشیم و کار ما در حوزه تبیین با اجلاسیه تمام نمی شود و ادامه خواهد داشت.

رجبی خاطر نشان کرد: ۳۴ گروه جهادی در بسیج طلاب استان سازماندهی شده اند که به طور تخصصی به مردم و ولی نعمتان انقلاب خدمت رسانی می کنند و طلاب در کنار رسالت های تبلیغی و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب همواره آماده برای خدمت رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: حادثه تروریستی مشهد جنگ ترکیبی دشمن شهادت روحانی در مشهد فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی دومین اجلاسیه شهدای دستور کار قرار طلاب و روحانیون استان مرکزی اسلام و انقلاب انقلاب اسلامی جامعه روحانیت خوبی تبیین طلاب و روحانی روحانی استان باید به خوبی کل حفظ آثار بسیج طلاب خدمت رسانی طلاب استان شهدای طلاب جهاد تبیین جنگ ترکیبی نقش آفرینی فعالیت ها دفاع مقدس برنامه ها حضور موثر گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سید اصغر پوربهشت‌زاده گفت: اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت برگزار می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ضمن دعوت از عموم برای شرکت در مراسم افزود: اجلاسیه شهرستانی پیش‌نیاز دومین کنگره ملی شهدای استان و این روز‌ها همه جای استان معطر به نام و یاد شهدا است.
وی از برگزاری پنج هزار برنامه ویژه در راستای کنگره ملی شهدا در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ۳۸۱ یادواره در قالب خانگی، پایگاهی، محله ای و اقشار از جمله برنامه‌ها برای گرامیداشت یاد شهدا در یک سال اخیر بوده است.
پور بهشت ادامه داد: در راستای بزرگداشت شهدا ۲۲۰ فقره جهیزیه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال بین زوج‌های نیازمند توزیع شد.
پوربهشت گفت:کاشت ۲ هزار نهال به یاد شهدا و اجرای جشنواره‌های فرهنگی به یاد شهدا از دیگر برنامه‌ها بود.
وی با اشاره به رنجش خاطر خانواده شهدا و اعتراض نسبت به وضع موجود تصاویر شهدا در معابر افزود: امروز به برکت اجلاسیه شهر مزین به تصاویر ۴۱۲ شهید خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت